MAVIKA

Agencja marketingu internetowego Śląsk

Jakie zakładki zawsze powinny być na każdej stronie internetowej?

Większość biznesów znajduje zastosowanie w świecie online. Wiele z nich swe działania rozpoczyna od porządnej i funkcjonalnej strony internetowej. Jak powinna wyglądać taka strona? Co powinna zawierać? O tym w poniższym wpisie! 

Po co firmom strona internetowa?

Zanim odpowiemy sobie na pytanie CO powinna zawierać witryna, zastanówmy się, DLACZEGO firmy powinny zakładać strony internetowe i do czego jest im to potrzebne. W końcu tworzenie stron internetowych nie należy do zadań prostych, ani szybkich.

Witryna to pierwszy sygnał dla Konsumenta, że traktujemy nasz biznes poważnie i profesjonalnie podchodzimy do tematu. Krótko mówiąc, posiadanie własnego ,,miejsca” w sieci, dedykowanej przestrzeni, która należy tylko i wyłącznie do naszej marki, buduje wiarygodność i wizerunek firmy w oczach potencjalnego Konsumenta. Pamiętajmy jednak, że strona internetowa powinna ułatwiać życie nie tylko Klientowi, ale również nam, jako prowadzącym przedsiębiorstwo. W końcu to idealne miejsce do tego, aby zawrzeć wszystko to, co istotne, bez zbędnego powtarzania się przy każdej możliwej okazji. W tym miejscu Klient powinien otrzymać najważniejsze informacje o naszej firmie. Komu mało, zapraszamy po więcej powodów, dla których warto zainwestować w stronę firmową. Co zatem powinno się na niej znaleźć?

Cel strony, a zakładki

Zanim przejdziemy do projektowania, warto zastanowić się nad tym, w jakim celu zakładamy stronę internetową. Co chcemy przez to osiągnąć w kontekście rozwoju naszej firmy? 

Tworząc plan strony internetowej, jest kilka takich elementów, które są absolutnie kluczowe i istotne niemalże w każdym przypadku. Oto lista zakładek, które powinny znaleźć się na naszej witrynie:

  • O nas – Konsument lubi wiedzieć, z kim ma do czynienia; przedstawmy pokrótce swoją firmę; kto ją tworzy, jakimi wartościami się kierujemy, jak możemy pomóc i dlaczego właśnie zajmujemy się tym, czym się zajmujemy.
  • Kontakt – tej zakładki chyba nikt nie chce przeoczyć; maksymalne skrócenie oraz ułatwienie drogi kontaktu Konsument-marka jest niezwykle istotne z perspektywy rozwoju biznesu i potencjalnej sprzedaży. Warto wzbogacić cel kontaktu o dodatkowe CTA widoczne np. w górnej części strony, które natychmiast przeniesie Użytkownika do formularza kontaktowego.
  • Oferta – witryna powinna rozwiać wątpliwości co do tego, jaki jest zakres usług lub produktów, które oferujemy w firmie. Warto również zaznaczyć, do kogo kierujemy ofertę oraz w czym się specjalizujemy. Zminimalizuje to liczbę nietrafnych zapytań o współpracę.
  • Sklep lub realizacje – w zależności od tego, jaki typ biznesu prowadzimy, strona internetowa powinna zawierać sklep z produktami lub przykładowe realizacje (szczególnie przydatne w przypadku usług, gdzie efekt jest mniej namacalny).

Tworzenie strony internetowej – wyzwania

Podczas tworzenia strony internetowej, często spotykamy się z pewnymi barierami, czy trudnościami, z którymi czasem ciężko zmierzyć się w pojedynkę. Na szczęście zarówno, jeśli chodzi o aspekt techniczny, jak i estetyczny, możemy liczyć na pomoc specjalistów. Czyje lub jakie umiejętności przydadzą nam się w takiej sytuacji?

  • Copywriting – dobry copywriting realizuje cele, jest skuteczny i oddziałuje na zachowania Odbiorców. Dlatego nie bagatelizujmy tej umiejętności, która wymaga niemałej znajomości zasad pisania w określonym celu (sprzedaż/kontakt/wizerunek/inne). To trudna sztuka! Tym, którzy mimo wszystko chcą spróbować swoich sił, przedstawiamy sposób na efektywny copywriting. 
  • Projektowanie graficzne – czy korzystanie tylko i wyłącznie z gotowych zdjęć z banku za odpowiednią opłatą to dobre rozwiązanie? Niekoniecznie. Porównajmy sobie stronę, która zawiera oryginalne, spójne z identyfikacją marki ikonki oraz wypunktowania, a taką, gdzie znajdują się jedynie sztuczne, wyjęte prosto z internetu zdjęcia. Marka jeszcze nie ma charakteru? Zapraszamy do wpisu o tym, jak dobierać kolory do projektu. W tym przypadku od razu możemy przejść do kolejnego punktu, którym jest…
  • Sesja zdjęciowa – jeśli zależy nam na budowaniu wiarygodnego wizerunku marki, to na stronie internetowej powinno znaleźć się oryginalne, wykonane specjalnie na potrzeby firmy zdjęcie (lub zdjęcia). To najlepszy sposób na pokazanie tego, jak bardzo jesteśmy autentyczni i prawdziwi!

Dobrze zbudowana strona uwzględnia również pozycjonowanie i ogólne zasady funkcjonowania SEO. Specjalista, który zna się na rzeczy, doradzi nam, które rozwiązania warto wdrożyć, a które lepiej sobie darować, jeśli zależy nam na działaniach z zakresu pozycjonowania.

Pozostałe elementy zależą od branży oraz kwestii indywidualnych, dotyczących wspomnianego wcześniej celu. Przykładowo, jeśli naszym celem będzie pozyskanie jak największej liczby zapytań, CTA wyraźnie widoczne na stronie internetowej, powinno odnosić się właśnie do tego celu np. ,,Skontaktuj się z nami!”. W przypadku, kiedy chodzi o sprzedaż, będzie to CTA z tekstem ,,KUP TERAZ”, przenoszące Konsumenta do sklepu.

Jeśli zastanawiasz się, co jeszcze powinno znaleźć się na stronie internetowej, zajrzyj do naszego wpisu: https://mavika.pl/co-musi-sie-znalezc-na-stronie-internetowej/. Szukasz kogoś, kto stworzy stronę internetową szytą na miarę Twoich oczekiwań? Napisz, porozmawiamy o Twoim projekcie i zaproponujemy odpowiednie rozwiązanie! 

Przewiń do góry