
DESIGN THINKING
„Gdy nie wiem, to mam przed sobą ogromne pole możliwości, a jeśli wiem, to wybieram z nich jedną i mogę nie mieć racji. przyjemnie jest czasem nie wiedzieć.” ks. prof. Michał Heller.”
Ten cytat towarzyszy nam od czasu, kiedy wprowadziliśmy do naszej oferty bardzo efektywny, aczkolwiek mało popularny w Polsce sposób tworzenia strategii. Mowa o design thinking, czyli metodzie opartej na generowaniu pomysłów poprzez poznawanie rytmu dnia Klienta, jego stylu życia, potrzeb, emocji i problemów, z jakimi się zmaga… Po co to wszystko? Po to, by na końcu wdrożyć produkt lub usługę, które będą odpowiedzią na jego potrzeby. Ale wróćmy do początku…
JAKI JEST
CEL DESIGN
THINKING?

Design Thinking pozwala
wejść w buty Klienta
po to, by odnaleźć odpowiedzi
na jego potrzeby
JAKI JEST CEL DESIGN THINKING?
Design Thinking pozwala wejść w buty Klienta po to, by odnaleźć odpowiedzi na jego potrzeby

JAK TO WYGLĄDA
W PRAKTYCE?
Design Thinking swoją skuteczność może zawdzięczać dzięki empatii, która jest wszechobecna podczas każdego z etapów. Nie będzie tajemnicą, że każdy Klient (również my!), chciałby poczuć się zaopiekowanym jak najlepiej. Często suche i zdystansowane podejście firm do Klienta sprawia, że tracą go już na początkowym poziomie. Sięgając po ratunek w postaci standardowych strategii marketingowych, wiele marek próbuje odnaleźć złoty środek między realizacją ustalonych celów a sprostaniem wizji Klientów. Jednak ten sposób wymaga czasu. Z kolei, Design Thinking pozwala przede wszystkim zbliżyć się do Klienta, ‘porozmawiać z nim’ jak z przyjacielem, który może powiedzieć wszystko i zostać w pełni wysłuchanym natychmiast.
DLACZEGO TA METODA JEST SKUTECZNA?
- pozwala niestandardowo spojrzeć na markę i jej strategię
- generuje gotowe rozwiązania
- spaja wizje osób pracujących przy projekcie
- jest oparta na empatii wobec Klienta
- pochłania mniej czasu — w przeciwieństwie do klasycznej strategii
- jest oparta na gotowej, skutecznej formule
PROCES
DESIGN
THINKING
- 1. Etap — empatyzacja/odkrywanie
- 2. Etap — definiowanie potrzeb
- 3. Etap — propozycje rozwiązań
- 4. Etap — prototypowanie i testy
- 5. Etap — wdrażanie
PROCES DESIGN THINKING
- 1. Etap — empatyzacja/odkrywanie
- 2. Etap — definiowanie potrzeb
- 3. Etap — propozycje rozwiązań
- 4. Etap — prototypowanie i testy
- 5. Etap — wdrażanie
1. ETAP — EMPATYZACJA
W tym momencie poznajesz Twojego Klienta na nowo. Zadajesz mu pytania, otwierasz się na jego potrzeby, przemyślenia i obawy. Na tym etapie “wchodzisz w buty Klienta”, a empatia pozwala Ci zdobyć wiedzę na temat jego sytuacji i problemach z jakimi się zmaga.
2. ETAP — DEFINIOWANIE POTRZEB
Po wywiadzie i obserwacji Klienta wyłaniają się jego potrzeby. Poznajesz jego wartości, dylematy życiowe i wiesz co jest dla niego najważniejsze.
3. ETAP — PROPOZYCJE ROZWIĄZAŃ
Starasz się znaleźć rozwiązania na wszystkie jego potrzeby. Szukasz odpowiedzi na wszelkie wątpliwości i rozterki, które zdefiniowałeś wcześniej.
4. ETAP — PROTOTYPOWANIE I TESTY
Ze wszystkich zaproponowanych rozwiązań, próbujesz wybrać te, które jest w stanie zapewnić mu Twoja firma. W tym momencie zazębia się działalność Twojej marki z codziennymi potrzebami Klienta. Twoim zadaniem jest zbudowanie pomostu między Tobą a Klientem, który rozwiąże jego problemy. Na tym etapie przygotowujesz konkretne rozwiązania i decydujesz, czy są realne do wdrożenia.
5. ETAP — WDRAŻANIE
Jeśli wyselekcjonowałeś konkretne pomysły, to pora zaplanować ich wdrożenie. Znając potrzeby Klienta, wiesz jak poprowadzić projekt, aby okazał się sukcesem.

Słuchaj swoich klientów, a nie konkurencji
JOEL SPOLSKY

JESTEŚ ZAINTERESOWANY
USŁUGĄ?
Chcesz wdrożyć design thinking w swojej firmie? Zapraszamy do kontaktu z naszą agencją. Przedstawimy Ci projekty, na których zrealizowaliśmy tą metodę i efekty, jakie udało nam się uzyskać. Jeśli straciłeś nić zrozumienia ze swoimi Klientami i błądzisz po omacku w swoich działaniach marketingowych, to skontaktuj się z nami. Przygotujemy dla Ciebie ofertę na warsztaty design thinking.
KONCEPCJA DESIGN THINKING
Zatem co to Design Thinking? Proces, w którym dokładnie poznasz potrzeby Klienta i zaplanujesz jak na nie realnie odpowiedzieć. Poprzez generowanie gotowych rozwiązań szybko nauczysz się jak radzić sobie z najbardziej nieoczywistymi oczekiwaniami. Ponadto, dzięki etapom Design Thinking zwrócisz uwagę aby zrozumieć odbiorcę Twojej firmy od samego środka.
Przykłady Design Thinking są coraz częściej widoczne w działaniach e-marketingowych i odnoszą spektakularne efekty, a dla przedsiębiorców czy dla edukatorów Design Thinking może pomóc osiągnąć wyższy poziom porozumienia między firmą a Klientem. Po wdrożeniu ustalonych w metodzie działań otrzymujesz wysokie prawdopodobieństwo na osiągnięcie sukcesu, a to wszystko za sprawą kreatywnego podejścia w trakcie całego tworzenia procesu (Design Thinking).
CASE STUDY
YACHTIC.COM
Jak zbudowaliśmy rozpoznawalność marki
tak, że ze startupu przerodziła się
w globalną wyszukiwarkę?