Design Thinking - Katowice, Gliwice, Śląsk – MAVIKA
designthinking9

DESIGN THINKING

„Gdy nie wiem, to mam przed sobą ogromne pole możliwości, a jeśli wiem, to wybieram z nich jedną i mogę nie mieć racji. przyjemnie jest czasem nie wiedzieć.” ks. prof. Michał Heller.”

Ten cytat towarzyszy nam od czasu, kiedy wprowadziliśmy do naszej oferty bardzo efektywny, aczkolwiek mało popularny w Polsce sposób tworzenia strategii. Mowa o design thinking, czyli metodzie opartej na generowaniu pomysłów poprzez poznawanie rytmu dnia Klienta, jego stylu życia, potrzeb, emocji i problemów, z jakimi się zmaga… Po co to wszystko? Po to, by na końcu wdrożyć produkt lub usługę, które będą odpowiedzią na jego potrzeby. Ale wróćmy do początku…

JAKI JEST
CEL DESIGN
THINKING?

Design Thinking MAVIKA Śląsk

Design Thinking pozwala

wejść w buty Klienta

po to, by odnaleźć odpowiedzi

na jego potrzeby

JAKI JEST CEL DESIGN THINKING?

Design Thinking pozwala wejść w buty Klienta po to, by odnaleźć odpowiedzi na jego potrzeby

JAK TO WYGLĄDA
W PRAKTYCE?

Design Thinking swoją skuteczność może zawdzięczać dzięki empatii, która jest wszechobecna podczas każdego z etapów. Nie będzie tajemnicą, że każdy Klient (również my!), chciałby poczuć się zaopiekowanym jak najlepiej. Często suche i zdystansowane podejście firm do Klienta sprawia, że tracą go już na początkowym poziomie. Sięgając po ratunek w postaci standardowych strategii marketingowych, wiele marek próbuje odnaleźć złoty środek między realizacją ustalonych celów a sprostaniem wizji Klientów. Jednak ten sposób wymaga czasu. Z kolei, Design Thinking pozwala przede wszystkim zbliżyć się do Klienta, ‘porozmawiać z nim’ jak z przyjacielem, który może powiedzieć wszystko i zostać w pełni wysłuchanym natychmiast.

    Administratorem Państwa danych osobowych jest Mavika sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Żelaznej 17d, 40-851 Katowice. Państwa dane będą przetwarzane jedynie w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Mogą Państwo również wnieść skargę do organu nadzorczego. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi zapytania. W razie pytań prosimy o kontakt na: [email protected]

    DLACZEGO TA METODA JEST SKUTECZNA?

    • pozwala niestandardowo spojrzeć na markę i jej strategię
    • generuje gotowe rozwiązania
    • spaja wizje osób pracujących przy projekcie
    • jest oparta na empatii wobec Klienta
    • pochłania mniej czasu — w przeciwieństwie do klasycznej strategii
    • jest oparta na gotowej, skutecznej formule

    PROCES
    DESIGN
    THINKING

    • 1. Etap — empatyzacja/odkrywanie
    • 2. Etap — definiowanie potrzeb
    • 3. Etap — propozycje rozwiązań
    • 4. Etap — prototypowanie i testy
    • 5. Etap — wdrażanie

    PROCES DESIGN THINKING

    • 1. Etap — empatyzacja/odkrywanie
    • 2. Etap — definiowanie potrzeb
    • 3. Etap — propozycje rozwiązań
    • 4. Etap — prototypowanie i testy
    • 5. Etap — wdrażanie

    1. ETAP — EMPATYZACJA

    W tym momencie poznajesz Twojego Klienta na nowo. Zadajesz mu pytania, otwierasz się na jego potrzeby, przemyślenia i obawy. Na tym etapie “wchodzisz w buty Klienta”, a empatia pozwala Ci zdobyć wiedzę na temat jego sytuacji i problemach z jakimi się zmaga.

    2. ETAP — DEFINIOWANIE POTRZEB

    Po wywiadzie i obserwacji Klienta wyłaniają się jego potrzeby. Poznajesz jego wartości, dylematy życiowe i wiesz co jest dla niego najważniejsze.

    3. ETAP — PROPOZYCJE ROZWIĄZAŃ

    Starasz się znaleźć rozwiązania na wszystkie jego potrzeby. Szukasz odpowiedzi na wszelkie wątpliwości i rozterki, które zdefiniowałeś wcześniej.

    4. ETAP — PROTOTYPOWANIE I TESTY

    Ze wszystkich zaproponowanych rozwiązań, próbujesz wybrać te, które jest w stanie zapewnić mu Twoja firma. W tym momencie zazębia się działalność Twojej marki z codziennymi potrzebami Klienta. Twoim zadaniem jest zbudowanie pomostu między Tobą a Klientem, który rozwiąże jego problemy. Na tym etapie przygotowujesz konkretne rozwiązania i decydujesz, czy są realne do wdrożenia.

    5. ETAP — WDRAŻANIE

    Jeśli wyselekcjonowałeś konkretne pomysły, to pora zaplanować ich wdrożenie. Znając potrzeby Klienta, wiesz jak poprowadzić projekt, aby okazał się sukcesem.

    Słuchaj swoich klientów, a nie konkurencji

    JOEL SPOLSKY

    JESTEŚ ZAINTERESOWANY
    USŁUGĄ?

    Chcesz wdrożyć design thinking w swojej firmie? Zapraszamy do kontaktu z naszą agencją. Przedstawimy Ci projekty, na których zrealizowaliśmy tą metodę i efekty, jakie udało nam się uzyskać. Jeśli straciłeś nić zrozumienia ze swoimi Klientami i błądzisz po omacku w swoich działaniach marketingowych, to skontaktuj się z nami. Przygotujemy dla Ciebie ofertę na warsztaty design thinking.

    KONCEPCJA DESIGN THINKING

    Zatem co to Design Thinking? Proces, w którym dokładnie poznasz potrzeby Klienta i zaplanujesz jak na nie realnie odpowiedzieć. Poprzez generowanie gotowych rozwiązań szybko nauczysz się jak radzić sobie z najbardziej nieoczywistymi oczekiwaniami. Ponadto, dzięki etapom Design Thinking zwrócisz uwagę aby zrozumieć odbiorcę Twojej firmy od samego środka.

    Przykłady Design Thinking są coraz częściej widoczne w działaniach e-marketingowych i odnoszą spektakularne efekty, a dla przedsiębiorców czy dla edukatorów Design Thinking może pomóc osiągnąć wyższy poziom porozumienia między firmą a Klientem. Po wdrożeniu ustalonych w metodzie działań otrzymujesz wysokie prawdopodobieństwo na osiągnięcie sukcesu, a to wszystko za sprawą kreatywnego podejścia w trakcie całego tworzenia procesu (Design Thinking).

    CASE STUDY

    ALPIN SPORT

    Jak w 1 miesiąc udało
    nam się zwiększyć ilość
    transakcji o 91,67%?

    KLINIKA TEODOROWSCY

    Jak w 4 miesiące zwiększyliśmy
    ilość użytkowników
    o ponad 112%?

    CHIRURGIA PIERSI

    Jak zbudowaliśmy społeczność
    wokół marki osobistej
    liczącą 3800+ odbiorców?

    YACHTIC.COM

    Jak zbudowaliśmy rozpoznawalność marki
    tak, że ze startupu przerodziła się
    w globalną wyszukiwarkę?

    BĘDZIEMY PRACOWAĆ NAD TWOIM BRANDEM

    Katarzy Prazmowska Agencja marketingu internetowego

    KATARZYNA PRAŻMOWSKA

    CEO

    Paulina Konik Mavika

    PAULINA KONIK

    Account Manager

    JAGODA STEFEK

    Content Specialist

    Mariana Popilevych

    MARIANA POPILEVYCH

    Frontend Developer

    Sandra Król

    SANDRA KRÓL

    Content Specialist

    Maciej Bednarczyk

    MACIEJ BEDNARCZYK

    Junior Content Specialist

    KATARZYNA STAWIARSKA

    Junior Content Specialist

    MAGDALENA WRĘCZYCKA

    Junior Account Manager

    Maksymilian Richter

    MAKSYMILIAN RICHTER

    Graphic Designer

    KAROLINA SZEJA

    Office Manager

    SZUKASZ AGENCJI, KTÓRA
    WIE JAK ROBIĆ
    SKUTECZNY MARKETING?