MAVIKA

Agencja marketingu internetowego

Jak wygląda idealny raport agencji reklamowej?

Nawiązując współpracę z agencją marketingową, powierzasz zewnętrznemu zespołowi pewną część prowadzenia własnego biznesu. Tę gałąź zwie się komunikacją marketingową. Na marketingowcach ciąży spora odpowiedzialność: w końcu to m.in. oni będą odpowiedzialni za wizerunek Twojej marki w sieci. Czy powinieneś oczekiwać raportu z działań? Jak on wygląda i do czego powinien służyć?

Czy potrzebujesz raportu z działań?

Raport z działań prowadzonych przez podmiot zewnętrznych, daje Ci poniekąd potwierdzenie, że robota została wykonana. Pozwala również na szybką ocenę sytuacji, czy zlecone projekty są skuteczne i efektywne. To również większy komfort dla Ciebie – nie musisz stale ślęczeć i monitorować sytuacji. Raport w prosty i przejrzysty sposób przedstawi Ci pokrótce najważniejsze wskaźniki i aspekty, na których warto się skupić. Szybko zidentyfikujesz mocne obszary oraz te, nad którymi należy się nieco bardziej pochylić.

Raport agencji marketingowej – co powinien zawierać?

Raporty, które dostarczają agencje, różnią się od siebie zawartością, estetyką i przekazem. Jednak można mówić o kilku kluczowych elementach, które powinny znaleźć się w niemalże każdym raporcie. Co powinien zawierać taki dokument?

Zanim przejdziemy do pełnej listy, warto wspomnieć, że możesz oczekiwać od agencji czegoś zupełnie innego, lub więcej – i to jest całkiem w porządku. Ważne, aby ustalenia te padły już na samym początku, jeszcze przed przystąpieniem do działania. Sposób działania oraz oczekiwania obu stron należy doprecyzować jak najszybciej, aby uniknąć ewentualnych rozczarowań w przyszłości.

Raport ogólny – informacje

Zawartość raportu będzie zależała od celu, jaki chce osiągnąć Twoja firma. Do najważniejszych informacji należą:

  • okres brany pod uwagę,
  • zakres działań, wykonanych w tym okresie,
  • wnioski i rekomendacje na poczet przyszłych działań.

Profesjonalne agencje marketingowe zawierają w dokumencie również dane kontaktowe do osoby, która w razie wątpliwości lub pytań udzieli odpowiedzi i wyjaśnień.

Raport social media

Raport social media powinien być dodatkowo wzbogacony o informacje (często w zależności od celu):

  • o nowych polubieniach strony, czyli Obserwujących,
  • zasięgach zamieszczanych treści,
  • grupie odbiorców treści,
  • liczbie interakcji, czyli zaangażowaniu (komentarze, polubienia, udostępnienia),
  • popularność publikowanych treści, w zależności od contentu.

Raport Facebook Ads (dotyczy również Instagram Ads i Pinterest Ads)

  • budżet przeznaczony na dane działania,
  • wyniki reklam,
  • koszt reklam,
  • wskaźniki (w zależności od rodzaju reklam, będzie to co innego – specjalista będzie wiedział, które wskaźniki należy obserwować),
  • wnioski szczegółowe nt. godzin emisji reklam, wysokości zakupów; testy, wnioski i analiza.

Raport SEO

Raport SEO z reguły różni się od poprzednich dokumentów. Powinien zawierać:

  • wzrost lub spadek danych słów kluczowych,
  • plan na przyszłe tygodnie,
  • średnia pozycja strony,
  • kliknięcia bezpośrednie,
  • wskaźnik CTR,
  • ogólną analizę widoczności strony,
  • lista popularnych stron i słów (z odniesieniem do okresu poprzedniego),
  • pozostałe informacje np. o pozyskanych linkach lub innych, wykonanych działaniach w ramach SEO.

Raport Google Ads

  • wydany budżet,
  • wartość koszyka i zakupów,
  • średni koszt kliknięcia z podziałem na dane kampanie,
  • liczbę oraz koszt konwersji,
  • słowa kluczowe w sieci wyszukiwania,
  • realizacja celu w ujęciu czasowym.

Agencja reklamowa w Katowicach współpracuje w taki sposób, by całość, czyli prowadzone działania oraz ich efekty były zrozumiałe dla Klienta, który przecież nie musi znać marketingowych mankamentów. Każdemu Klientowi zostaje przydzielony Opiekun Klienta, który ma za zadanie ułatwić Klientowi kontakt w sprawie prowadzonych projektów. Taki opiekun wie, co w projekcie piszczy i czuwa nad działaniami prowadzonymi dla tej marki.

Dlatego jeśli szukasz agencji, która zna się na tym, co robi oraz dba o relacje z Klientami poprzez informowanie na bieżąco o działaniach, a także regularne raportowanie, skontaktuj się z nami! Z przyjemnością pomożemy rozwinąć Ci Twój biznes. Opowiedz nam o swojej wizji i misji – przygotujemy plan działania szyty na miarę!

Przeczytaj także

Przewiń do góry