MAVIKA

Agencja marketingu internetowego Śląsk

Dlaczego pozycjonowanie to wyścig długodystansowy?

O zaletach pozycjonowania w sieci mówi się bardzo często. Wspominane są długo wyczekiwane efekty, które sprawiają, że liczba odwiedzin w danej witrynie znacząco wzrasta, a wraz z nią wzrastają konwersje i przychody. W dzisiejszym artykule sprawdzimy, o co tyle hałasu i jak naprawdę jest z tym pozycjonowaniem. Czy na przebicie się przez konkurencję i uzyskanie rezultatów należy tak długo czekać? Przeczytaj dalej! 

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to szereg działań, który umożliwia między innymi zwiększenie widoczności oraz podniesienie pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Jest to przede wszystkim optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe i wpisywane przez użytkowników frazy — zarówno te popularne, jak i unikatowe. Tak prowadzone działania można zaliczyć do długodystansowego budowania świadomości marki, jej popularności, a także wzmacniania widoczności na tle konkurentów.

Samo pozycjonowanie pomaga również wzbogacić witrynę o wartościowy kontent i zminimalizować występowanie treści, które nie przyczyniają się do zwiększania zainteresowania i budowania renomy. Dzielimy je na działania w obrębie strony (on-site) i poza nim (off-site).

Do czynności na stronie zaliczymy:

  • optymalizację witryny i metatagów
  • wzbogacanie jej o pożądane treści, jako odpowiedź na potrzeby użytkowników 
  • dbanie o logiczny i intuicyjny dla wyszukiwarek układ strony

Z kolei do prac poza stroną zaklasyfikujemy przykładowo:

  • link building 
  • optymalizacja wizytówki Google
  • linki z for

Każdy z tych kroków składa się na sukces w pozycjonowaniu, dlatego cały przebieg może wymagać czasu, skupienia oraz dobrej analityki. 

Pozycjonowanie a SEO

Dla jednych pozycjonowanie i SEO to pojęcia synonimiczne, z kolei dla innych SEO jest jednym z elementów pozycjonowania. Same działania SEO (z ang. Search Engine Optimisation) skupiają się na optymalizacji technicznej witryny. Ich głównym zadaniem jest pomoc ,,wędrującym’’ po stronie robotom Google w dotarciu do zakładek przez linkowanie wewnętrzne. Biorąc pod uwagę dane strukturalne wyszukiwarka może rozpoznać, co zostało zawarte w witrynie. Finalnie, tego typu działania wewnętrzne pomagają zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce na interesujące nas frazy.

Jakie efekty daje pozycjonowanie?

Po pierwsze wzmacnia pozycję witryny w organicznych wynikach wyszukiwania, a dzięki temu przyczynia się do:

  • zwiększenia widoczności i wyświetleń strony docelowej
  • zwiększenia sprzedaży produktów/usług
  • zwiększenie zainteresowania i liczby zapytań

Czynniki wpływające na pozycję witryny

Czynników, które mogą mieć wpływ na pozycję Twojej witryny jest naprawdę wiele, a dodatkowo stale się one zmieniają. Jednak spośród nich wszystkich można wyróżnić główne, na które warto szczególnie zwrócić uwagę. A są to:

Rozmieszczenie informacji na stronie

Logiczny układ i struktura strony, w tym główne zakładki i podstrony. Użytkownik, który odwiedzi Twoją witrynę powinien z łatwością i intuicyjnie poruszać się w jej obrębie, z kolei roboty Google powinny potrafić sprawnie odczytywać jej zawartość.

Kontent

Nie tylko układ, a także rodzaj informacji, które zamieszczasz mają ogromne znaczenie w przypadku jakości strony. Najlepszym rozwiązaniem zatem będzie przedstawianie treści, które będą odpowiedzią na poszczególne zapytania. W przypadku sklepu internetowego, tworzenie opisów kategorii, nawet tych szczegółowych, może okazać się kluczowym elementem, potrzebnym w procesie pozycjonowania. Im bardziej merytoryczna jest Twoja strona, tym większe zaufanie Google zdobędziesz. Zadbaj także o artykuły na serwisach zewnętrznych, które będą linkowały do Twojej witryny.

Typ urządzenia i lokalizacja

W zależności od tego, czy korzystasz ze smartfona czy komputera stacjonarnego, laptopa bądź tableta wyniki w wyszukiwarce będą się różnić. Zadbaj, by Twoja strona była jak najlepiej zoptymalizowana i dostosowana pod wyświetlanie na wielu rodzajach urządzeń.

Warto także rozważyć pozycjonowanie lokalne, ponieważ Google dostosowuje wyniki pod konkretne obszary, z których wyszukujemy informacje. Np. jeśli interesuje Cię sklep rowerowy z okolicy, nie będzie potrzeby podawania nazwy miasta. Google odczyta ją z Twojego adresu IP. Rozważ pozycjonowanie na Śląsku lub w innych województwach. Często miejscowe działania przyniosą lepsze wyniki!

Jak długo należy czekać na pierwsze rezultaty i dlaczego to proces długotrwały?

Jak już wiesz, na wynik pozycjonowania wpływa wiele okoliczności, a także prace pod pozycjonowanie powinny być wykonane ze starannością, systematycznie i z dbałością o szczegóły.

Aby te działania były skuteczne, nie możesz nastawiać się na sukces w miesiąc lub dwa. Zwykle pierwsze efekty pojawiają się najwcześniej po sześciu miesiącach! Wszystko zależy od konkurencji, z którą musisz się zmierzyć, a także od wkładu, jaki włożysz. Jest to proces długotrwały, ale na pewno warty całego nakładu pracy. Rezultaty pozycjonowania mogą być zdumiewające, a co za tym idzie? Przyszłe zyski. Jeśli wykażesz się cierpliwością oraz dołożysz wszelkich starań, aby ten rodzaj działań marketingowych był wykonywany prawidłowo, możesz liczyć na wygraną!

Przewiń do góry