MAVIKA

Agencja marketingu internetowego Śląsk

3 najważniejsze elementy każdego audytu SEO

Wyobraź sobie taką sytuację: zakładasz w końcu własną stronę internetową, zaczynasz tworzyć ciekawy content wokół swoich produktów, próbujesz zdobyć coraz więcej Klientów i pragniesz dotrzeć do większej ilości osób, ale nic z tego. Warto zastanowić się nad prowadzeniem działań marketingowych na Twojej stronie. Chcąc zaistnieć wysoko w wyszukiwarce Google, na pewno sięgniesz po kampanię SEO. Jednak zrób to mądrze: zawsze przed przystąpieniem do kampanii niezbędne jest przeprowadzenie audytu SEO. Czym jest audyt SEO i jakie są jego najważniejsze elementy – tego dowiesz się z dalszej części artykułu.  

Audyt SEO i jego najważniejsze elementy

Audyt SEO to dokument przygotowany przez specjalistę SEO, który bada witrynę pod kątem dostosowania jej do wyszukiwarki. Tak, jak wcześniej było to wspomniane, audyt SEO jest fundamentalną kwestią do prawidłowego funkcjonowania strony. Dobrze przeprowadzona analiza wykryje mocne i słabe strony witryny, elementy do poprawy, podpowie jak zwiększyć widoczność i wykorzystać jej potencjał. A zatem — jakie są najważniejsze elementy każdego audytu?

1. Treści i linki wewnętrzne

Najważniejszym elementem każdej strony internetowej jest dobrze przygotowany content. Jeżeli chodzi o treść, nie powinna być ona zduplikowana z innych stron, ponieważ wpływa to bardzo negatywnie na pozycjonowanie Twojej witryny. Ważne jest również unikanie zbyt dużego nasycenia słowami kluczowymi tekstu, gdyż przynosi to  odwrotny od zamierzonego  skutek. Nie ma dokładnej liczby, jeśli chodzi o ilość słów kluczowych w tekście, ale szacuje się, że nie może to być więcej niż 4-8 fraz. 

Na równi z contentem, jednym z najważniejszych elementów w witrynie jest linkowanie wewnętrzne, gdyż to dzięki niemu możemy ułatwić indeksację robotowi oraz nawigację odbiorcy. Dlatego pisząc opisy kategorii, produktów, treści do zakładek czy wpisy blogowe, warto linkować (z głową!) do innych podstron w obrębie domeny. 

2. Dane techniczne

Ocena strony internetowej pod kątem technicznym jest bardzo istotnym elementem w audycie SEO. Warto tu wyodrębnić badanie historii, widoczności i indeksacji domeny,  kody 3xx i 4xx, przekierowania i SSL, mapa strony i jej dostępność robotom. Oprócz tego ogromne znaczenie ma analiza strony pod kątem dostosowania jej do telefonów oraz UX, a także Page Speed. Warto tu wspomnieć także o sprawdzeniu poprawności hierarchii nagłówków na stronie, metatytułów, tagów kanonicznych i hreflang, a także breadcrumbs. 

3. Strategia działań

Już na etapie audytu warto wyodrębnić kierunek działań SEO: wyznaczyć słowa kluczowe i strategię contentową. Najczęściej strategia zawiera wskazanie zapotrzebowania na podstrony ofertowe pod określone słowa kluczowe, propozycję poprawy contentu wewnętrznego oraz plan publikacji zewnętrznych. Strategia może także zawierać informację o niezbędnej przebudowie serwisu. 

Pamiętaj, że audyt SEO to nie jest rozwiązanie wszystkich problemów, lecz ich diagnostyka! Kolejnym krokiem po otrzymaniu audytu jest jego poprawne wdrożenie, a więc niezbędna jest w tym przypadku współpraca dewelopera ze specjalistą SEO. Ważna jest także weryfikacja wprowadzonych zmian na stronie oraz prowadzenie ciągłych działań zgodnie ze strategią. Taki audyt strony należy powtórzyć w przypadku nagłych spadków widoczności oraz podczas migracji serwisu (rebranding). 

Posiadasz stronę internetową, która wymaga poprawy pod kątem SEO? A może działania SEO nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Zgłoś się do nas, a my przygotujemy dla Ciebie pełny audyt SEO!

Przewiń do góry