Napisać tekst potrafi każdy, prawda? No, niezupełnie. Zwłaszcza taki, który skutecznie realizuje dany cel. Świta Ci w głowie pomysł, żeby przeprowadzić serię publikacji na bloga, albo emitować reklamę? Przygotowujesz więc na szybko treść, a tematy na bloga zlecasz swojemu pracownikowi, który ma zająć się tym podczas przerwy od raportowania? BŁĄD! W poniższym artykule o tym, jak ważny jest dobry copywriting.
Copywriting – czy jest aż tak ważny?
Copywriting polega na tworzeniu treści, z naciskiem na tworzenie. Oznacza to, że każdy tekst, który wyjdzie z rąk (klawiatury) copywritera jest oryginalny, unikatowy i realizuje wcześniej założone cele. Treść powinna być przyjazna w odbiorze i skupiać uwagę potencjalnego Klienta. Zrozumienie danej branży oraz dostarczenie informacji interesujących z punktu widzenia odbiorcy jest tutaj niezwykle istotne. Copywriter odznacza się umiejętnością prezentowania firmy, towaru lub usługi w sposób atrakcyjny (za pomocą formy pisemnej) – opakowuje przekaz w piękny, ozdobny papier, jednocześnie bazując tylko na prawdziwych informacjach.
Różne cele, temat ten sam – czyli o sztuce copywritingu
Copywriting jest niedocenianym elementem każdej kampanii marketingowej. Często lekceważy się fakt, że tekst ma bardzo dużą moc, jeśli chodzi o perspektywę, odbiór, a nawet emocje użytkownika, czyli potencjalnego Klienta. Dlatego tak ważne jest, aby nie bagatelizować tworzenia poprawnych treści i zaufać w tej kwestii specjalistom. Copywriterzy z reguły mają bogate doświadczenie, jeśli chodzi o tworzenie treści, których celem jest np.:
- zwiększenie sprzedaży w sklepie działającym na daną skalę,
- zwiększenie świadomości na temat marki i zakresu jej usług,
- budowanie wizerunku marki,
- informowanie np. o poszerzeniu oferty,
- zwiększenie ruchu w witrynie.
Współpraca oparta na zaufaniu
Copywriting przynosi najwięcej efektów wtedy, kiedy opiera się na współpracy zleceniodawcy z wykonawcą – wytwarza się wtedy tzw. efekt synergii. Wspólnymi siłami można zdziałać o wiele więcej, niż w pojedynkę. Dzieje się tak dlatego, ponieważ każda ze stron może wnieść swoją część w dany projekt. Najczęściej to właśnie osoba działająca wewnątrz firmy ma pełniejsze informacje na temat tego, jak wygląda kultura organizacyjna przedsiębiorstwa, jakie wartości wyznaje i jak funkcjonuje. Taka wiedza, w połączeniu z umiejętnościami copywritera daje niesamowite efekty. Warto spróbować!
Copywriting jest w zasadzie obecny na każdym etapie i w każdym projekcie z zakresu komunikacji marketingowej, dlatego warto upewnić się, że tworzenie treści powierzyłeś w dobre ręce i będą one rzeczywiście unikatowe, pisane od podstaw oraz zrealizują założone wcześniej cele. Nie ryzykuj – skorzystaj z doświadczenia agencji o ugruntowanej pozycji na rynku!