MAVIKA

Agencja marketingu internetowego Śląsk

Co zawiera audyt SEO?

Audyt SEO to analiza widoczności strony WWW lub sklepu internetowego klienta. SEO oznacza proces, który ma na celu osiągnięcie jak najlepszych (najwyższych) pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Pozycjonowanie błędnie kojarzy się tylko i wyłącznie z użyciem odpowiednich słów kluczowych. Tak naprawdę jest to szereg wielu innych czynności, które pozwalają na wypozycjonowanie strony. Audyt ocenia widoczność witryny oraz wskazuje na elementy, które wymagają poprawy, czy likwidacji.

Co zawiera audyt SEO?

Audyt sprawdza widoczność strony i analizuje ją pod kątem technicznym. Klient dowiaduje się, czy wszystkie elementy zawarte na stronie ze sobą współgrają i czy są wykonane poprawnie. Analizuje, jakie działania generują na niej ruch, a jakie go stopują. Dostarcza także informacji o tym, czy używane słowa kluczowe, nagłówki, treści i zdjęcia spełniają swoją rolę. Na jakich dokładnie zagadnieniach skupia się audyt SEO i pozycjonowanie? Są to przede wszystkim:

  • Domena i serwer – przez pojęcie domeny rozumie się unikalny adres, który odbiorca wpisuje, aby dostać się na konkretną stronę. Serwer, to urządzenie, dzięki któremu zasoby są udostępnianie odbiorcom. Te dwie składowe to szkielet funkcjonowania strony WWW. Audyt ocenia je pod kątem m.in. historii, widoczności i indeksacji domeny, certyfikatu SSL, dzięki któremu strona wyświetla się jako bezpieczna.
  • Szybkość pobierania danych – jeżeli strona nie będzie szybko się ładować, odbiorcy będą z niej wychodzić. Audyt ma na celu analizę szybkości ładowania desktopowego i mobilnego. 
  • Statusy HTTP (3XX i 4XX) – służą do komunikacji pomiędzy serwerem a przeglądarką. Informują ją, jak powinna odpowiedzieć na zadane pytanie. Odbiorca najczęściej widzi statusy, gdy coś nie działa. Zwykle pojawiają się w formie różnych kodów np. 404 (strona nie została odnaleziona).
  • Tagi tytułowe – elementy, które są klikane, przez odbiorę, aby dostać się na stronę klienta. Pojawia się także w oknie i zakładach przeglądarki.
  • Tagi opisowe – zawartość witryny, która nie pojawia się na stronie, ale w opisach umieszczanych w wyszukiwarce. Pozwalają odbiorcy na szybką analizę treści. 
  • Tagi kanoniczne – sugerują robotom, która strona jest priorytetem klienta i co powinno pojawiać się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu w Google konkretnego słowa kluczowego.
  • Nagłówki – zawarte w nich frazy, słowa kluczowe pozwalają algorytmom Google na ocenienie strony jako wysokojakościowej.
  • Treści – częstym problemem treści zamieszczanych na stronach, jest ich duplikacja (powielanie treści z innych stron). Duplikacja negatywnie wpływa na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania. Ważne jest także nasycanie treści słowami kluczowymi, które przynoszą odwrotny skutek do zamierzonego.   
  • Zdjęcia i grafiki – umieszczanie obrazków umożliwia wybicie się spośród konkurencji poprzez zakładkę Google grafika. Dobra optymalizacja grafiki pozwala także robotom lepiej zrozumieć treści umieszczane na stronie. 
  • Indeksacja, robots.txt, mapy strony – dla lepszego pozycjonowania, ważne jest szybkie zindeksowanie strony i wygenerowanie mapy witryny. Audyt oceni czy elementy działają poprawnie. 
  • Linkowanie wewnętrzne – pomaga odbiorcy  w nawigacji na stronie, a co za tym idzie, klient pozostanie dłużej na stronie.
  • Atrybuty Hreflang – przydatny, gdy strona posiada więcej niż jedną wersję językową. 

Przedstawione elementy pozwalają na dogłębną analizę i ocenę, co działa poprawnie, a co wymaga poprawy, aby strona była pozycjonowana na jak najlepszych wynikach wyszukiwania. Klient może skorzystać z usługi mniej rozbudowanego audytu, który wskaże główne problemy. Stopniowe wdrażanie zmian może zlecić agencji, która zajmie się naprawą błędów i optymalizacją strony WWW

Przewiń do góry