Chyba nie trzeba przypominać, jak istotną rolę w rozwoju biznesu odgrywa współcześnie platforma LinkedIn. W Polsce liczba użytkowników to ok. 5 mln. Na całym świecie liczba sięga już 900 mln. Od dłuższego czasu, nie jest to tylko platforma do szukania pracy i potencjalnych pracowników, ale to miejsce dzielenia się wiedzą, budowania wizerunku marki oraz poszukiwania klientów. Zakładając konto na LinkedIn mamy dwie opcje do wyboru – konto osobiste i konto firmowe. W tym artykule przyjrzymy się temu jak prowadzić profesjonalny profil biznesowy?
Kim jesteś?
Pierwszym krokiem do stworzenia profilu firmowego jest podanie danych, które będą widoczne dla innych użytkowników. Obowiązkowe pola do uzupełnienia to: nazwa organizacji, unikalny adres, tzn. link kierujący do profilu. Początek jest taki sam dla wszystkich kont – linkedin.com/company/ – ważne jest to, co znajduje się po ostatnim ukośniku. Najlepiej, żeby była to nazwa firmy, ale może się zdarzyć tak, że ten adres będzie już zajęty. Następnie wpisujemy informacje dotyczące rodzaju branży i organizacji oraz wielkości firmy i liczbę pracowników. Chcąc posiadać profesjonalne konto, które będzie dobrze pozycjonowane, należy dodać lokalizację, logo firmy i slogan, który będzie chwytliwy i zainteresuje odbiorcę. Na tę sekcję mamy 120 znaków.
Daj się poznać jeszcze lepiej
Na profilu nie może zabraknąć szerszego opisu. Opcję tę znajdziemy w zakładce „Informacje” → „Informacje ogólne”. Pisząc opis, warto używać słów kluczowych, czyli takich, które są związane z marką i które często będą się pojawiały w komunikacji. Listę słów kluczowych dodajemy też osobno w zakładce „Hasztagi”. Ostatnim elementem jest wybranie specjalizacji, czyli w pewnym sensie kolejnych słów kluczowych, które wskazują na to, czym zajmuje się firma, jakie są jej mocne strony czy z jakich narzędzi korzysta. Dodatkowe rozwiązanie „Showcase page” daje możliwość przedstawienia szerzej swojej marki. Można utworzyć dodatkowe podstrony usług lub produktów. Każda podstrona może mieć swoje własne logo, opis i baner. Oprócz tego dostępne są kategorie związane z kulturą organizacji, wartościami, ofertami pracy, pracownikami czy reklamami.
Zwiększaj liczbę swoich odbiorców
Jak sprawić, żeby profil obserwowało coraz więcej osób? Pozyskiwanie odbiorców jest możliwe na dwa sposoby: organiczny oraz płatny. Na początek metody organiczne. Pierwszy krok to wykonanie wszystkiego, o czym pisaliśmy wcześniej. Dokładne uzupełnienie danych o firmie, zadbanie o spójną identyfikację wizualną oraz dobry slogan i opis, mają znaczący wpływ na postrzeganie profilu. W zwiększeniu zasięgów mogą pomóc pracownicy, którzy mając swoje indywidualne konta, mogą udostępniać treści z profilu firmowego i zapraszać swoje kontakty do polubienia strony. Dobrym rozwiązaniem jest zachęcenie członków zespołu do tworzenia własnych treści, w których będą oznaczali profil firmy.
Kolejną kwestią jest optymalizacja SEO. Strony, które mają określone słowa kluczowe i odpowiednio zoptymalizowane profile, częściej wyświetlają się w wyszukiwarkach. Oczywiście nie zapominamy o hasztagach i oznaczeniach innych bardziej znanych profili, powiązanych z tematyką treści.
LinkedIn umożliwia opcję zapraszania innych użytkowników do obserwowania strony. Wprowadził jednak ograniczenia – każdego miesiąca, właściciel strony zaprosić 100 osób. Pracownicy organizacji mogą wysłać zaproszenie do maksymalnie 30 kontaktów. Warto kierować zaproszenia do osób z grupy docelowej.
Reklamy na LinkedIn
Jeśli chodzi o płatne budowanie zasięgu, konto firmowe posiada możliwość publikowania reklam. Dzięki reklamie możemy zwiększyć świadomość marki oraz zainteresowanie, a także zyskać nowych klientów lub pracowników. Do dyspozycji mamy precyzyjny system ustalania grupy docelowej, do której trafi reklama, różne formaty reklamowe, np. reklamy wideo lub w formie karuzeli, dzięki targetowaniu zyskujemy wysokiej jakości odbiorców, związanych z naszą branżą. Koszty reklamy na LinkedIn są wyższe niż na innych platformach, ale ich skuteczność i dokładność przekłada się na większą konwersję.
Publikuj wartościowe treści
W budowaniu profesjonalnego konta ważna jest regularność publikacji oraz podejmowanie interakcji z innymi użytkownikami – komentowanie postów, reagowanie na treści czy odpowiadanie na komentarze na profilu. Istotne jest również to, by posty były wartościowe. Co to oznacza? To treści, które są profesjonalne, które budują wizerunek marki, przedstawiają jej członków jako ekspertów. Pomysłów na posty jest naprawdę wiele. Mogą to być ciekawe statystyki, relacja ze szkolenia lub konferencji branżowej, ostatnio odniesiony sukces czy materiały edukacyjne. Oprócz tradycyjnego tekstu do dyspozycji użytkowników są grafiki, filmy wideo, transmisja na żywo oraz opcja dołączenia dokumentu w formacie pdf – przydatne rozwiązanie, kiedy chcemy przedstawić informacje w formie prezentacji.
Platforma LinkedIn daje mnóstwo możliwości rozwoju biznesu. Coraz więcej marek stawia na wysokojakościową komunikację i budowanie silnego profilu. Nasza agencja prowadziła niedawno szkolenie z zakresu prowadzenia konta na LinkedIn, jeśli chcecie dowiedzieć się więcej, zapraszamy do kontaktu.