Psychologia kolorów to naprawdę ciekawa dziedzina, mająca w marketingu duże znaczenie. Choćby podstawowa wiedza z jej zakresu pozwala na dopasowanie odpowiednich kolorów do konkretnej marki. Trudno zaprzeczać temu, że kolory mają na nas pewien wpływ, oczywiście, każdy będzie odczuwał efekt inaczej, jednak rzeczywiście można zaobserwować występowanie emocji z nimi związanych.
Wybraniec 2024
Peach Fuzz to tegoroczny wybraniec Pantone Color Institute. Kontrowersji wokół koloru jest dosyć sporo. Nawet w naszym zespole zawrzała dyskusja, tuż po tym, gdy opublikowano informacje o kolorze roku 2024. U nas zdania były podzielone, jedni zakochani w beżach – tak, mamy w naszym zespole kilka tych „smutnych beżowych dzieci”, uważają, że wybór jest całkiem ciekawy i odnajduje się w trendach, a inni byli zaskoczeni tym jak blado (dosłownie) wypada Peach Fuzz w porównaniu do poprzednich wyborów Pantone. Cóż, trudno nie zgodzić się z faktem, że Peach Fuzz jest zdecydowanie mniej wyrazisty, niż Viva Magenta, czyli kolor roku 2023. Tegoroczny wybór jest zdecydowanie bardziej stonowany i odpowiadać będzie raczej miłośnikom delikatnych, pastelowych kolorów.
To nie tylko kolor – to przede wszystkim przesłanie
Ta subtelna brzoskwinia, którą niewątpliwie jest kolor Peach Fuzz niesie naprawdę głębokie przesłanie. Jest symbolem życzliwości, czułości i chęci dzielenia czasu z naszymi najbliższymi. Ma kojarzyć się ze spokojem, delikatnością i poczuciem bezpieczeństwa. Kolor roku 2024 ma dawać nam przestrzeń do oddechu, łapania chwili i cieszenia się z życia codziennego. Jego celem jest zbliżanie do siebie ludzi.
Naszym zdaniem wybór koloru jest nieprzypadkowy. W ostatnim czasie możemy obserwować globalną tendencję do promocji zdrowia psychicznego i uświadamiania ludziom jak ważne ono jest w dzisiejszym świecie. W świecie, w którym często nie ma czasu ani przestrzeni na to, by w spokoju przemyśleć to co dla nas naprawdę istotne. Peach Fuzz ma zapewniać przestrzeń dla nas i naszych najbliższych, tak, by móc się zatrzymać i wspólnie cieszyć się chwilą.
„Kolor roku musiał wyrażać nasze pragnienie bycia blisko tych, których kochamy, oraz radość, jaką odczuwamy, pozwalając sobie na skupienie się na tym, kim jesteśmy, delektując się chwilą ciszy. Musiał także być ciepły i przyjazny. Stanowić przesłanie współczucia i empatii. To kolor, który zbliża nas do siebie” – tłumaczy Laurie Pressman, wiceprezeska Pantone Color Institute.
Zwrot o 180 stopni
Peach Fuzz jest więc zwróceniem się w zupełnie inną stronę, niż miało to miejsce w przypadku ubiegłorocznego Viva Magneta. Dla przypomnienia – kolor roku 2023 miał budzić skojarzenia nadchodzącej siły, kojarzyć się z odwagą, nieustępliwością i energią do działania. W tym roku Pantone Color Institute odwrócił się od nawoływania do działania, na rzecz budowania empatii i czułości. Choć jest to chyba ogólna tendencja społeczna, ludzie są po prostu zmęczeni ciągłym dążeniem do sukcesu i podejmowaniem nowych wyzwań. Zamiast tego coraz częściej wybierają rozwiązania, które zapewnią im lepsze samopoczucie, możliwość zrównoważonego rozwoju i czas na odpoczynek.
Szczęśliwa brzoskiwnka w świecie marketingu
Choć wybór koloru roku 2024 jest jeszcze bardzo świeżym tematem to mamy już pierwsze produkty nim inspirowane. Jest to efektem współpracy pomiędzy Pantone Color Institute a marką Motorola. Już w zeszłym roku, to właśnie Motorola jako pierwsza pokazywała potencjał koloru Viva Magneta, w tym roku nie jest inaczej. Peach Fuzz widnieje już na dwóch popularnych modelach Motoroli – razr 40 ultra oraz edge 40 neo. Jeśli jesteście zainteresowani zakupem edycji specjalnej, możecie już składać zamówienia na oficjalnej stronie Motoroli.
Jako agencja kreatywna skupiająca się przede wszystkim na potrzebach Klientów w pełni rozumiemy symbolikę tegorocznego wybrańca Pantone. Mało tego, sam kolor może się nam podobać lub nie (to już tylko i wyłącznie kwestia gustu), nie można mu jednak odmówić jednego, promuje ważne dla społeczeństwa przesłanie. Jeśli Tobie także zależy na budowaniu marki na podstawie wartości – skontaktuj się z nami, na pewno znajdziemy wspólny język. Jesteśmy agencją kreatywną w Katowicach, która znajdzie dla Ciebie rozwiązania szyte na miarę, niezależnie od tego czy jesteś fanem subtelnego Peach Fuzz, czy energicznej Viva Magenta.