MAVIKA

5 błędów w social mediach, które popełnia każdy – i jak ich unikać?

Chcąc skutecznie docierać do ludzi, przedstawiać im swoje produkty i usługi musisz działać w mediach społecznościowych. Nie ma przebacz. Naprawdę jest niewiele branż, w których social media nie byłby ważnym punktem promocji. Nie ważne czy jesteś lekarzem, prawnikiem, prowadzisz markę odzieżową czy restaurację. Zapewne chcesz, żeby przychodziło do Ciebie jak najwięcej Klientów. Platformy społecznościowe mogą Ci w tym pomóc. Jest jednak kilka istotnych punktów, których nie można omijać, chcąc by działania były skuteczne.

Rozplanuj swoje działania

Social media rządzą się swoimi prawami, dlatego właśnie trudno oczekiwać spektakularnych efektów, kiedy prowadzimy je bez szczegółowego planu i pomysłu na to, jak je rozwinąć. Jeszcze przed założeniem profili na poszczególnych platformach plan powinien być gotowy, mówimy tutaj o: zaplanowaniu tematyki treści (przynajmniej w ogólnym zarysie), sposobie komunikacji (tak zwanym tone of voice), oprawie graficznej Twoich postów, no i oczywiście kanałach komunikacyjnych. Warto zastanowić się, gdzie znajdziesz największe grono potencjalnych odbiorców. Każda platforma ma nieco inną charakterystykę, innych odbiorców znajdziesz na Facebooku, innych na Instagramie, a jeszcze innych na LinkedIn’ie.

Zastanów się także, jaki jest Twój główny cel działania. Czy jest to budowanie wizerunku w social mediach, pozyskiwanie leadów, generowanie ruchu na Twojej stronie internetowej czy sprzedaż konkretnych produktów i usług? Na tej podstawie wyznacz sobie konkretne KPI, czyli wskaźniki, które pomogą Ci określić skuteczność działań (to bardzo ważne, by założenia były realistyczne).

5 błędów w social mediach, które popełnia każdy (lub prawie każdy)

  1. Działanie bez strategii komunikacji

To zdecydowanie najczęstszy błąd, który popełniają marki w social mediach. Działanie bez planu sprawia, że pomysły na posty kończą się zwykle po kilku postach, po przedstawieniu firmy i opisaniu podstawowych produktów czy usług. Brak pomysłów skutkuje brakiem motywacji do podejmowania dalszych działań, w efekcie czego profil umiera śmiercią naturalną.

  1. Brak regularności publikacji i spójności w treściach

Wiąże się to bezpośrednio z punktem 1, czyli działaniem bez planu. Po prostu wrzucasz coś na social media wtedy, gdy Ci się przypomni lub akurat wpadnie Ci jakiś pomysł do głowy. To spory błąd. Podobnie wygląda sprawa ze spójnością w tekstach i grafikach. Zastanów się, czy chcesz używać emotikonów i bądź w tym konsekwentn*. Grafiki, które nie mają jednego stylu, też nie sprawią, że Twój profil stanie się atrakcyjny. Wybierz dobrze dopasowane kolory (np. 2 lub 3) i czcionkę, które uspójnią profil.

  1. Nierealne oczekiwania efektów już na samym początku pracy w social mediach

Tak jak pisaliśmy na początku, social media rządzą się swoimi prawami. Algorytmy mogą być naszym największym wrogiem lub najlepszym przyjacielem. Wszystko to zależy od tego, jak się je wykorzysta. Fakty są jednak takie, że obecnie jest zdecydowanie trudniej, niż kiedyś stworzyć dobrze rozwinięty profil wyłącznie w oparciu o działania organiczne. Jednak nawet przy pomocy płatnych kampanii na wszystko potrzeba czasu, budowanie zaangażowanej społeczności nie przychodzi z dnia na dzień.

  1. Brak budżetu na kampanie reklamowe w social mediach

Płatne kampanie to tak naprawdę must have przy działaniu w social mediach. Bez nich bardzo trudno jest dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Mowa tutaj przede wszystkim o kanałach takich jak Facebook czy Instagram. Na LinkedIn i TikToku sprawa algorytmów wygląda nieco inaczej. Budżet na kampanię powinien być też odpowiednio zoptymalizowany, nie powinien być zbyt niski, w takim przypadku nie osiągniemy upragnionych efektów, ale zbyt wysoki budżet może okazać się zbędnym „przepalaniem” pieniędzy.

  1. Brak współpracy marki z agencją social media

Nasza agencja social media na Śląsku pomaga Klientom w doborze odpowiednich treści na social media. Tworzymy content, który skupia się na potrzebach Twoich Klientów, jest spójny z marką i daje jasny komunikat, dlaczego Klienci powinni wybrać właśnie Twoje produkty i usługi. Jeśli Twoja firma nie jest w stanie skonstruować komunikatów, które trafią do Twoich Klientów zastanów się, czy nie lepiej przekazać temat specjalistom, którzy Ci z tym pomogą.

Jeśli chcesz, by Twoja marka ugruntowała swoją pozycję i zyskała nowych potencjalnych Klientów – skontaktuj się z naszą agencją social media na Śląsku. Razem rozwiniemy potencjał Twojej marki!

Przewiń do góry