MAVIKA

Agencja marketingu internetowego Śląsk

Strategia marketingowa Twojej firmy – od czego zacząć?

Największe marki takie jak Coca-Cola czy IKEA, swój sukces zawdzięczają dobrej strategii, czyli odpowiedniemu i skrupulatnie wdrażanemu planowi działania. Jak przygotować strategię marketingową i od czego zacząć? Jakie elementy zawiera i jakie cele realizuje? Na te i inne pytania odpowiadamy w poniższym wpisie! Zapraszamy do lektury!

Strategia marketingowa – czym jest i co zawiera?

By zrozumieć, jakie cele pomaga zrealizować strategia, w pierwszej kolejności należy odpowiedzieć sobie na pytanie, czym jest i co zawiera. Strategia marketingowa to swoistego rodzaju przewodnik dla Twojej marki, tyle że nie po konkretnym miejscu danego kraju, a po świecie komunikacji marketingowej. Dokument ten określa zasady, granice, mocne i słabe strony organizacji. Zawiera także informacje o grupie docelowej, sposobie dotarcia do niej oraz przedstawia analizę konkurencji. W ten sposób firma może wypracować wyróżnik marki oraz określić plan działania, który zagwarantuje efekty i pozwoli na wyprzedzenie konkurencji o krok lub dwa. 😉

Strategia marketingowa – dlaczego warto?

Wspomniana wyżej konkurencyjność, a właściwie jej wzrost, jest efektem poprawnie sporządzonej strategii marketingowej. Dodatkowo strategia pozwala na prowadzenie spójnej i atrakcyjnej dla danego rynku komunikacji marketingowej. To z kolei przekłada się na wzrost efektywności przedsiębiorstwa w postaci wypracowanego, docelowego wizerunku marki, większej sprzedaży oraz niższym kosztom – docieramy z komunikatem do Klienta, na którym zależy nam najbardziej, bez zbędnego błądzenia po omacku.

Jak stworzyć strategię marketingową?

Nie tylko wdrażanie, ale także tworzenie strategii marketingowej można podzielić na kilka głównych etapów. W tym akapicie omówimy krok po kroku, jak stworzyć strategię marketingową. 

  1. Ustal misję, wizję i wartości marki.

Punkt pierwszy jest kluczowy i najważniejszy! Bez sprecyzowanej misji przedsiębiorstwa, skuteczność i efektywność działań jest poważnie zagrożona. Zastanów się, jakie potrzeby Klienta zaspokajasz, jaką obietnicę mu składasz, dostarczając dany produkt bądź usługę. To również dobry moment na wyznaczenie celu marketingowego, do którego dąży organizacja.

  1. Naszkicuj model biznesowy.

Przyjrzyj się funkcjonowaniu swojego przedsiębiorstwa nieco z góry (dosłownie) i przenieść segmenty na papier lub ekran. W ten sposób łatwiej jest dopracować funkcjonowanie firmy i dojrzeć brakujących luk, które wymagają uzupełnienia. Za pomocą modelu możesz sprawdzić również, czy wszystkie segmenty zostały poprawnie określone, czy należy wprowadzić zmiany.

  1. Przeprowadź analizę.

Do poprawnego przeprowadzenia analizy wymagana jest wiedza marketingowa. Pozwoli ona nie tylko na kompletną ocenę obecnej sytuacji, ale także na przeprowadzenie analizy SWOT, która wskaże mocne i słabe strony organizacji.

  1. Określ grupę docelową.

Na pytanie: ,,Kim są odbiorcy produktu/usługi?” zapewne odpowiadałeś sobie już na etapie powstawania biznesu. Jednak ten etap wiąże się z mnóstwem nakładu czasu i wymaga dostępu nie tylko do wiedzy marketingowej, ale także narzędzi i badań (pierwotnych bądź wtórnych). Wszystkie te czynniki pozwalają na dogłębne poznanie Klienta docelowego: jak spędza czas wolny, jakie są jego obawy, pragnienia, potrzeby? Jak wygląda jego ścieżka zakupowa? Czym się interesuje? … i wiele innych. Im dokładniej – tym łatwiej dla Ciebie i całego zespołu.

  1. Ustal plan działania.

Zaplanuj działania i… trzymaj się tego! Wiesz już, gdzie i za pomocą czego możesz się wyróżnić oraz kim są Twoi Klienci. Pora przejść do konkretów! Odpowiednia strategia komunikacji, która jest przemyślana i przestrzegana to połowa sukcesu. Powinieneś wiedzieć, po co to robisz i jakie cele chcesz przez to osiągnąć. Nasz zespół pomoże dobrać Ci właściwe kanały komunikacji oraz dopracuje harmonogram działań. Efektem czego będzie wzrost efektywności Twojego biznesu!

Zleć ten temat specjalistom ds. komunikacji marketingowej! Dlaczego? Tworzenie strategii to proces czasochłonny, wymagający szerokiej wiedzy i doświadczenia w zakresie marketingu. Oszczędź czas i skorzystaj z naszej wiedzy! Dodatkowo zyskujesz pewność, że plan działania opiera się o faktyczne statystyki i sytuację na rynku, bez udziału emocji i subiektywnej opinii kogoś przynależącego do danej organizacji. Chłodne spojrzenie oraz umiejętność przeprowadzenia złożonych analiz w połączeniu z kreatywnością agencji daje Ci gwarancję kompletnego, odpowiednio przygotowanego dokumentu w postaci gotowego planu do wdrożenia! Skontaktuj się z nami i daj znać, jak możemy Ci pomóc.

Przewiń do góry