Etapy tworzenia projektu graficznego - MAVIKA
Agencja marketingu internetowego Śląsk

Etapy tworzenia projektu graficznego

Grafika — podstawa kultury wizualnej, w której obecnie żyjemy. Potężne narzędzie marketingu, dzięki któremu możemy poruszać serca, zaciekawiać, a nawet wzruszać… Jak stworzyć grafikę, która to zrobi, a w dodatku będzie spójna z marką i będzie spełniać oczekiwania estetyczne Klienta? Warto przejść przez poniższe etapy, które my jako agencja marketingowa w Katowicach wypracowaliśmy przez lata pracy z Klientem nad grafikami. 

Każda grafika (banner na stronę, grafika do posta, billboard itd.) rządzi się swoimi prawami. Są jednak kwestie, na które należy zwrócić uwagę przy każdym projekcie. Nie pominiesz ich przechodząc przez poniższe etapy. Zobacz, w jaki sposób pracujemy z Klientem tworząc dla niego projekt graficzny.

JAKIE PROJEKTY GRAFICZNE WYKONUJEMY?

logo i księgi znaku
grafiki na social media (posty i relacje)
grafiki na strony internetowe
bannery do reklamy Google Ads (statyczne i animowane)
bannery na strony www
dokumenty firmowe, formularze .pdf
strategie, audyty
animacje reklamowe
prezentacje
katalogi
billboardy

1. ZBADANIE POTRZEB KLIENTA 

Pierwszy etap, tzw. “wejście w buty Klienta”. Zbieramy od Klienta jak najwięcej informacji. Pytamy, jaką ma potrzebę, co chce osiągnąć, co mu się podoba, a co nie podoba. Na tym etapie Klient dostarcza niezbędne informacje i inspiracje. 

2. ZAPOZNANIE SIĘ Z KSIĘGĄ ZNAKU 

Etap niezbędny. Chcemy, aby grafika była spójna z dotychczasową komunikacją w internecie. Poznajemy kolory, fonty i zasady, którymi kieruje się Klient przy tworzeniu treści wizualnych. Jeśli nie ma księgi znaku, to wyciągamy z wcześniejszych projektów wspólny pierwiastek estetyczny i na jego bazie tworzymy projekt. 

3. SELEKCJA INFORMACJI

Tak dużo informacji, a tylko jedna grafika! Na tym etapie selekcjonujemy informacje do tych najważniejszych, które powinny znaleźć się na grafice. Należy wybrać najważniejsze informacje i ewentualne najlepsze zdjęcia do użycia w projekcie. 

4. DOSTOSOWANIE PARAMETRÓW TECHNICZNYCH

Każda grafika ma inne wymagania co do wymiarów, formatu, czy elementów, które powinny się na niej znaleźć. Np. plik z bannerem do remarketingu powinien mieścić się w konkretnej wadze, mieć ściśle określone wymiary i wskazane jest użycie na nim logo i przycisku.

5. POSZUKIWANIE INSPIRACJI

Po zebraniu wszystkich istotnych informacji od Klienta, warto jako feedback przedstawić mu swoje przykłady. Mogą to być wcześniejsze realizacje, inspiracje z Pinteresta, czy grafiki konkurencji.

6. WIZUALIZACJA

Po ustaleniu wspólnego kierunku estetycznego, przyszedł czas na wizualizację, czyli wstępny prototyp docelowej grafiki. Wizualizacje zazwyczaj tworzymy w przypadku podstron na stronach internetowych, billboardów, czy grida na Instagramie. W mniejszych, mniej zaawansowanych projektach nie jest ona konieczna. 

7. PRZYGOTOWANIE PIERWSZEJ GRAFIKI

Projektujemy tzw. “wersję alfa”, czyli grafikę, która spełnia wszystkie wcześniejsze założenia, ale może jeszcze ulec modyfikacjom.

8. POPRAWKI

Rozpoczynamy fazę ewentualnych poprawek. Na tym etapie dopracowujemy projekt i chcemy doprowadzić go do najbardziej satysfakcjonującej formy. 

NASZ ZESPÓŁ

KATARZYNA PRAŻMOWSKA

CEO

PAULINA
KONIK

Account Manager

JAGODA
STEFEK

Senior Content Specialist

MARIANA POPILEVYCH

Frontend Developer / Junior SEO Specialist

SANDRA KRÓL

Content Specialist

MACIEJ BEDNARCZYK

Junior Content Specialist

KATARZYNA STAWIARSKA

Junior Content Specialist

MAGDALENA WRĘCZYCKA

Junior Account Manager

MAKSYMILIAN RICHTER

Graphic Designer

KAROLINA SZEJA

Office Manager

SZUKASZ PROFESJONALISTÓW
DO MARKETINGU TWOJEJ FIRMY?

ZGŁOŚ SIĘ DO NAS