MAVIKA

Agencja marketingu internetowego Śląsk

Fenomen social mediów

W dzisiejszych czasach, gdy korzystamy z telefonu to głównie po to, żeby dowiedzieć się, co dzieje się na Facebooku, Instagramie czy TikToku. Przez ostatnie lata social media stały się nieodłącznym elementem życia codziennego i korzysta z nich prawie każdy z nas. Poprzez ich różne zastosowanie stały się one dla niektórych miejscem pracy lub głównym dostawcą rozrywki. Fenomenem social mediów jest to, że są łatwo dostępne i bezpłatne. Dodatkowo dosłownie każdy jest w stanie znaleźć w nich coś wpadającego w zakres swoich zainteresowań. Viralowe momenty z przeróżnych mediów społecznościowych stają się nieodłącznym elementem popkultury – memy są przecież źródłem wiedzy o najnowszych wydarzeniach dla wielu osób!

Dlaczego warto zainwestować w profesjonalną obsługę social mediów? W tym wpisie postaramy się przedstawić  powody, dla których social media są warte poświęcenia większej uwagi.

Instagram jako przykład silnego medium społecznościowego

Na instagramie publikujemy zdjęcia i zestawy zdjęć, a nasi obserwatorzy mogą polubić nasze posty czy też zareagować wrzucając komentarz i udostępniając nasze treści. Bardzo proste, prawda? Możemy tam edytować zdjęcia, filmy i publikować relacje na instastory z naszego życia. Instagram jest przykładem potęgi social mediów – w 2018 roku liczba użytkowników przekroczyła miliard, z czego w samej Polsce jest to sześć milionów osób. Kilka lat po starcie aplikacji, tj. po 2010 roku, zaczęły pojawiać się pierwsze osoby, które zasłynęły z prowadzenia Instagrama. Obecnie, utrzymywanie się z Instagrama polegające na licznych współpracach z markami, nie jest już niczym niecodziennym – zasięgi znanych osób docierają bowiem do większej liczby odbiorców niż sama marka, a przez to współpraca taka jest “w cenie”. Z drugiej strony użytkownikami Instagrama są też osoby, które aplikację traktują jako formę foto-pamiętnika, portal dla pokazania swoich pasji, podzielenie się nowinkami. 

TikTok – niedoceniana aplikacja, która pobija rekordy

Stosunkowo nową aplikacją jest TikTok, kiedyś istniejący pod nazwą Musical.ly. Polega on na umieszczaniu krótkich filmików o różnej tematyce. Jest  dostępny w większości krajów globu ziemskiego, co dodatkowo przyczynia się do budowania jego medialnej potęgi z zakresu social mediów. Według statystyk z 2019 roku, użytkownicy spędzają prawie 500 minut miesięcznie na samo przeglądanie TikToka. Obecnie w aplikacji pojawiają się filmiki, trwające nawet 3 minuty. Coraz więcej marek decyduje się na korzystanie z tej aplikacji w celach marketingowych, ze względu na statystyki, które w stu procentach przemawiają na korzyść TikToka. Aktualnie poprzez TikToka marki proponują współpracę także powstającym dzięki tej aplikacji celebrytom. 

Jak zwrócić uwagę na siebie w mediach społecznościowych

Wiele popularnych osób z całego świata zawdzięcza swoją sławę social mediom. Można też powiedzieć, że obecnie media społecznościowe to tak naprawdę telewizja, radio i prasa XXI wieku. To właśnie w tym miejscu użytkownicy mogą znaleźć także coś zarówno szokującego, kontrowersyjnego jak i śmiesznego. Zwracamy uwagę na wszystko, co estetyczne, profesjonalne, ambitne i wykonane z pasją. Social media to potężna broń, która, niestety, wciąż pozostaje niedoceniona przez część osób. Należy umiejętnie zachęcać obserwujących odpowiednimi dla nich treściami – po to są social media! Chcąc oderwać się od świata realnego, twórzmy ciekawy content, który przyciągnie do nas jak najwięcej osób!

Przewiń do góry