Branding i rebranding. O co w tym chodzi? - MAVIKA
Marketing internetowy Śląsk

Branding i rebranding. O co w tym chodzi?

Podstawą budowania pozytywnych relacji i komunikowania z Odbiorcami jest stworzenie środowiska rozpoznawalnego i zorientowanego na Klienta. Wprowadzając firmę na rynek, warto zainwestować w działania z zakresu brandingu. Ma on na celu zarówno dotarcie do świadomości Klienta, jak i stworzenie z nim więzi tak, aby chciał pozostać z marką na dłużej. W dobie coraz większej konkurencji jest to niezwykle istotne. Każdemu z nas zależy na tym, aby marka była lubiana, rozpoznawalna i żeby przynosiła korzyści. Jeżeli jesteśmy już na rynku od dłuższego czasu i przyciągamy nieodpowiednią grupę Odbiorców, albo pomimo naszych starań firma nie przynosi zysków, warto zastosować rebranding. Opiera się on na tych samych filarach, co branding. Różni się między innymi momentem wprowadzanych zmian. Można to przyrównać do odświeżania wizerunku. 

Czym się charakteryzuje branding Katowice  

Branding opiera się na trzech filarach: 

  • określenie cech szczególnych marki, misji, wartości,
  • identyfikacja wizualna, 
  • komunikacja marki. 

Pierwszy aspekt dotyczy określenia tego, jak marka chce być postrzegana i jaką misję chce realizować oraz jakie wartości wyznaje, jakimi kieruje się na co dzień. Przedstawiona charakterystyka ma ułatwić trafny dobór dalszych działań. Strategię zwykle tworzy przy współpracy z agencją marketingową. Klient dostarcza wtedy szczegółowych informacji na temat przedsiębiorstwa. Po teoretycznym ustaleniu charakterystyki marki przychodzi czas na aspekt wizualny.  

ZAINWESTUJ W DZIAŁANIA BRANDINGOWE I REBRANDIGOWE W KATOWICACH I ZOBACZ, JAK TWOJA MARKA SIĘ ROZWIJA!

Aż 65% populacji jest wzrokowcami. Atrakcyjna, sugestywna nazwa marki, estetyczne, przejrzyste logo, oraz oryginalne motywy przewodnie m.in. slogan, to klucz do tego, aby Klienci nas zapamiętali. Tworzenie elementów wizualnych to proces, w którym łatwo o przesadę. Działania projektowe są zawsze zamierzone, przemyślne, intencjonalne. Mają wpływać na ludzi i zostawiać ślad w ich pamięci. Oprócz podstawowych elementów wizualnych wpływ na dotarcie do świadomości Odbiorcy ma intuicyjne i przejrzyste środowisko wirtualne (np. strona internetowa, kanały social media). Dodatkowo marka powinna stosować odpowiednią komunikację. Treści powinny być spójne i dopasowane do ustalonej strategii, która uwzględnia grupę docelową i jej charakterystykę.

Branding i rebranding to odpowiedź na trzy pytania:

  • co chcemy powiedzieć, 
  • jak chcemy to powiedzieć,
  • w jaki sposób to przekażemy.

Nasza agencja marketingowa przeanalizuje dotychczasowy brand, w sposób obiektywny i zaproponuje działania lub zarekomenduje zmiany, które wpłyną pozytywnie na wizerunek marki. Branding to proces czasochłonny, ale przynoszący długofalowe, pozytywne efekty. 

NASZ ZESPÓŁ

KATARZYNA PRAŻMOWSKA

CEO

PAULINA
KONIK

Account Manager

JAGODA
STEFEK

Senior Content Specialist

MARIANA POPILEVYCH

Frontend Developer / Junior SEO Specialist

SANDRA KRÓL

Content Specialist

MACIEJ BEDNARCZYK

Junior Content Specialist

KATARZYNA STAWIARSKA

Junior Content Specialist

MAGDALENA WRĘCZYCKA

Junior Account Manager

MAKSYMILIAN RICHTER

Graphic Designer

KAROLINA SZEJA

Office Manager

SZUKASZ PROFESJONALISTÓW
DO MARKETINGU TWOJEJ FIRMY?

ZGŁOŚ SIĘ DO NAS