MAVIKA

MAVIKA e-marketing Katowice

Pułapka audytu — przeczytaj, zanim zdecydujesz się na kolejny audyt swoich działań

Audyt SEO, audyt strony internetowej, audyt social media, audyt brandingu… Audyt to narzędzie, które pozwala udoskonalać działanie firmy w różnych aspektach. Czy to oznacza, że powinniśmy wykonywać go najczęściej jak to możliwe? Przeczytaj nasz wpis, aby nie wpaść w pułapkę audytu!

CZYM JEST PUŁAPKA AUDYTU?

Warto uświadomić sobie, że jakiekolwiek działanie poddane audytowi, będzie wymagać poprawek. Powiemy jeszcze więcej: audyt poprawek do audytu również wykaże elementy, które można zrobić jeszcze lepiej.

“Jedyna rzecz stojąca pomiędzy tobą a obezwładniającym sukcesem jest ciągły postęp.”

– DAN WALDSCHMIDT

WADY I ZALETY AUDYTU

Zapewne wiesz już, że regularne audyty są czymś, co popycha każdą firmę do przodu. Unaoczniają niedociągnięcia i wskazują kierunki dalszych działań. Niosą za sobą mnóstwo zalet. Porozmawiajmy jednak troszkę o wadach różnego podejścia Klientów i agencji do audytów.

Plusy audytu

  • pozwala się rozwijać
  • wspiera przedsiębiorstwo
  • pozwala uniknąć błędów w przyszłości
  • unaocznia dotychczasowe nieprawidłowości
  • z założenia jest zewnętrzny, tzn. obiektywny i bezstronny

Minusy audytu

  • bywa subiektywny
  • często opiera się na wytykaniu błędów bez proponowania rozwiązań
  • często polega na tzw. “podbieraniu Klienta”
  • zlecany zewnętrznej firmie może popsuć relacje agencja-Klient

AUDYT — NIE POPEŁNIAJ TYCH BŁĘDÓW!

Przeszła Ci przez głowę myśl o przeprowadzeniu audytu? Możliwe, że właśnie zauważyłeś pewne niepokojące kwestie w dotychczasowych działaniach lub ktoś życzliwy zwrócił Ci uwagę na jakieś potencjalne błędy. Co zrobić? 

  • Po pierwsze udaj się do agencji i porozmawiaj z nią o tym. Zapytaj o wyniki, o plany na przyszłość i przeanalizujcie wspólnie sytuację, która Cię niepokoi. 
  • Nie działaj w emocjach, nawet gdybyś zauważył ewidentne nieprawidłowości, to pozwól agencji wziąć za nie odpowiedzialność.  

DWA PODEJŚCIA DO AUDYTU

Nasze wieloletnie doświadczenie w marketingu pozwoliło nam spotkać się z wieloma podejściami do współpracy agencja-Klient. Z nich wszystkich, na pierwszy plan wysuwają się dwa scenariusze, z którymi niejednokrotnie mieliśmy do czynienia.

Scenariusz pierwszy

  • Zauważasz w firmie nieprawidłowości.
  • Zgłaszasz się do agencji.
  • Uzyskujesz odpowiedź i inicjatywę do przeprowadzenia audytu.
  • Audyt wykrywa elementy, nad którymi należy popracować.

Masz kontrolę nad zmianami. Dotychczasowa agencja czuwa nad prawidłowym przebiegiem ich wdrażania. Wiesz, że z całym zapleczem wiedzy, które posiada o Twoim projekcie, dopilnuje spójności działań. Zacieśniasz Waszą więź i wspólnie pracujecie na dobre imię Twojej marki.

Scenariusz drugi

  • Zauważasz w firmie nieprawidłowości.
  • Nie informujesz o nich agencji.
  • Zgłaszasz się po zewnętrzny audyt.
  • Audyt wykrywa błędy, których rozwiązanie proponuje Ci konkurencja.
  • Rezygnujesz ze współpracy.

Jesteś rozczarowany. Zniesmaczony rezygnujesz z usług agencji. Zlecasz działania nowej agencji, która obiecuje Ci nieprawdopodobnie lepsze wyniki. Możesz stracić na spójności działań i ciągłości komunikacji.

10 ZŁOTYCH ZASAD DOBREJ AGENCJI MARKETINGOWEJ

Pamiętaj o tym, że marketing marki wiąże się z nieskończoną pracą. To zdanie powie Ci każda agencja, która traktuje Cię poważnie. Oprócz tego, dobra agencja to taka, która:

  1. Uważa, że najważniejszy jest dialog między Wami.
  2. Mówi, że osiągniecie dużo, ale małymi krokami.
  3. Jest skłonna przyznać się do błędu.
  4. Będzie bronić swoich kompetencji.
  5. Będzie odnosić się do Waszych ustaleń.
  6. Nie będzie wartościować pracy innych agencji.
  7. Oceni realne szanse na tempo rozwoju.
  8. Nie będzie obiecywać gruszek na wierzbie — powie, jakie są realne szanse.
  9. Nie będzie opierać komunikacji na wytykaniu błędów.
  10. Będzie Cię wspierać w rozwoju Twojej firmy.
Przewiń do góry