MAVIKA

Agencja marketingu internetowego MAVIKA

Po co robić audyt SEO?

Czy kiedykolwiek spotkałeś się z hasłem – audyt SEO prawdę Ci powie? Nie bez kozery mówi się, że przyczyny problemu należy szukać u źródła. Przeprowadzenie audytu SEO jest jednym z pierwszych elementów diagnozy, który pozwala na sprawdzenie kondycji witryny internetowej i analizę przyszłych działań. W tym artykule dowiesz się, czym właściwie jest audyt SEO i dlaczego warto go regularnie przeprowadzać.

Czym jest audyt SEO?

SEO (ang. Search Engine Optimization) to proces optymalizacji strony internetowej pod działanie wyszukiwarek internetowych oraz dostosowanie stron pod algorytm Google. Na SEO składa się cały kompleks czynności, które mają podnieść pozycję witryny w wyszukiwarce (np. Google) dla konkretnych fraz kluczowych. Najprościej mówiąc, jest to takie działanie, które sprawi, że Google uzna twoją treść za wartościową. Cała strategia optymalizacji ma zróżnicowany charakter i składa się z wielu działań. Jednak pierwszym etapem tego skomplikowanego procesu powinien być audyt SEO. Jest to szczegółowa analiza różnych czynników (znajdujących się na stronie i poza nią), które mogą utrudniać pozycjonowanie i sprawiają, że strona nie spełnia pewnych wymagań. Celem audytu jest utworzenie dokumentu zawierającego zalecenia, uwagi oraz wskazówki wobec badanej strony internetowej. Informacje zebrane w audycie SEO wykorzystywane są do dalszej optymalizacji strony. 

Kiedy wykonać audyt SEO?

Audyt można przeprowadzić w dowolnym momencie, zwłaszcza gdy nigdy wcześniej nie przeanalizowano strony pod tym kątem. Należy podkreślić jednak, że zalecenia dotyczące przyszłych działań będą się od siebie różnić, w zależności od sytuacji i pozycji danej witryny. Śledzenie najnowszych trendów dotyczących pozycjonowania jest ważne, ale jeszcze ważniejsze jest ich świadome wdrażanie. 

Audyt warto przeprowadzać, gdy: 

  • uruchamiasz nową witrynę internetową – jest to jeden z ważniejszych momentów, w których zaleca się przeprowadzenie audytu, jednak na tym etapie specjaliści SEO napotykają zwykle najwięcej trudności. Rozpoczęcie prac nad stroną od samego początku jej istnienia może uchronić stronę przed problemami, które w późniejszym czasie mogą okazać się nie do poprawy.
  • decydujesz się na rozpoczęcie współpracy z agencją zajmującą się pozycjonowaniem stron – audyt pozwoli ocenić stan wyjściowy i wskazać zalecenia, które mogą się przydać podczas dalszych działań.
  • przenosisz stronę lub przeprowadzasz kluczowe zmiany – audyt SEO w takich sytuacjach polega zazwyczaj na weryfikacji kondycji witryny przed operacją, w trakcie przeprowadzenia zmian, a także po ich wprowadzeniu.
  • zauważasz ewentualne spadki lub zagrożenia – w tym przypadku audyt będzie stanowił analizę oraz zestaw działań mających na celu usunięcie problemu.

Jaki jest cel przeprowadzania audytu SEO?

W wielu przypadkach strony internetowej nie wykorzystują poprawnie dostępnych narzędzi i popełniają mnóstwo błędów, które uniemożliwiają im osiągnięcie zadowalających rezultatów. Stale zmieniające się algorytmy wyszukiwarek, wskazówki dla webmasterów czy przestarzała i nieatrakcyjna dla użytkowników zawartość, może negatywnie wpływać nawet na najwyżej wypozycjonowane witryny. Aby uniknąć błędów i jednocześnie podwyższyć pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google, warto co jakiś czas wykonać audyt SEO. Pozwoli on na zidentyfikowanie słabych punktów i opracowanie skutecznego planu naprawczego, który pomoże dotrzeć do większej liczby odbiorców. Warto jednak pamiętać, że audyt nie jest wyłącznie działaniem korekcyjnym, ale także narzędziem, który sprawia, że strona internetowa jest bardziej (wyżej) widoczna i wyróżnia się na tle konkurencji.

Audytowi zawsze przyświeca kilka głównych celów:

  • przegląd elementów istotnych dla SEO na danej stronie,
  • wskazanie mocnych i słabych punktów strony,
  • wskazówki dotyczące poprawy funkcjonowania strony,
  • wykrycie problemów w dostosowaniu strony do aktualnych trendów.

Jak przeprowadzić audyt SEO w kilku krokach?

  1. Aby przeprowadzić audyt SEO swojej witryny internetowej, wejdź na: https://mavika.pl/audyt-seo/
  2. Zapoznaj się z ofertą i wypełnij formularz.
  3. W ramach audytu zweryfikujemy skuteczność poszczególnych elementów, sprawdzimy ruch na Twojej stronie i wskażemy punkty wymagające poprawy. Sprawdź, co zawiera audyt SEO.
  4. Po wykonaniu audytu otrzymujesz od nas rozbudowany raport, który zawiera ocenę dotychczasowych działań, a także zalecenia, które pozwolą na jak najlepsze wykorzystanie potencjału Twojej marki.

Przewiń do góry