Dlaczego główna strona jest tak ważna?
Strona główna często stanowi wizytówkę firmy. Jej podstawowym celem jest zachęcenie odwiedzającego do zapoznania się z treścią znajdująca się na stronie. Warto zastanowić się, co powinno się na niej znaleźć. Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, warto zadać sobie kilka pytań pomocniczych:
- Czy chcesz zachęcić potencjalnego Klienta do zakupu?
- Czy chcesz pozyskać zapytanie ofertowe?
- A może chcesz, żeby zapoznał się z Twoją ofertą i zapisał do newslettera?
- Czy może chcesz, aby przeczytał artykuł i skorzystał z Twoich porad?
Powinieneś więc skonstruować tak stronę główną tak, aby osiągnąć zamierzony cel.
User experience
Z punktu widzenia użytkownika — na stronie głównej powinny pojawiać się informacje nawigujące go do konkretnych informacji, tak aby nie musiał spędzić zbyt długiego czasu na szukanie tego w podstronach. Mamy tutaj na myśli informacje o firmie, blog, kontakt, odnośnik do social media, oferta usług /produktów. Wszystkie te informacje, powinieneś ująć w taki sposób, aby internauta wiedział, że przejrzenie Twojej strony da mu pożądane przez niego korzyści i znajdzie to, czego szuka.
Strona główna – MUST HAVE
Z punktu widzenia SEO strona główna ma dużą moc. Prawidłowo zamieszczone na niej treści, sprawią, że jej pozycjonowanie będzie lepsze, a wyszukiwanie efektywniejsze. Linkowanie wewnętrzne to kolejna ważna pozycja w serwisie. Za jej sprawą użytkownik odesłany zostanie do kluczowych podstron: oferty/usług, bloga, sklepu internetowego, szczegółowych informacji o firmie. Bardzo ważne jest także stosowanie dużych i wyraźnych CTA do zachęcenia do kontaktu. Oprócz linkowania wewnętrznego na stronie głównej powinna być zachowana hierarchia nagłówków: h1 z frazą kluczową do pozycjonowania, h2 i h3 oraz tekst marketingowy SEO — z wykorzystaniem słów kluczowych najczęściej wyszukiwanych w branży. Nagłówek h1 oraz informacje kluczowe powinny znajdować się na górze strony — im wyżej w kodzie źródłowym, tym lepiej.
Co jeszcze umieścić na stronie głównej?
Wzbogaceniem strony głównej są referencje klientów, cennik usług, FAQ (najczęściej zadawane pytania), aktualności czy certyfikaty, jakie uzyskała firma. Pamiętaj też o logo! Powinno pojawić się na głównej stronie, jako sposób na identyfikację internauty z Twoją marką. Pisz także artykuły edukacyjne i informacyjne, wszystko, co sprawi, że na tle konkurencji wypadniesz na wiarygodną i rzetelną firmę, znająca się na swojej branży.
Strona główna to wizytówka Twojej firmy. W trakcie jej tworzenie skup się na tym, aby znajdowały się tam kluczowe dla użytkownika informacje, które skłonią go do dalszego odkrywania Twojej strony internetowej. Ma zachęcić go do kontaktu z Tobą lub skorzystania z Twoich usług! Pamiętaj także o tworzeniu dobrego content marketingu, który pozwoli Ci na zwiększenie widoczności. A o tym dlaczego content marketing jest tak ważny, pisaliśmy już na blogu.
Jeśli potrzebujesz fachowej pomocy z tworzeniem strony — skontaktuj się z nami!