Najważniejsza podstrona na www — strona główna. Co powinno się na niej znaleźć? - MAVIKA

Najważniejsza podstrona na www — strona główna. Co powinno się na niej znaleźć?

Pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Z tego zdaje sobie sprawę każdy z nas. Niezależnie czy chodzi o spotkanie biznesowe face to face czy o stronę internetową naszej marki. To, jak zapamiętają nas odbiorcy, zależne jest od tego, co pierwsze zobaczą w bezpośrednim kontakcie z nami lub podczas researchu naszej marki w  sieci. Prawdopodobnie pierwszym miejscem, gdzie trafią, będzie strona główna naszej strony www. Poniżej odpowiadamy, co powinno być na stronie głównej, aby potencjalny Klient chciał na niej zostać.. 

Dlaczego główna strona jest tak ważna?

Strona główna często stanowi wizytówkę firmy. Jej podstawowym celem jest zachęcenie odwiedzającego do zapoznania się z treścią znajdująca się na stronie. Warto zastanowić się, co powinno się na niej znaleźć. Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, warto zadać sobie kilka pytań pomocniczych: 

  • Czy chcesz zachęcić potencjalnego Klienta do zakupu? 
  • Czy chcesz pozyskać zapytanie ofertowe?
  • A może chcesz, żeby zapoznał się z Twoją ofertą i zapisał do newslettera? 
  • Czy może chcesz, aby przeczytał artykuł i skorzystał z Twoich porad? 

Powinieneś więc skonstruować tak stronę główną tak, aby osiągnąć zamierzony cel. 

User experience

Z punktu widzenia użytkownika — na stronie głównej powinny pojawiać się informacje nawigujące go do konkretnych informacji, tak aby nie musiał spędzić zbyt długiego czasu na szukanie tego w podstronach. Mamy tutaj na myśli informacje o firmie, blog, kontakt, odnośnik do social media, oferta usług /produktów.  Wszystkie te informacje, powinieneś ująć w taki sposób, aby internauta wiedział, że przejrzenie Twojej strony da mu pożądane przez niego korzyści i znajdzie to, czego szuka.

Strona główna – MUST HAVE 

Z punktu widzenia SEO strona główna ma dużą moc. Prawidłowo zamieszczone na niej treści, sprawią, że jej pozycjonowanie będzie lepsze, a wyszukiwanie efektywniejsze. Linkowanie wewnętrzne to kolejna ważna pozycja w serwisie. Za jej sprawą użytkownik odesłany zostanie do kluczowych podstron: oferty/usług, bloga, sklepu internetowego, szczegółowych informacji o firmie. Bardzo ważne jest także stosowanie dużych i wyraźnych CTA do zachęcenia do kontaktu. Oprócz linkowania wewnętrznego na stronie głównej powinna być zachowana hierarchia nagłówków: h1 z frazą kluczową do pozycjonowania, h2 i h3 oraz tekst marketingowy SEO — z wykorzystaniem słów kluczowych najczęściej wyszukiwanych w branży. Nagłówek h1 oraz informacje kluczowe powinny znajdować się na górze strony — im wyżej w kodzie źródłowym, tym lepiej. 

Co jeszcze umieścić na stronie głównej?

Wzbogaceniem strony głównej są referencje klientów, cennik usług, FAQ (najczęściej zadawane pytania), aktualności czy certyfikaty, jakie uzyskała firma. Pamiętaj też o logo! Powinno pojawić się na głównej stronie, jako sposób na identyfikację internauty z Twoją marką. Pisz także artykuły edukacyjne i informacyjne, wszystko, co sprawi, że na tle konkurencji wypadniesz na wiarygodną i rzetelną firmę, znająca się na swojej branży. 

Strona główna to wizytówka Twojej firmy. W trakcie jej tworzenie skup się na tym, aby znajdowały się tam kluczowe dla użytkownika informacje, które skłonią go do dalszego odkrywania Twojej strony internetowej. Ma zachęcić go do kontaktu z Tobą lub skorzystania z Twoich usług! Pamiętaj także o tworzeniu dobrego content marketingu, który pozwoli Ci na zwiększenie widoczności. A o tym dlaczego content marketing jest tak ważny, pisaliśmy już na blogu.

Jeśli potrzebujesz fachowej pomocy z tworzeniem strony — skontaktuj się z nami!