4 powody, dlaczego na Twoich social mediach spadają zasięgi - MAVIKA

4 powody, dlaczego na Twoich social mediach spadają zasięgi

Pełny entuzjazmu rozpocząłeś przygodę z social media — popularnym Facebookiem, na którym jest obecnych tylu potencjalnych Klientów, oraz Instagramem, który aż huczy od wzrastającej liczby użytkowników — a pośród nich Konsumenci, którzy szukają Twoich usług czy produktów. Publikujesz wpis jeden, drugi i… klapa. Post dociera do co najwyżej kilku internautów, a liczba ta sukcesywnie maleje z każdą kolejną publikacją. Jeśli zmagasz się z problemem pod nazwą “social media – spadek zasięgów” lub “malejące zasięgi”, zapraszamy do wpisu — podpowiemy Ci jak działać!

Co negatywnie wpływa na zasięgi?

Prowadzenie skutecznych działań w social media to prawdziwe wyzwanie. Zanim przejdziemy do listy czynności, które pomagają poprawić zasięgi, kluczowa jest wiedza, co tak naprawdę je “obcina”, by czym prędzej zaniechać tych praktyk i przestać podkładać sobie kłody pod nogi.

To, co negatywnie wpływa na zasięgi to przede wszystkim:

  1. Usuwanie postów — raz dodany, powinien zostać. Celem dokonania drobnych poprawek, możesz skorzystać z opcji edytowania posta, która — wbrew różnym mitom — nie wpływa na zasięgi postów.
  2. Brak reakcji lub negatywne reakcje — czyli zaangażowanie i lojalność fanów to coś, na czym powinno nam zależeć najbardziej. O tym, jak je budować, przeczytasz w następnym akapicie tekstu.
  3. Zbyt częste publikacje — kto by się spodziewał, co? Podobno im więcej, tym lepiej — nic bardziej mylnego! Istnieje granica, po przekroczeniu której agorytmy Facebooka zaczynają traktować fanpage jako źródło spamu i publikacji treści niskiej jakości.
  4. Liczba polubień — jeśli regularnie prowadzisz swój fanpage i liczba obserwujących właśnie przekroczyła 10 tysięcy, to wiedz, że w tym momencie osiąganie większego zasięgu stanie się nieco trudniejsze. Niekorzystny wpływ na zasięg mają również tzw. “puste polubienia”, czyli inaczej “kupione lajki” nierzadko spotykane na większych profilach. Warto pamiętać, że taki zabieg z góry skazany jest na niepowodzenie — nie masz wpływu na to, jakie konta polubiły stronę. Dodatkowo z reguły są to nieczynne konta, które nie tylko mogą przyczynić się do negatywnego wizerunku marki, ale również nie wygenerują żadnych reakcji i komentarzy, na których zależy Ci przecież najbardziej. Podwójna szkoda. Nie polecamy tego typu działań!

Co zrobić, by poprawić zasięgi? 

Skoro wiesz już, czego absolutnie nie powinieneś robić na swoim fanpage’u, pora wskazać czynności, które są pożądane, jeśli chcesz zwiększyć zasięg. Oto kilka z nich:

  1. Popracować nad zaangażowaniem fanów — czyli wszelkie reakcje, udostępnienia i komentarze to rzeczy, które pozytywnie wpływają na zasięg. Nie wiesz jak tworzyć angażujące treści? Odsyłamy Cię do naszego wpisu blogowego.
  2. Wspólne zainteresowania — dowiedz się, czym interesują się Twoi Klienci i twórz treści, które są im bliskie. Metodą prób i błędów, poddając opublikowane posty analizie, można wysnuć wnioski co do tego, które publikacje szczególnie przypadły im do gustu. Istnieje również szereg narzędzi, które pomagają określić zainteresowania Twoich Odbiorców.
  3. Czas publikacji — kanały social media udostępniają statystyki, na których możesz podejrzeć nie tylko dane demograficzne osób, które polubiły Twoje treści. Przydatną informacją są godziny, w których potencjalnie osiągalny zasięg jest najwyższy. Wydaje Ci się, że Twoje treści są najczęściej przeglądane po południu, po pracy? Możesz się nieźle zdziwić!
  4. Kliknięcia — mowa o kliknięciu w post (zdjęcie lub grafikę). Może publikując reportaż z wydarzenia, warto na pierwszy plan dorzucić zdjęcie, które po powiększeniu ukaże więcej detali, np. umożliwi odczytanie napisów na zdjęciu? Jest mnóstwo sposobów na to, aby zachęcić użytkowników do kliknięcia i przejrzenia galerii zdjęć. Wykorzystaj to!

Stosując się do podanych wskazówek, z pewnością zaobserwujesz poprawę jakości prowadzonych działań — twórz, eksperymentuj i analizuj publikowane treści. Jednak podane zagadnienia to zaledwie wierzchołek góry lodowej. Aby lepiej zrozumieć, jak działają poszczególne kanały, wymagana jest wieloletnia wiedza i doświadczenie. Dlatego warto zastanowić się nad zleceniem prowadzenia kanałów social media specjalistom, którzy stykają się z tematem zasięgu, zaangażowania i budowania relacji na co dzień i pomagają w osiąganiu oczekiwanych efektów. Czasami najprostsze rozwiązanie jest na wyciągnięcie ręki. Życzymy zwiększonego zasięgu!