Jak tworzyć angażujące treści na Facebooku? - MAVIKA
MAVIKA BLOG

Jak tworzyć angażujące treści na Facebooku?

Używaj GIFów, przeprowadzaj ankiety, stosuj real time marketing, wrzucaj zdjęcia z ludźmi i korzystaj z chwytliwych haseł. Czy aby na pewno to takie proste? My po 7 latach doświadczenia w Facebook marketingu wiemy, że NIE!

Potrzeba matką dobrego contentu

Przeczytałeś dziesiątku marketingowych blogów na temat angażującego contentu. Doskonale wiesz co masz robić. Odpalasz Facebooka, robisz posta nawiązującego do tego co się dzieje, wymyślasz super śmieszne hasło, wrzucasz kolorową grafikę i publikujesz. W oczekiwaniu na falę lajków, zaczynasz zajmować się innymi sprawami. Ekscytacje bierze górę. Sprawdzasz powiadomienia co 5 minut. Minęła godzina: zero odzewu, minęły dwie godziny: nic, trzy godziny: Twoja babcia dała serduszko. Idziesz spać. Nie wyszło. Dlaczego marketingowe sztuczki nie działają na Twoim fanpage’u?

Potęga feedbacku

Odpowiedź jest prosta: powyższe formaty nie działają, ponieważ nie znasz swoich Klientów. Nie wiedząc jakie są ich potrzeby — działasz po omacku. Możesz oddawać ślepe strzały w nieskończoność. A możesz wyciągnąć asa z rękawa — jest nim feedback od Twoich Klientów. Jak go pozyskać i jak wykorzystać w social media marketing.

Pytaj

Oddaj głos ludziom — niech powiedzą co lubią, co ich denerwuje, co jest dla nich ważne, jakie mają plany na weekend, jak używają Twojego produktu.

Słuchaj

Słuchaj i chłoń. Słuchaj, kiedy chwalą, kiedy się zachwycają, kiedy mają wątpliwości, kiedy się śmieją i słuchaj tym bardziej, kiedy jesteś zaskoczony tym, co powiedzieli. Słuchaj zawsze.

Zbieraj informacje

To one są dziś najcenniejsze. Pozwalają wychwycić zainteresowania Twoich Klientów i odpowiedzieć na ich potrzeby. Jak przeanalizować i wykorzystać ten cały gąszcz informacji?

Zaufaj specjalistom

Oni mają doświadczenie, know-how i narzędzia do tego, aby wykorzystać Twoją bazę wiedzy jak najbardziej efektywnie.

Analizuj statystyki

Systematyczne eliminowanie “ślepych strzałów” pozwoli Ci zbliżyć się do Twoich Klientów i co za tym idzie — poznać prawdziwą wartość Twojej marki.

Dlatego tak ważna jest spójna współpraca. To właśnie my, jako agencja “komunikujemy się w Twoim imieniu z Twoimi Klientami”. Naszym zdaniem dobre efekty powstają z synergii kilku elementów, m.in. zaangażowania obu stron i precyzyjnego obrania celu.