5 rzeczy, o których zapominasz podczas tworzenia grafiki do posta - MAVIKA
Agencja marketingu internetowego Śląsk

5 rzeczy, o których zapominasz podczas tworzenia grafiki do posta

W dobie dzisiejszych bardzo popularnych darmowych programów graficznych, każdy może samodzielnie stworzyć prostą grafikę dla swojej marki — w zaledwie kilka minut. Nie sztuką jest jednak stworzyć coś szybko. Kluczem do sukcesu jest przygotowanie grafiki, która będzie nie tylko ładna i mało wymagająca czasowo, ale także zostanie zauważona i pomoże Ci sprzedać Twój produkt. Oto kilka błędów, które prawdopodobnie popełniasz podczas tworzenia grafiki do posta.

  1. Brak identyfikacji wizualnej — to absolutna podstawa, aby zacząć tworzyć spójne treści dla Twojej marki. Nie potrzebujesz od razu całej obszernej księgi znaku. Zacznij od wyznaczenia na początek dwóch kolorów i jednego fontu, które będziesz konsekwentnie stosować. O tym dlaczego grafika jest tak ważna dla Twojej firmy już pisaliśmy na naszym blogu.
  1. Nie stosujesz odpowiednich wymiarów — stosowanie precyzyjnych wymiarów grafik jest niezwykle istotne. Dlaczego? Facebook wyświetla na tablicy prawidłowo jedynie kilka rozmiarów zdjęć. Inne są automatycznie kadrowane — co oznacza, że na Twojej grafice zostaną ucięte krawędzie i znikną niektóre ważne elementy.  Optymalne rozmiary grafik zmieniane są przez Facebooka bardzo często, dlatego też nie podajemy ich, by nie wprowadzać Cię w błąd.
  1. Zły format zdjęcia — jeszcze jeden bardzo ważny aspekt techniczny! Jeśli patrzysz na swoją grafikę i wydaje Ci się zamazana i brzydka, to prawdopodobnie zapisałeś ją z rozszerzeniem .jpg, a nie .png. Zmień format, a zobaczysz ogromny skok jakościowy!

  1. Niepoprawne formatowanie tekstu — w kwestii formatowania tekstu, należy poruszyć kilka aspektów. Po pierwsze i najważniejsze: Zadbaj o to, aby na grafice nie było go zbyt wiele — najważniejsze treści możesz przecież umieścić w treści posta, prawda? Kolejna sprawa to rozmiar fontu. Pamiętaj o tym, że Twój post prawdopodobnie będzie przeglądany na telefonie komórkowym, a to oznacza, że tekst na grafice wcale nie będzie taki duży jak wydaje się na monitorze komputera!


  1. Brak zdjęcia — pamiętaj o tym, że “kupujemy oczami”. Nawet najpiękniejsze opisy produktu nie są w stanie nas zachęcić tak samo jak duże, wyraźne, jasne zdjęcie produktu. Jeśli nie masz zdjęć produktowych lub oferujesz usługi, to zadbaj o fotografię pasującą do przekazu. Wybierz zdjęcie wysokiej jakości, ilustrujące emocje, przedstawiające coś interesującego, kolorowego — na czym można “zawiesić oko”.


Oto 5 błędów, które najczęściej napotykamy podczas przeglądania tablicy na Facebooku. Z naszego doświadczenia wynika również, że najprostsze formy są najpopularniejsze i najłatwiej przyswajalne przez użytkowników. Unikanie powyższych błędów i stosowanie się do złotej zasady grafiki na social media pozwoli Ci osiągnąć zadowalający efekt. Zasada ta brzmi: mniej znaczy więcej.

NASZ ZESPÓŁ

KATARZYNA PRAŻMOWSKA

CEO

PAULINA
KONIK

Account Manager

JAGODA
STEFEK

Senior Content Specialist

MARIANA POPILEVYCH

Frontend Developer / Junior SEO Specialist

SANDRA KRÓL

Content Specialist

MACIEJ BEDNARCZYK

Junior Content Specialist

KATARZYNA STAWIARSKA

Junior Content Specialist

MAGDALENA WRĘCZYCKA

Junior Account Manager

MAKSYMILIAN RICHTER

Graphic Designer

KAROLINA SZEJA

Office Manager

SZUKASZ PROFESJONALISTÓW
DO MARKETINGU TWOJEJ FIRMY?

ZGŁOŚ SIĘ DO NAS