W dobie dzisiejszych bardzo popularnych darmowych programów graficznych, każdy może samodzielnie stworzyć prostą grafikę dla swojej marki — w zaledwie kilka minut. Nie sztuką jest jednak stworzyć coś szybko. Kluczem do sukcesu jest przygotowanie grafiki, która będzie nie tylko ładna i mało wymagająca czasowo, ale także zostanie zauważona i pomoże Ci sprzedać Twój produkt. Oto kilka błędów, które prawdopodobnie popełniasz podczas tworzenia grafiki do posta.
- Brak identyfikacji wizualnej — to absolutna podstawa, aby zacząć tworzyć spójne treści dla Twojej marki. Nie potrzebujesz od razu całej obszernej księgi znaku. Zacznij od wyznaczenia na początek dwóch kolorów i jednego fontu, które będziesz konsekwentnie stosować. O tym dlaczego grafika jest tak ważna dla Twojej firmy już pisaliśmy na naszym blogu.
- Nie stosujesz odpowiednich wymiarów — stosowanie precyzyjnych wymiarów grafik jest niezwykle istotne. Dlaczego? Facebook wyświetla na tablicy prawidłowo jedynie kilka rozmiarów zdjęć. Inne są automatycznie kadrowane — co oznacza, że na Twojej grafice zostaną ucięte krawędzie i znikną niektóre ważne elementy. Optymalne rozmiary grafik zmieniane są przez Facebooka bardzo często, dlatego też nie podajemy ich, by nie wprowadzać Cię w błąd.
- Zły format zdjęcia — jeszcze jeden bardzo ważny aspekt techniczny! Jeśli patrzysz na swoją grafikę i wydaje Ci się zamazana i brzydka, to prawdopodobnie zapisałeś ją z rozszerzeniem .jpg, a nie .png. Zmień format, a zobaczysz ogromny skok jakościowy!
- Niepoprawne formatowanie tekstu — w kwestii formatowania tekstu, należy poruszyć kilka aspektów. Po pierwsze i najważniejsze: Zadbaj o to, aby na grafice nie było go zbyt wiele — najważniejsze treści możesz przecież umieścić w treści posta, prawda? Kolejna sprawa to rozmiar fontu. Pamiętaj o tym, że Twój post prawdopodobnie będzie przeglądany na telefonie komórkowym, a to oznacza, że tekst na grafice wcale nie będzie taki duży jak wydaje się na monitorze komputera!
- Brak zdjęcia — pamiętaj o tym, że “kupujemy oczami”. Nawet najpiękniejsze opisy produktu nie są w stanie nas zachęcić tak samo jak duże, wyraźne, jasne zdjęcie produktu. Jeśli nie masz zdjęć produktowych lub oferujesz usługi, to zadbaj o fotografię pasującą do przekazu. Wybierz zdjęcie wysokiej jakości, ilustrujące emocje, przedstawiające coś interesującego, kolorowego — na czym można “zawiesić oko”.
Oto 5 błędów, które najczęściej napotykamy podczas przeglądania tablicy na Facebooku. Z naszego doświadczenia wynika również, że najprostsze formy są najpopularniejsze i najłatwiej przyswajalne przez użytkowników. Unikanie powyższych błędów i stosowanie się do złotej zasady grafiki na social media pozwoli Ci osiągnąć zadowalający efekt. Zasada ta brzmi: mniej znaczy więcej.