Dlaczego grafika jest tak ważna dla Twojej firmy? - MAVIKA
MAVIKA BLOG

Dlaczego grafika jest tak ważna dla Twojej firmy?

Jeśli jesteś właścicielem firmy i pragniesz wciąż poszerzać swoje horyzonty i iść z duchem czasu, powinieneś zdawać sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach za sukcesem marki nie stoi sam produkt, czy usługa, ale również (lub przede wszystkim) cała otoczka wokół niego, czyli wizerunek. Reklama dziś to nie tylko „suchy” przekaz reklamowy w postaci komunikatu radiowego, czy artykułu prasowego. W skład segmentów tworzących wizerunek marki wchodzi przede wszystkim jej identyfikacja wizualna. Dlaczego ten aspekt jest dziś aż tak ważny?

Kultura obrazu

Agencje reklamowe, kreatywne, drukarnie i inne jednostki z branży graficznej rosną dziś w siłę i maksymalnie wykorzystują trend na dominację treści wizualnych nad pisanymi. Żyjemy w czasach, kiedy technologia i wszelkie oprogramowanie wykorzystywane w tej dziedzinie, jest bardzo rozwinięte i należy z tych udogodnień w pełni skorzystać. Jakie to innowacje? Począwszy od podstawowych programów do obróbki graficznej takich jak np. Adobe Illustrator, przez te mniej zaawansowane i darmowe — Gimp i Canva, aż po nowoczesne drukarki cyfrowe i 3D oraz szereg profesjonalnych programów do tworzenia i edycji video.

Wszyscy jesteśmy wzrokowcami

Nie chcemy zarzucać Cię statystykami, bądź wynikami badań prowadzonymi w tym zakresie, bo sami doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, jak selekcjonuje i utrwala informacje Twój własny mózg. Świadomie bądź podświadomie szybciej zapamiętuje treści, które są atrakcyjne dla Twojego oka. Jakie to treści? Oczywiście są nimi obrazy zaopatrzone w interesującą formę, zawierające atrakcyjne połączenia kolorystyczne oraz przedstawiające zdjęcia przyciągające oko.

Treści wizualne najbardziej interesujące z punktu widzenia konsumenta

Symbole, ikony — małe, zgrabne i wymowne obrazki, które w swojej formie zawierają maksimum treści. Możesz je wykorzystać np. przy prezentacji usług, czy kategorii produktów, tak, aby oko widza, jak najszybciej znalazło w przekazie to, czego szuka – bez konieczności czytania.

Typografia — oprócz klasycznych, przejrzystych czcionek, prym wiodą fonty, które w postaci gry kolorów i form, nawiązują do wizerunku marki.

Cytaty — owszem jest to forma tekstu, ale nie będzie ona tak bardzo interesująca, jeśli nie przedstawisz jej w ładnej formie albo w postaci gifa lub mema.

Infografiki – to technika najczęściej wykorzystywana dzisiaj — najlepsza forma przekazu, jeśli chcesz poinformować obserwatorów np. o promocji, nowościach, czy nowym projekcie.

Najważniejsza zasada podczas tworzenia powyższych treści, to oczywiście zachowanie spójności – kolorów, form i stylów. Stosowanie się do tej zasady gwarantuje stworzenie przemyślanego i przejrzystego wizerunku, który wpłynie pozytywnie na kojarzenie identyfikacji marki w świadomości klientów oraz odróżnienie jej od innych. To z kolei sprawi, że w przyszłości wrócą oni do Twojej konkretnej i w pełni zdefiniowanej marki, a nie do nijakiej i przeciętnej konkurencji.

NASZ ZESPÓŁ

Katarzy Prazmowska Agencja marketingu internetowego

Katarzyna
Prażmowska

CEO

Karolina
Szeja

Office Manager

Maksymilian Richter

Maksymilian
Richter

Graphic Designer

Sandra Król

Sandra
Król

Content Specialist

Katarzyna
Stawiarska

Content Specialist

Maciej Bednarczyk

Maciej
Bednarczyk

Content Specialist

Magdalena
Wręczycka

Account Manager

SZUKASZ PROFESJONALISTÓW
DO MARKETINGU TWOJEJ FIRMY?

ZGŁOŚ SIĘ DO NAS