Content marketing - czym jest i dlaczego jest tak ważny? - MAVIKA
MAVIKA BLOG

Content marketing – czym jest i dlaczego jest tak ważny?

Stwierdzenie “content is the king” wiele razy przewija się na przeróżnych stronach internetowych i coraz bardziej zyskuje na popularności. Strategia content marketingowa niesie ze sobą wiele korzyści, dlatego też znajduje uznanie wśród najbardziej szanujących się marek i nie uchodzi uwadze najlepszym marketerom. Jeśli zastanawiasz się czym jest content marketing i dlaczego jest tak ważny, przeczytaj nasz artykuł.

Czym jest content marketing?

Content marketing to działania, do których zalicza się regularne tworzenie i dostarczanie wartościowych (z punktu widzenia odbiorcy) treści, a także ich dystrybucja za pomocą odpowiednich kanałów. Ważne, aby skupiać się na potrzebach potencjalnego odbiorcy. Dana treść powinna być tworzona z myślą o dostarczaniu rozwiązań dla internauty, który oczekuje, że tekst lub inny materiał odpowie na zadane w tytule pytanie.

Narzędzia content marketingu

Do przykładowych narzędzi content marketingu można zaliczyć:

  • artykuł
  • wideo
  • podcast
  • blog
  • social media
  • newsletter
  • e-book (i inne materiały)
  • webinar

Dobór odpowiednich narzędzi zależy przede wszystkim od Twojej (a jakże!) branży i grupy odbiorców. Kluczową kwestią jest informacja, gdzie można znaleźć Twoich odbiorców i jakie zachowania przejawiają oni na co dzień. Preferują treści graficzne czy tekstowe? Mieszkają w dużym mieście, pracują zdalnie, a treści konsumują zwykle wieczorami? A może przeglądają treści głównie w “przelocie” podczas drogi do pracy dojeżdżając miejskim autobusem? Takie dane pozwolą Ci na zaplanowanie odpowiedniej strategii content marketingowej, która będzie efektywna i trafi do odpowiedniej grupy internautów. Chcesz dowiedzieć się, kim są Twoi odbiorcy i gdzie ich szukać? Zdefiniowanie grupy docelowej jest jednym z elementów strategii marketingowej. Skontaktuj się z naszą agencją, aby zwiększyć efektywność swoich działań w sieci!

Korzyści content marketingu

Wdrożenie działań z zakresu content marketingu wiąże się z wieloma korzyściami dla marki, która znaczną część działań wykonuje w internecie lub chce być w tej przestrzeni widoczna. Regularne dostarczanie wartościowych treści pozwoli przede wszystkim na wypozycjonowanie strony internetowej. Oznacza to, że taka strona WWW będzie wyświetlała się w wyszukiwarce dużo wyżej, od stron, które nie prowadzą aktualizacji treści na stronie. Dzięki temu zwiększasz prawdopodobieństwo kliknięcia Twojej domeny na konkretne zagadnienia. Publikacja i dystrybucja unikatowych treści pozytywnie wpływa także na wizerunek marki – odpowiadając na pytania związane z Twoją ofertą i/lub działalnością, budujesz pozycję eksperta i wpływasz na zaufanie Klienta do marki. 

Komunikacja marki w internecie, która wzbogacona jest o działania content marketingowe przyczynia się do jej rozwoju w postaci nowych Klientów oraz edukowania i utrzymywania relacji z Klientami dotychczasowymi. Dla marki oznacza to nie tylko przyrost ruchu na stronie, ale przede wszystkim zyskanie w oczach Klienta wizerunku marki wiarygodnej, która liczy się z potrzebami potencjalnych Konsumentów. Firmy, którym zależy na pozytywnym odbiorze wśród internautów oraz wzroście świadomości na temat marki, powinny pomyśleć o stworzeniu strategii content marketingowej i wdrożyć ją u siebie. W marketingu internetowym przemyślane działania są kluczem do sukcesu.

Chcesz być widoczny w sieci? Skontaktuj się z nami! Przygotujemy niebanalne treści, których poszukują Twoi Klienci!

NASZ ZESPÓŁ

Katarzy Prazmowska Agencja marketingu internetowego

Katarzyna
Prażmowska

CEO

Karolina
Szeja

Office Manager

Maksymilian Richter

Maksymilian
Richter

Graphic Designer

Sandra Król

Sandra
Król

Content Specialist

Katarzyna
Stawiarska

Content Specialist

Maciej Bednarczyk

Maciej
Bednarczyk

Content Specialist

Magdalena
Wręczycka

Account Manager

SZUKASZ PROFESJONALISTÓW
DO MARKETINGU TWOJEJ FIRMY?

ZGŁOŚ SIĘ DO NAS