Dlaczego warto mieć sklep internetowy? - MAVIKA

Dlaczego warto mieć sklep internetowy?

Dlaczego warto mieć sklep internetowy? Ponieważ teraz jest najlepszy czas dla branży e-commerce! W trakcie pandemii zmienia się sposób patrzenia na świat oraz podejście do prowadzenia biznesu. Konsumenci zaczynają zmieniać swoje nawyki zakupowe, a wielu sprzedawców zaczyna widzieć szansę rozwoju swojej firmy właśnie w czasach kryzysu, przenosząc swoją działalność do internetu. O tym, jak duży potencjał należy do zakupów online, piszemy poniżej.

Dlaczego pandemia zmieniła zachowania konsumenckie?

Pierwszy czynnik, który doprowadził do zmiany zachowań wśród konsumentów, to oczywiście kwestia zamknięcia galerii handlowych i wprowadzenia wielu ograniczeń w naszym codziennym życiu. Chcąc chronić siebie i swoją rodzinę, pozostajemy w domu i wybieramy zakupy online — to niepodważalny argument, który zdecydowanie przeniósł część naszego życia do sfery internetu. Jest również drugi czynnik, o wiele bardziej złożony i mniej oczywisty. W trakcie pandemii wielu z nas zaczęło dostrzegać, że istnieje mnóstwo małych firm, które mogą nie przetrwać tego trudnego okresu i które szczególnie potrzebują wsparcia. Co się okazało? 

Otóż, wiele konsumentów zauważyło, że to, co oferują lokalni wytwórcy, czy lokalni projektanci może być o wiele bardziej wartościowym produktem — o wyższej jakości, bardziej oryginalne, czy pięknie zapakowane. Zauważyliśmy, że to co jest istotne podczas zakupów, to nie tylko sam produkt oraz jego cena, ale również cały proces produkcji oraz ludzie, którzy za tym stoją. 

Coraz więcej z nas nie chce wspierać olbrzymich koncernów i korporacji, które zanieczyszczają środowisko i wykorzystują pracowników, a stawia na biznesy, które tworzone są z sercem i pasją. Tutaj właśnie pojawia się nowa przestrzeń dla sklepów internetowych i branży e-commerce.

Branża e-commerce w trakcie pandemii

Otwarcie mówi się, że czasy pandemii przewartościowują nasze dotychczasowe nawyki i zachowania konsumenckie. Wybieramy w bardziej przemyślany sposób, odchodzimy od obsesyjnego i kompulsywnego kupowania mnóstwa rzeczy w niskiej cenie i o niskiej jakości. Dodatkowo, zgłębiamy historie marek, przeglądamy profile firm na mediach społecznościowych, które są tworzone z dbałością o każdy szczegół i czujemy się wyjątkowo, ponieważ w taki sposób traktują nas właściciele tych marek. Warto zadać więc sobie pytanie, jakie branże mają szczególną szansę i powodzenie w tworzeniu sklepów internetowych? Z pewnością będa to marki odzieżowe, które oferują produkty szyte w polskich szwalniach, przez polskie krawcowe i wykorzystujące naturalne materiały — bawełnę, wełnę, jedwab, czy kaszmir. Szczególnie damska część konsumentów docenia  ręcznie robioną biżuterię, często na specjalne zamówienie, na bazie szlachetnych kamieni. Bardzo popularne są również polskie kosmetyki o naturalnym składzie, pięknym zapachu i oryginalnym opakowaniu. Produkty spożywcze, wytwarzane przez małe gospodarstwa, oferujące soczyste pomidory, jajka z wolnego wybiegu, czy prawdziwe masło będą powoli wyprzedzać produkty dużych i znanych koncernów. Te wszystkie produkty mają wielką szansę wypromować Twój przyszły sklep internetowy! 

Wszystkie wspomniane powyżej przykłady to jedynie część z branż, które mogą znacząco zyskać dzięki założeniu sklepu internetowego. Jeśli posiadasz unikatowy produkt, nie obca jest Ci idea zrównoważonego rozwoju i zastanawiasz się nad założeniem sklepu online, a nie wiesz jak się za to zabrać, koniecznie zgłoś się do specjalisty! W krótkim czasie stworzy Ci bazę potrzebną do prowadzenia biznesu e-commerce, a Ty będziesz mógł się skupić na tym, na czym znasz się najlepiej.