MAVIKA

Agencja Marketingu Internetowego Śląsk

Rebranding marki — checklista. O czym musisz pamiętać przed, w trakcie i po?

Masz pomysł na zmianę logo? Znudziły Ci się dotychczasowe kolory? Twoja marka ewoluowała, a Ty czujesz. że wciąż trzymasz się starych schematów? To odpowiedni moment, by zdecydować się na rebranding marki. Jesteś gotowy na rebranding swojej firmy? Zapewne zapał do niego maleje proporcjonalnie do ilości pracy, którą uświadamiasz sobie, że będziesz musiał wykonać. Jak się za to właściwie zabrać? Chętnie wesprzemy Cię w tym procesie. Prowadzimy kompleksową obsługę rebrandingową marek. Wiemy jak zorganizować prace tak, aby o niczym nie zapomnieć, a sam proces przebiegł szybko, łatwo i przyjemnie. Ala dla usystematyzowania powiedzmy sobie najpierw…

“Rebranding to dla nas odnowienie, odświeżenie, transformacja, zmiana, rozwój, progres i wejście na kolejny level.”

Co to jest rebranding? 

Rebranding to inaczej odnowienie brandingu, czyli wszystkich elementów graficznych i komunikacyjnych marki. Takie elementy to cegiełki, które budują wizerunek marki w świadomości Klientów. Rebranding polega na mniejszej lub większej zmianie tych elementów, tak, aby uzyskać odświeżony efekt, przy czym nie utracić wypracowanej wcześniej pozycji marki. 

Co składa się na rebranding?

Rebranding obejmuje wszystkie wspomniane wyżej elementy. Należą do nich przede wszystkim: logo i księga znaku, slogan i strategia komunikacji. Rebranding powinien zostać wdrożony na wszystkich kanałach, którymi dysponuje marka. Zaczynając od komunikacji na Facebooku, przez stronę internetową, kampanię Google Ads, SEO, aż po stopkę mailową. 

Jak to robimy?

Prześledźmy wspólnie cały proces rebrandingu, który sprawdza się u nas najlepiej. Zobacz na co zwracamy uwagę przed, w trakcie i po wdrożeniu wszelkich zmian.

PRZED

Przed rozpoczęciem prac kreatywnych, odpowiedz sobie na pytania:

  1. Po co decydujesz się na rebranding?
  2. Dlaczego Twoja marka potrzebuje odświeżenia?
  3. Jaki efekt chcesz osiągnąć?

Nie działaj pochopnie — pamiętaj o tym, że to nie tylko zmiana logo, ale całej komunikacji i ruch wizerunkowy. Powody mogą być różne:

  1. Rozwinąłeś się, a Twój branding pozostał w tyle.
  2. Twoja marka ewoluowała i “dojrzała” do zmian.
  3. Na przestrzeni lat wyklarowała się tożsamość marki.
  4. Chcesz zmienić grupę docelową.
  5. Chcesz położyć nacisk na nowe wartości.
  6. Chcesz obudzić zainteresowanie marką.

To jeszcze nie koniec. Czekają Cię obszerne konsultacje z agencją reklamową. W trakcie konsultacji z naszymi Klientami na tym etapie staramy się “wejść w buty Klienta” i uchwycić główną istotę tej decyzji. Często pojawiają się tu również szczątkowe wyobrażenia o nowym wizerunku i wstępne pomysły np. na kolory logo.

W TRAKCIE

Zaczynamy pracować nad przeniesieniem wyobrażeń Klienta na nośniki, które będą naszym wyznacznikiem w przyszłości — strategię komunikacji i księgę znaku.

  1. Zaczynamy od stworzenia księgi znaku, w której wyznaczAmy nowe logo, kolorystykę wiodącą i uzupełniającą oraz fonty. Księga znaku może przechodzić modyfikacje w trakcie realizacji kolejnych punktów. chcemy dojść do momentu, kiedy wszystko będzie się ze sobą zgrywać.
  2. Następnie przystępujemy do tworzenia strategii komunikacji, która powinna zawierać m.in. najważniejsze slogany, słowa klucze, big ideas i konotacje wokół marki. Warto zawrzeć w niej podstawowe założenia komunikacji na social mediach Będzie ona naszym punktem odniesienia w trakcie następnych prac.
  3. Tworzymy plan działania na “moment przejściowy” między jednym brandingiem a drugim. M.in. planujemy posty na Facebooka, tworzymy odpowiednie treści na bloga i artykuły sponsorowane, kreujemy teksty i nowe bannery reklamowe do Google Ads.
  4. Wprowadzamy plan w życie i aktualizujemy wszelkie miejsca w sieci gdzie pojawia się nasz Klient.

PO

To dopiero początek zabawy. Obserwuj feedback Klientów, odpowiadaj na ich wątpliwości i pamiętaj o tym, aby trzymać się założeń wypracowanych w strategii. 

PRO TIP #1 — aby nowi Klienci wchodzący na Twoją stronę lub profile w social mediach nie czuli się zdezorientowani, zadbaj o to, by pomimo nowej odsłony, rozpoznali Cię. Warto z tego powodu przygotować na stronę popup, który poinformuje ich, że są na stronie znanej i lubianej wcześniej marki.

PRO TIP #2 — dobrym pomysłem jest też przygotowanie newslettera, w którym wyjaśnisz Klientom skąd taka zmiana i co to oznacza dla nich. To też świetna okazja by odświeżyć kontakt z “nieaktywnymi” Klientami.

Zainteresował Cię temat budowania brandingu marki? Przeczytaj nasze wpisy:

Przewiń do góry