Dobra strategia marketingowa jest podstawą sukcesu każdej kampanii marketingowej. Bez przemyślanego i spójnego planu, podejmowane działania nie przyniosą pożądanych efektów. Różne mity na temat strategii marketingowej powstały być może właśnie przez skalę ważności tego zadania. Dziś obalimy kilka z nich!
Lepiej działać, niż analizować – mit
Nawet w kampaniach z terminem “na wczoraj” nie warto pomijać fazy badania potrzeb klienta i zachowań osób z grupy docelowej. To z reguły zawsze mści się w przyszłości – tylko odpowiednio przemyślana kampania może zagwarantować zyski. Chaotyczne lub niespójne działania w szerszej perspektywie zawsze negatywnie wpływają na końcowe efekty. Dlatego tak ważny jest proces kreowania kampanii – każde działanie musi być odpowiedzią na konkretną, wcześniej dokładnie zbadaną potrzebę klienta.
Im więcej, tym lepiej – mit
Im więcej tekstów na stronie internetowej, tym lepiej. Im więcej postów w social mediach, tym lepiej. Nie! Strategia nie powinna opierać się na ilości, ale na jakości i trafności generowanego contentu. Dwa wartościowe, dopasowane do oczekiwań odbiorców posty na Fanpage’u są zdecydowanie cenniejsze, niż dwadzieścia postów, które nikogo nie angażują. W takim razie jak ustalić “złoty środek”, czyli ile, kiedy i o jakiej tematyce posty powinny być publikowane? Niestety nie ma uniwersalnych wytycznych, które będą pasować do specyfiki każdej firmy. Jeśli wyniki Twoich działań w social mediach Cię nie satysfakcjonują, my możemy Ci pomóc!
Strategia nie musi być kompleksowa – mit
Czy tworzenie contentu na stronę internetową ma sens, jeśli równolegle nie są zaplanowane działania z zakresu SEO i pozycjonowania treści? Tylko w nielicznych przypadkach. To właśnie kompleksowość działań dostosowanych do konkretnej branży sprawia, że kampania po czasie zaczyna generować zyski. Dlatego nawet jeśli aktualnie nie planujesz rozpoczęcia nadawania płatnych reklam Google Ads, warto, aby Twoja strona już teraz była przygotowana na takie rozwiązanie.
Dokładna analiza i trafne wnioski, jakość zamiast ilości oraz spojrzenie na kampanię jako na długotrwały proces sprawi, że strategia marketingowa przyniesie oczekiwane rezultaty. Każdy z wymienionych czynników jest kluczowy, a opinie dyskredytujące ich ważność można śmiało umieścić w kategorii branżowych “mitów”.