MAVIKA

Marketing internetowy

5 pytań, na które musisz sobie odpowiedzieć, zanim rozpoczniesz reklamę

Zanim zaczniesz promować się w internecie, powinieneś poznać swoją firmę. To nie żart. Wiele przedsiębiorstw nie zna odpowiedzi na podstawowe pytania dotyczące ich działalności, grupy docelowej i celu, który chcą osiągnąć. Udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania, usprawni Twoją pracę na etapie tworzenia reklam i przełoży się na jej efektywność. Pozwoli to także  kształtować wizerunek i sukcesywnie tworzyć strategię marki. Sprawdź, na jakie pytania, w kontekście promocji Facebook Ads, powinieneś sobie odpowiedzieć, zanim rozpoczniesz reklamę.

  1. Co chcę przekazać?

Po pierwsze musisz wiedzieć, z czym wychodzisz do Klientów. Jeśli chcesz promować produkt, nie zapomnij oprócz jego nazwy, umieścić krótki opis podkreślający zalety i korzyści z posiadania towaru. Jeśli promujesz wydarzenie, kluczowy jest opis, data oraz informacja, dla kogo jest organizowane to spotkanie. Pierwsze, co zobaczy Twój Odbiorca to właśnie grafika wraz z treścią. Dlatego pamiętaj o tym, aby całość była kompletna i zawierała wszystkie potrzebne informacje.

  1. Do kogo kieruję komunikat?

Jeśli decydujesz się na promocję, musisz wiedzieć, do kogo dany przekaz ma dotrzeć. Od tego powinna zależeć jego ostateczna forma. Reklama kierowana do rodziców prawdopodobnie będzie skuteczniejsza, jeśli ilustracja będzie przedstawiać rodzinę, zaś dla dziewczyn — młodą przedstawicielkę tej samej płci. Krótko mówiąc — Odbiorcy identyfikują się z osobą przedstawioną w reklamie. Jeśli wiesz, kim są Twoi Klienci, zdecydowanie łatwiej będzie Ci stworzyć komunikat dopasowany do tej grupy. Weź pod uwagę także sposób komunikowania się i kanały poszukiwania informacji na dany temat.

  1. Co chcę osiągnąć?

Jeśli już wiesz, co chcesz reklamować i do kogo, nadszedł czas na zadanie sobie pytania: w jakim celu? Co chcę przez to osiągnąć? Jaki efekt powinien dać przekaz i co po jego zobaczeniu powinni zrobić Klienci? Sprecyzuj swoje oczekiwania i przypatrz się przygotowanej kreacji pod kątem celu, na jakim Ci zależy. Na przykład, jeśli chcesz wygenerować ruch na stronie, zastanów się, czy przekaz jest czytelny; ułatwia kliknięcie i zachęca do niego. Czy całość jest przejrzysta i nie pozostawia wątpliwości co do dalszego działania? Droga: Klient — cel, powinna być maksymalnie prosta i intuicyjna.

  1. Jakimi zasobami dysponuję?

Nie wystarczy dobry plan i wiedza, do kogo reklama powinna dotrzeć oraz co chcesz w ten sposób osiągnąć. Zasoby, jakimi dysponujesz to również bardzo ważna kwestia. Właściwie to one narzucają pewne ograniczenia, ale i możliwości. Od dostępnego budżetu, czasu i umiejętności będzie zależeć efekt końcowy. Większe koszty prawdopodobnie poniesiesz w przypadku promocji Google Ads. Dla niższych budżetów z reguły rekomendujemy Facebook Ads. Aby uzupełnić swoją wiedzę o reklamie na Facebooku, przeczytaj nasz wpis i dowiedz się, o czym należy pamiętać, reklamując się na Facebooku.

  1. Jak się wyróżnić na tle konkurencji?

Wyróżnienie się pośród pozostałych kreacji wymaga wiedzy na temat tego, jak działa konkurencja. Nie oszukujmy się — dziś większość marek promuje się w Internecie. Przynajmniej raz na jakiś czas przypomina o sobie Klientom. Konkurencja jest bardzo duża. Powinieneś więc podejść do tematu strategicznie i z dbałością o każdy detal. Grafika to pierwsza rzecz, na którą zwracają uwagę internauci. Nie wiesz jak lub nie chcesz tracić czasu na tworzenie oryginalnej kreacji? Zleć to nam lub przeczytaj nasz wpis o 5 rzeczach, o których należy pamiętać podczas tworzenia grafik do posta.

Odpowiedzenie sobie na tych 5 ważnych pytań, pozwoli Ci na efektywną promocję. Na początek warto wykreować po kilka zestawów, różniących się od siebie treścią, grafiką. W ten sposób poznasz widownię, która jest zainteresowana ofertą Twojej marki. Jeśli jednak brakuje Ci czasu na analitykę i wyciąganie wniosków, lub wolisz oddać tę kwestię w ręce doświadczonych marketingowców, którzy niejedną kampanię reklamową mają już za sobą, napisz do nas — czekamy na Twoją wiadomość!

Przewiń do góry