5 rzeczy, o których zapominasz podczas reklamowania marki na Facebooku - MAVIKA

5 rzeczy, o których zapominasz podczas reklamowania marki na Facebooku

Reklamy na Facebooku to dobry sposób na dotarcie do interesującej nas Klienteli oraz tańsza alternatywa reklamy tradycyjnej. W kanale tym drzemie duży potencjał, ponieważ liczba internautów i dokonywanych przez nich zakupów przez internet wciąż wzrasta — większość z nas traktuje internet również jako źródło informacji o marce i prowadzonych przez nią działań. Wraz z popularnością Facebooka, wzrasta konkurencyjność — coraz trudniej wybić się na tle innych reklam i osiągnąć zamierzone cele. Jest to jednak niemal zawsze możliwe (nie licząc czynników od nas niezależnych) — wystarczy pamiętać o pewnych rzeczach. Przedstawiamy 5 rzeczy, o których zapominasz podczas reklamy firmy na Facebooku:

  1. Identyfikacja marki — zastosowanie odpowiednich kolorów, za pomocą których identyfikuje się marka, jest bardzo ważne w prowadzeniu spójnego komunikatu i budowania świadomości na temat marki. Istnieją jednak wyjątki — zdarza się, że dany kolor nie działa w przypadku danej grupy docelowej. Ostatnie kampanie wykazały, że klika się reklama bez koloru różowego? Spróbuj przygotować dwa zestawy, różniące się pod względem użytych barw. W ten sposób sprawdzisz, czy na pewno chodziło o kolor.
  2. Odpowiedni target — wydaje się być banalne, ale jakże istotne. Wiele marek nie wie, kim jest ich Klient. Jeśli dla Ciebie zdefiniowanie Twojej grupy odbiorców jest problematyczne, zajrzyj do naszego wpisu i dowiedz się jak określić personę. Istnieją narzędzia, które pozwalają ustalić, czym interesują się Twoi Odbiorcy oraz jakie zachowania przejawiają. Posiadając te informacje, jesteś w stanie przygotować odpowiednie kreacje uzupełnione o stosowny komunikat.
  3. Kompletne informacje — poprzez które rozumie się informowanie Klienta czego dotyczy reklama oraz jaki jest jej cel. Nieraz spotyka się przypadkowe lub mało czytelne kreacje, które właściwie nie naprowadzają konsumenta na żaden trop. Efekt tego jest taki, że nie osiągasz celu, na którym Ci zależało, a w najgorszym przypadku — szkodzisz sobie również wizerunkowo. 
  4. Analiza działań — najgorsze co można zrobić z prowadzonymi kampaniami, to nie wyciągać na ich podstawie wniosków. Oczywiście, możesz standardowo kierować reklamę do osób +40, mieszkających w Łodzi i przekazywać im wciąż ten sam komunikat. Wtedy jednak nie spodziewaj się progresu, ani obniżenia kosztu reklamy. Kluczem do sukcesu jest tworzenie odpowiednio zróżnicowanych reklam, które pozwolą na optymalizację, wyciąganie wniosków i ciągłe zwiększanie ich efektywności. Pamiętaj o tym, kiedy następnym razem zabierzesz się za tworzenie reklam.
  5. Strategia działania — przemyślane i spójne działania to połowa sukcesu. Częściowo zawiera się w tym punkt 4, który zachęca do analizowania przeprowadzonych kampanii. Każda strategia powinna zawierać etap pomiarów wyników oraz ich interpretację. Ponadto, w zależności od celu, jaki chcesz osiągnąć przy pomocy reklam na Facebooku, powinieneś mieć plan, w jaki sposób (po kolei) działasz. Pomocna może być wiedza na temat lejku sprzedażowego — przecież nie zaprezentujesz oferty w “pierwszej lepszej” kampanii, jeśli internauci nie mają pojęcia o Twojej marce, ani nie znają produktu, prawda? To byłby strzał w kolano! Dlatego każde działanie powinno mieć swoje miejsce w strategii działania.

Wyżej wymienione punkty to tylko nieliczne aspekty, na które warto zwrócić uwagę, a o których często zapomina się podczas tworzenia reklam na Facebooku. Social media mogą być potężnym narzędziem, jeśli będziesz się nimi odpowiednio posługiwać. Pamięć o tych pięciu najważniejszych rzeczach, pozwoli Ci na lepsze osiąganie wyników. Jeśli jednak masz wrażenie, że nie wygospodarujesz na te działania wystarczającej ilości czasu, zgłoś się do nas — wesprzemy Cię w tworzeniu ciekawych i nietuzinkowych reklam, które będą zwracały na siebie uwagę, a przede wszystkim realizowały swój cel.