Prowadzisz biznes online, ale słupki sprzedaży, zamiast rosnąć w górę, zatrzymały się w miejscu? Warto zastanowić się nad wdrożeniem działań marketingowych: tworzenie contentu i prowadzenie działań na social media pozwolą na przyciągnięcie uwagi Klienta. Podpowiadamy, jak robić to dobrze!
Content marketing – od czego zacząć, by sprzedawać?
Dobry content marketing ma to do siebie, że nie jest tworzony nieumyślnie. Każda treść, każdy artykuł ma swoje miejsce, czas i cel. Jeszcze zanim przystępujesz do pisania wpisu, powinieneś wiedzieć, po co to robisz i co chcesz poprzez publikację danej treści osiągnąć. Za pomocą treści, możesz przykładowo budować wizerunek marki lub generować sprzedaż. Dlatego działania z zakresu content marketingu powinna poprzedzać starannie przygotowana strategia komunikacji, a ta z kolei powinna uwzględniać trendy, czyli to, czego obecnie potrzebują Twoi Klienci lub jakich informacji poszukują. Bowiem najskuteczniejsza treść to taka, która budzi ciekawość lub rozwiązuje problemy Klientów. Wykorzystaj w tym celu odpowiednie raporty badań albo dedykowane temu narzędzia.
Strategia content marketingowa powinna zawierać:
- Cele – przykładowo PR, sprzedaż, wzrost świadomości na temat marki.
- Harmonogram działań – jeśli Twoim celem jest sprzedaż, warto uspójnić plan sprzedaży z harmonogramem publikacji treści.
- Budżet – finanse często dyktują, z jaką częstotliwością oraz ile działań możesz zlecić podmiotom zewnętrznym.
- Grupa odbiorców – naturalnie powinieneś wiedzieć, do kogo chcesz dotrzeć z contentem. Odpowiedz sobie na pytanie: kto miałby zakupić Twój produkt lub usługę i dlaczego?
- Analiza i research – przeprowadź analizę konkurencji, ale również audyt swoich obecnych działań. Research na temat aktualnych trendów pozwoli Ci tworzyć atrakcyjny content.
- Monitoring efektów – regularnie sprawdzaj, które treści i kanały sprawdzają się najlepiej. W ten sposób po jakimś czasie możesz skupić siły np. na jednym wybranym kanale lub wybrać 2 formaty treści, które są najchętniej czytane i realizują założone cele.
Social media marketing – zwróć uwagę Klientów!
Na social media możesz pokazać swoim Klientom markę od tej bardziej ,,ludzkiej” strony, nawet jeśli reprezentujesz brand dużej korporacji. Ten kanał powinien służyć jako okazja do prowadzenia dialogu z Odbiorcami. Social media mogą służyć również jako informacja z pierwszej ręki, jeśli chodzi o potrzeby odnośnie produktów bądź usług, jakie oferujesz: wystarczy, że zadasz fanom pytanie! Takie działania jednak wymagają regularności i odpowiedniej częstotliwości.
Przykładowymi treściami na social media 2022 (w zależności od strategii komunikacji marki) mogą być:
- RTM, czyli Real Time Marketing – nic tak mocno nie zwraca na siebie uwagi, jak treść, dotycząca bieżących wydarzeń. Doskonałe RTM-y tworzy IKEA czy NaMoment.
- Posty ofertowo-sprzedażowe – dostępny jest nowy produkt lub właśnie trwa promocja na daną kategorię? Klienci uwielbiają być doinformowani! Social media to odpowiedni do tego kanał komunikacji.
- Autorskie materiały – jeśli dysponujesz własnymi materiałami typu filmy, czy zdjęcia, warto pochwalić się tym na social media. Praca za kulisami, czy przedstawienie zespołu: to jest to!
To tylko kilka przykładowych formatów, z których możesz skorzystać. Ogranicza się wyobraźnia i… spójność działań z założoną wcześniej strategią.
Jeśli chcesz skupić się przede wszystkim na prowadzeniu biznesu, powierz prowadzenie profili wyspecjalizowanej agencji social media. Zespół specjalistów podpowie Ci, jak działać. Oprócz atrakcyjnej w danej branży treści dobierze także styl komunikacji oraz opracuje identyfikację wizualną marki. Nie wierz nam na słowo – zapraszamy do kontaktu!