Jak zaprojektować grafikę, która zwróci uwagę? - MAVIKA
Agencja marketingu internetowego Śląsk

Jak zaprojektować grafikę, która zwróci uwagę?

W obecnych czasach kreacje graficzne to nieodłączny element brandingu czy social mediów. Grafiki na tyle zawładnęły markami i jednoosobowymi przedsiębiorstwami, że prawdziwym wyzwaniem jest stworzyć coś unikatowego i wyróżniającego się na tle konkurencji. Przyznaj, czy zastanawiało Cię kiedyś, jak taki projekt stworzyć lub który z nich przyciągnie odbiorców? Pozornie zadanie to mogłoby się wydawać skomplikowane i odległe dla osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę z grafiką. W praktyce nie zawsze tak bywa! Dlatego dziś przychodzimy do Ciebie z kilkoma poradami! Zostań na dłużej 🙂 

#1 ROLA GRAFIKI

Pierwszym i prawdopodobnie najważniejszym punktem jest CEL. Zastanów się, dlaczego tak naprawdę tworzysz daną grafikę? W czym ma Ci pomóc? Jaki ma być jej przekaz — ma reprezentować Twoją markę, przedstawiać nowy produkt, kojarzyć się z usługami, jakie świadczysz, a może edukować, informować lub wzruszać? 

Bez uprzednio wyznaczonego celu istnieje zagrożenie, że Twoje projekty graficzne okażą się niespójne z misją, którą sobie postawiłeś lub którą chcesz systematycznie realizować. Jeśli jasno określisz, jaką rolę ma pełnić grafika, prościej będzie Ci utożsamić ją z Twoją marką i znaleźć dobry pomysł. Ale zanim do niego przejdziemy, to …

#2 RESEARCH KONKURENCJI

Chcesz stworzyć coś oryginalnego? Zatem ten punkt to zdecydowana KONIECZNOŚĆ! Na pewno doskonale znasz swoją konkurencję, ale żeby być krok przed nimi, musisz poznać dokładniej ich projekty. Nie po to, aby je kopiować, a po to, by stworzyć coś jedynego w swoim rodzaju, a zarazem pasującego do obecnych trendów. Bądź prekursorem! Wyprzedź swoich konkurentów!

#3 KONCEPCJA

Po wstępnym rozeznaniu się możesz zacząć myśleć o swojej grafice bardziej szczegółowo. Zastanów się, co na niej widzisz oraz jak powinna wyglądać? Stwórz docelowy pomysł. Przemyśl dobór odpowiednich elementów, rozmiaru i kształtu. Każde z tych zmiennych może być kluczem do efektu końcowego.

#4 SPÓJNOŚĆ

Postaw na kolory i czcionki zgodne z Twoją marką. Określ ich ilość i pamiętaj, że często ,,lepsze jest wrogiem dobrego’’. Jeśli Twoja firma oscyluje wokół konkretnej kolorystyki i kształtów — nie dobieraj na siłę więcej, jeśli nie masz na to odpowiedniej wizji. Twoje projekty powinny nawiązywać do charakteru branży, z którą są związane. 

#5 PRZYDATNE PROGRAMY

A na koniec crème de la crème → z czego korzystać, aby stworzyć coś unikatowego? 

Obecny rynek oferuje nieskończoną liczbę programów, które pomogą Ci stworzyć wszystko, co tylko pojawi się w Twojej głowie. Do najbardziej popularnych należy, z pewnością, cały zbiór Adobe (np. Adobe Photoshop czy Illustrator), w którym znajdziemy praktycznie każde narzędzie potrzebne do projektów graficznych. Co więcej, istnieją także internetowe pomoce, takie jak Canva czy Snappa posiadające w tym momencie wielu zwolenników. To od Ciebie zależy, z czego skorzystasz! Wybierz program, który swoim interfejsem oraz funkcjami przypadnie Ci do gustu najbardziej. 

Jak widzisz — nie taki diabeł straszny jak go malują. Próbuj swoich sił i ćwicz! To jedyny sposób, aby się rozwijać i udoskonalać swoje prace. Mamy nadzieję, że ten artykuł przypadł Ci do gustu. Po więcej zapraszamy do naszej zakładki blogowej! 

Przeczytaj także:

NASZ ZESPÓŁ

Katarzy Prazmowska Agencja marketingu internetowego

Katarzyna
Prażmowska

CEO

Karolina
Szeja

Office Manager

Maksymilian Richter

Maksymilian
Richter

Graphic Designer

Sandra Król

Sandra
Król

Content Specialist

Katarzyna
Stawiarska

Content Specialist

Maciej Bednarczyk

Maciej
Bednarczyk

Content Specialist

Magdalena
Wręczycka

Account Manager

SZUKASZ PROFESJONALISTÓW
DO MARKETINGU TWOJEJ FIRMY?

ZGŁOŚ SIĘ DO NAS