#Historia #TikToka
Żeby zrozumieć, jak powstał TikTok, musimy zacząć od początku. Tutaj powróćmy do Musical.ly, które miało być edukacyjną aplikacją, polegającą na publikowaniu krótkich filmików z użyciem znanych dźwięków — nie udało się. Z tego powodu we wrześniu 2016 roku stworzona została przez chińskie przedsiębiorstwo Byte Dance podobna aplikacja o nazwie TikTok, która w późniejszym czasie wykupiła Musical.ly za pokaźną sumę pieniędzy.
Jak działa TikTok
Filmiki wrzucane na TikToka polegają obecnie na nagraniach zgodnych z obowiązującym trendem, kreowanym przez samą witrynę, celebrytów czy najczęściej oglądanych tzw. tiktokerów. Kolejnym ważnym filarem aplikacji są tzw. challange, w których każdy może spróbować swoich sił z jakimś zadaniem. Cała akcja rozwija się viralowo, a tym samym napędza powstawanie kolejnych trendów. TikTok przestaje polegać wyłącznie na dostarczaniu rozrywki i coraz częściej widzimy twórców, którzy decydują się na poruszenie problemów społecznych lub ważnych informacji. Dzięki stronie „Dla Ciebie” twórcy mogą wyświetlić się na ekranie telefonu każdej osobie na świecie.
TikTok, niedoceniona potęga czy aplikacja dla dzieci?
Wizerunek TikToka uległ dużej zmianie. Na samym początku połączenia dwóch aplikacji, wiele osób postrzegało go jako dziecięcą aplikację, na której tworzony jest tylko content wyłącznie z gatunku family-friendly. Dzięki licznym reklamom o witrynie dowiedziało się wystarczająco dużo osób, aby zmienić jej postrzeganie. Wprowadzono wiele zmian, które spowodowały, że aplikacja jest dostosowana do każdej grupy wiekowej. Fenomen TikToka polega na tym, że każdy może stać się twórcą, niezależnie od swojego wieku, zainteresowań czy wyglądu. Różnorodność kulturowa to zatem jedno z pojęć, które powinno być utożsamiane z TikTokiem. Jest swego rodzaju spoiwem, które zarówno łączy pokolenia, jak i służy za środek komunikacji. Zostało to także zauważone przez liczne agencje marketingowe czy popularne marki.
Potencjał dla biznesu?
Obecnie agencje marketingowe coraz chętniej traktują TikToka jako kolejną szansę na rozwijanie marek swoich klientów. Coca-Cola w aplikacji stworzyła kampanię z hasztagiem #ShareACoke, a nagrodą było spotkanie z popularnym muzykiem Jasonem Derulo.
W Polsce dobrze wszystkim znana marka Wawel zdecydowała, że projekt „Dobre Składniki” zostanie zrealizowany właśnie na TikToku. Akcja ta cieszyła się popularnością i była ogniwem zapalnym dla kolejnych projektów innych marek. Dzięki wcześniej wspomnianej stronie „Dla Ciebie” można dotrzeć do ogromnej widowni, co na pewno zachęca do współpracy z tą aplikacją, ponieważ może pomóc w zebraniu wielu potencjalnych klientów.
Mieszanka wybuchowa, która robi tik-tok…tik-tok..
Warto przytoczyć także fakt, że aplikacja rozwija się szybciej i bardziej, niż inne, poprzednio popularne aplikacje, takie jak Facebook, Instagram czy YouTube. Nie powinno być to szokiem dla nikogo, ponieważ TikTok łączy ze sobą cechy wszystkich tych aplikacji. Na rynku polskim aplikacja jest niestety wciąż niedoceniana pomimo tego, że powoli coraz więcej firm marketingowych decyduje się na kampanię z jej udziałem. Klienci wciąż sceptycznie patrzą na wykorzystanie TikToka w swoich działaniach marketingowych. Jesteśmy jednak przekonani, że jest to kwestia czasu i w niedługim czasie także i aplikacja TikTok będzie dzieliła sukcesy największych i najpopularniejszych aplikacji na rynku.
Interesuje Cię oferta działań na TikToku lub innych social mediach? Napisz do nas!