Media społecznościowe to jeden wielki baner reklamowy. Każde z nich ma swoją specyfikę, nieco innych odbiorców oraz różne miejsca, gdzie zamieszczane są treści sponsorowane. Na tle dostępności przestrzeni reklamowych znacząco wyróżnia się Instagram. Przez to jak rozbudowana jest ta platforma, Instagram Ads wyświetlane mogą być na wiele sposobów i w kilku miejscach. Sprawdź, gdzie dokładnie wyświetlają się reklamy na Instagramie.
Aktualności
Standardowe Instagram Ads mają formę zdjęć lub grafik i wyświetlają się głównie w aktualnościach. Nie różnią się w zasadzie niczym od zwykłych zdjęć przewijających się na tablicy. Są najczęściej w kształcie kwadratu w rozmiarach 500 × 500 pikseli lub prostokątne, zawierają standardowy opis oraz najczęściej odpowiednie hasztagi. Jedynym co odróżnia reklamy od zwyczajnych postów na Instagramie, jest ich oznaczenie. Każde Instagram Ads oznaczone jest dopiskiem „sponsorowane” w górnej części posta.
W tej sekcji pojawiają się także reklamy karuzelowe. To rodzaj postów bardzo podobny do zwykłych grafik sponsorowanych. Składają się jednak z kilku zdjęć, które można przewijać, a także zawierają odnośnik do produktów w formie przycisku. Karuzele są skuteczniejsze, jeśli głównym celem kampanii jest zwiększenie sprzedaży konkretnych produktów
Główna tablica na Instagramie to również miejsce dla reklam w formie katalogowej. Ten format, zwany także „kolekcją” składa się z kolażu zdjęć, który można rozwinąć i przeglądać jak oferty w sklepie internetowym. Przeniesienie się z Instagrama do sklepu ma miejsce niemal niezauważenie, co zwiększa szanse producenta na sprzedaż produktów.
Insta Stories
Dodatkową przestrzenią reklamową chętnie wykorzystywaną przez marki są Insta Stories. Dynamiczny charakter relacji idealnie pasuje do krótkich reklam w formie wideo, ale grafiki są tutaj również mile widziane. W tym miejscu można spotkać wszystkie wymienione wcześniej formaty reklamowe — od zwykłych treści sponsorowanych po kolekcje. Wszystkie muszą być dostosowane do wymiarów Insta Stories, a te różnią się od szablonów zamieszczanych w aktualnościach.
Instagram Reels
Miejscem przeznaczonym niemal wyłącznie na treści wideo jest Instagram Reels. Nazywane także rolką na Instagramie, to stosunkowo nowe narzędzie dostępne na tej platformie. Zamieszczać można tutaj krótkie filmiki o długości do 60 sekund, można więc powiedzieć, że jest to taki „instagramowy TikTok”. Oczywiście, jak w każdym innym miejscu na Instagramie, tutaj także można dodawać treści sponsorowane zawierające odnośniki do produktów dostępnych na naszej stronie.
Karta eksploruj
Ostatni baner reklamowy dostępny na Instagramie to Karta eksploruj. W tym miejscu znajdują się proponowane treści podobne do tych, które użytkownik śledzi, ale z kont, których nie obserwuje. To dobre miejsce na Instagram Ads mające budować zasięg marki i zdobycie nowych obserwujących — a co za tym idzie — potencjalnych klientów.