MAVIKA

Agencja marketingu internetowego Śląsk

Jak długo trwa pozycjonowanie strony?

Ile czasu musi minąć, żeby firma znalazła się na pierwszych stronach w wyszukiwarce? Proces pozycjonowania strony jest bardzo złożony, wymaga długofalowych działań i dobrze dobranej strategii. W tym artykule dowiesz się jakie czynniki wpływają na pozycjonowanie i jak długo może trwać ten proces.

Czynniki wpływające na proces pozycjonowania

1. BRANŻA

Bez wątpliwości, czas pozycjonowania zależy od branży Twojej firmy. Niezależnie od tego czy dopiero rozwijasz swoją markę, czy już działasz na rynku, proces ten, jest i będzie czasochłonny. Warto jednak przeprowadzić kilka działań na własną rękę takich jak rozpoznanie konkurentów na rynku, czyli dowiedzenie się z kim będziesz rywalizować o pozycję na stronie. Zwróć uwagę na ilość firm najbardziej konkurencyjnych, ich działania, jak reklamują swój produkt, czy działają na social mediach, oraz co jest ich wyróżnikiem. Zastanów się również, jaką masz przewagę, w jaki sposób Twój produkt lub usługa mogą być nowatorskie. Nie zapominaj także o nowych konkurentach, czyli osobach, które tak jak i Ty zauważyły okazję, żeby spróbować swoich sił w danej działalności. Dodatkowo przeanalizuj siłę nabywczą klientów – czynnika, bez którego Twoja firma nie zaistnieje na rynku.

2. ZMIANY WEWNĄTRZ I ,,NA ZEWNĄTRZ” STRONY

Na tym etapie agencje marketingowe dokonują zmian w obrębie strony internetowej. Zmianie ulegają treści na stronie głównej, nagłówki, opisy produktów, grafiki itp. Treści redaguje się w taki sposób, by zawierały słowa klucze, które pomagają zwiększyć ruch. „Przemalowują” serwis, by zajął wyższą pozycję.
Działania te mogą trwać (w zależności od popularności fraz) od 3 miesięcy do roku, aby znaleźć się w pierwszej dziesiątce w wynikach wyszukiwania.

Do zmian i działań na zewnątrz strony będziemy zaliczać stworzenie i rozbudowę mediów społecznościowych firmy czy pracę nad budowaniem bazy linków, czyli tzw. linkbuilding (na przykład algorytm Google za bardziej wartościowe uważa strony, do których prowadzi wiele linków z innych serwisów, co za tym idzie – pozycjonuje je wyżej)

3. WYBÓR AGENCJI

Pozycjonowanie strony to proces, którego można się nauczyć, lecz wymaga on dużego nakładu czasu i determinacji. Najlepiej zlecić to zadanie specjalistom z agencji SEO https://mavika.pl/pozycjonowanie/.Nie wszyscy wiedzą, że w agencjach marketingowych za ten proces odpowiedzialne jest nie jedna, a kilka osób. Współpraca i doświadczenie, a przede wszystkim systematyczność są tutaj kluczowe. Zespół najczęściej składa się z:

  • specjalisty ds. SEO – czyli osoby, która będzie koordynować przebieg pozycjonowania i przeprowadzi dla Ciebie audyt SEO,
  • copywritera, który dostosowuje treści do wymogów SEO – to on tworzy całą tę układankę, która będzie się dobrze klikać,
  • grafika, który stworzy takie projekty graficzne, które będą przyjemniejsze w odbiorze,
  • nie należy zapominać o programiście, który optymalizuje kod strony.

Odpowiedź na pytanie o długość procesu pozycjonowania strony jest zatem niejednoznaczna. Jeżeli chcesz zdobyć przewagę nad konkurencją w branży, zwiększyć rozpoznawalność i budować zaufanie, a w konsekwencji osiągać lepsze wyniki, to zdecydowanie warto poświęcić ten czas na pozycjonowanie strony.

Przewiń do góry