Z własnego doświadczenia wiemy, że poszukiwanie pomysłów na posty w social mediach wygląda różnie. Jednego dnia mamy milion pomysłów, możemy w nich przebierać i trudno dokonać wyboru „tego jedynego”, a innym razem trudno jest znaleźć cokolwiek co „będzie się nadawało”. Cóż, taki urok pracy w branży kreatywnej. Nie ma jednego sposobu na to, by pobudzić swoją wyobraźnię. Na każdego będzie działało coś innego, dla niektórych będzie to chwila spokoju i ciszy sam na sam z czystą kartką, dla innych będzie to kompletne oderwanie od tematu i zajęcie się czymś innym. Powiemy więcej, nawet sprawdzone sposoby nie zawsze pomagają. Dlatego właśnie trzeba się otworzyć na różne doświadczenia. Mamy jednak kilka wskazówek skąd czerpać inspirację
Czerp inspirację z social mediów
W chwilach, gdy brakuje Ci pomysłów, warto sięgnąć po telefon czy komputer i zobaczyć co w trawie piszczy. Zajrzyj na konta innych twórców działających w danym obszarze, zobacz jak oni to robią. Zrób research, przeczytaj, o czym pisali, jakie tematy wywołały największe zainteresowanie, a później zastanów się, w jaki sposób możesz to wykorzystać. Oczywiście nie mamy tu na myśli funkcji „kopiuj–wklej”, a zainspirowanie się tym, co znalazł*ś. Warto zastanowić się, w jaki sposób możesz to zrobić po swojemu, swoim językiem, zgodnie ze swoją wiedzą i w swoim charakterze. Być może warto rozwinąć jakiś wątek? Uzupełnić o inny? A może napisać swój tekst z zupełnie innej strony?
Aktualne wydarzenia
Ten punkt jest bardzo mocno uzależniony od obszaru Twoich działań, ale zawsze warto wziąć go pod uwagę. Wykorzystanie RTM (real-time marketing) to doskonały pomysł, gorące tematy cechują się dużą „klikalnością”. Można się tutaj pokusić o zabawną grę słowną, wykorzystanie pewnego motywu lub zwrócenie uwagi na jakiś konkretny aspekt. Dlatego właśnie polecamy przegląd prasy zarówno tej branżowej, jak i ogólnej, a nawet lokalnej. Jest szansa, że temat pojawi się sam.
Bądź swoją własną inspiracją
Tak, wiemy, że nie brzmi to szczególnie pomocnie, ale daj nam szansę. Przyjrzyj się opublikowanym już wcześniej treściom, sprawdź, które z nich najlepiej się sprawdzały, gdzie jest najwięcej reakcji, komentarzy i udostępnień. Zastanów się, skąd mogła się brać ich zwiększona popularność i postaraj się wykorzystać ponownie ten element. Nie mamy tu na myśli recyklingu treści, a raczej pogłębienie danego tematu lub wykorzystanie konkretnego motywu, który się sprawdził.
Poznaj swoich odbiorców
Postaraj się być obserwatorem i słuchaczem. Poszukaj inspiracji w tematach poruszanych na Twoich kanałach przez obserwatorów. Zwróć szczególną uwagę na zadawane pytania. Zapisuj te pomysły i postaraj się na nie odpowiedzieć (w miarę możliwości wyczerpując temat). Warto też po prostu zapytać ludzi, o czym chcieliby się dowiedzieć. Można wykorzystać do tego np. króciutką ankietę lub wykorzystać responsywną naklejkę pytania
w relacji na Instagramie.
Pokaż swoją pracę od kuchni
Treści z gatunku backstage cieszą się dużą popularnością. Dlaczego tak jest? Często są po prostu ciekawsze, niż suche treści, które nie są poparte przykładem działania. Dodatkowo backstage pozwala na zbudowanie bliższej relacji (w luźniejszej formie można postawić na swobodny język i dawkę poczucia humoru) oraz pokazanie swojej wiedzy i umiejętności w przystępny sposób. Warto tutaj rozważyć różne formaty (rolki budują większe zasięgi, lecz mamy świadomość, że nie zawsze jest to wykonalne). Można pokusić się też o różnego rodzaju case study, tego typu treści są wartościowe zarówno dla odbiorców (cenne porady, rozwiązania i pomysły), jak i dla nadawcy (budowanie zaufania, pokazywanie sukcesów w nienachalny sposób).
Tak jak pisaliśmy na samym początku, z kreatywnością i pomysłami bywa różnie. Przychodzą falami, każdy, kto pracuje ze słowem czy obrazem mierzy się czasem z brakiem pomysłów. Nasza rada na koniec? Jeśli czujesz, że jesteś „w kropce” i masz taką możliwość, daj sobie trochę czasu i przestrzeni. Czasem mózg potrzebuje po prostu chwili odpoczynku. Pomysły często przychodzą w najmniej spodziewanym momencie. Drugą opcją jest zgłoszenie się do nas, chętnie pomożemy Ci z generowaniem pomysłów na social media i ich realizacją.