MAVIKA

Marketing internetowy Śląsk

Czym jest Real Time Marketing?

RTM, czyli Real Time Marketing to marketing opierający się na bieżących wydarzeniach. Jego główną zasadą jest przejęcie i dopasowanie pod markę newsa. Odpowiednio szybka i stosownie dobrana reakcja gwarantuje zwiększenie zasięgu dotarcia do odbiorcy. Kluczowy w tej strategii jest także marketingowy refleks, który pozwoli wytropić interesujące z punktu widzenia marki wydarzenia.

Gdy zadajemy pytanie, oczekujemy natychmiastowej odpowiedzi, gdy na świecie dzieje się coś szczególnie ciekawego, potrzebujemy błyskawicznej dawki wiedzy na ten temat. Jeśli firma wystarczająco dobrze i ekspresowo zareaguje na zjawiska wokół niej, to istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że zyska tym samym zainteresowanie i zbuduje z odbiorcami relację, która w przyszłości zaowocuje wzrostem wiarygodności i zaufania wobec marki. Aby zweryfikować jakość działań komunikacyjnych w sieci, wejdź na https://mavika.pl/strategie/ i sprawdź, czy robisz to dobrze.

Era ponadprzeciętnej aktywności

Większość firm, ale także szeroka część społeczeństwa stara się dorzucić swoją cegiełkę do nowych wydarzeń, sytuacji, wystąpień, czy gaf. Każdy chce coś powiedzieć, skomentować, dorzucić trzy grosze od siebie. Natura współczesnej społeczności jasno wskazuje, że planujemy we wszystkich sprawach wykazywać się aktywną obecnością. Nikt nie może przejść obojętnie obok debaty wokół gorącego tematu. Chcemy czytać, komentować, brać czynny udział w dyskusjach dotyczących najświeższych i najważniejszych wydarzeń.

Zasady strategii real-time marketingowej

Real Time Marketing, choć opiera się na szybkiej reakcji, powinien być dobrze przemyślany. Co powinniśmy zrobić, by RTM przyniósł nam korzyści? 

  1. Zrób dobry research

Dobry research to już połowa sukcesu. Na świecie cały czas dzieje się coś ważnego, dlatego warto odnotować kluczowe wydarzenia z punktu widzenia marki. Gdy dokonamy skrupulatnej selekcji najistotniejszych eventów, działań i zdarzeń, łatwiej będzie nam działać w przyszłości. Korzystając z gotowego kalendarza, możemy być o krok przed konkurencją.

  1. Wyczuj odpowiedni moment

W RTM wszystko dzieje się bardzo szybko, dlatego niezwykle istotny jest marketingowy refleks. Pokazuje on świadomość i czujność marki, która z pewnością ma błyskotliwy zmysł. Tylko regularny monitoring mediów, zwłaszcza obserwacja aktualnych trendów, dyskusji w mediach społecznościowych czy informacji pojawiających się na temat naszej marki, pozwala na reakcję zgodną ze strategią komunikacyjną marki.

  1. Bądź kreatywny

Działania real-time marketingowe po ważnych wydarzeniach wyrastają jak grzyby po deszczu. Dlatego, by przedostać się przez gąszcz reakcji, trzeba się wyróżniać. To pomysłowość i oryginalność zawsze będą działały na naszą korzyść. Warto przygotować kilka gotowych szablonów, które mogą zostać poddane szybkiej obróbce. Baza pomysłów może pomóc, jednak powinniśmy mieć świadomość, że w mediach społecznościowych liczy się przede wszystkim wyróżniająca się idea, dobry humor i szybkość realizacji.

  1. Odpowiadaj na potrzeby odbiorców

Planując działania związane z marketingiem rzeczywistym, nie możemy zapominać o ogólnie zaplanowanej strategii komunikacji. W centrum naszych zainteresowań wciąż pozostaje odbiorca, który powinien otrzymywać spójne komunikaty z naszej strony. Nie jest sztuką reagować na każde wydarzenie, sztuką jest dostosowywać ciekawy przekaz do działań marki. Real Time Marketing powinien być ściśle powiązany z językiem, formatem treści oraz grupą docelową.

  1. Twórz atrakcyjny content

Szybkość to podstawowa cecha RTM. Tworząc wpisy na bieżąco, warto pamiętać, że to, co najszybsze, nie zawsze oznacza, że jest najlepsze. Działając pod presją czasu, nie powinniśmy zapominać o zasadach dobrego smaku i konsekwencjach, które niosą za sobą publikowane treści. Błyskawiczne działania mogą być doskonałym sposobem na zyskanie rozgłosu, warto jednak zadbać o to, by miał on pozytywny wydźwięk.

  1. Śledź trendy 

Regularny monitoring mediów i obserwacja otoczenia to klucz do sukcesu. Warto wiedzieć, co dzieje się zarówno na arenie międzynarodowej, jak i na lokalnym podwórku. Mając oczy (i uszy) dookoła głowy, filtrując nadmiar dostarczanych informacji, możemy szybko odnaleźć wydarzenia, które mają potencjał.

Real Time Marketing – czy to się opłaca?

Zdecydowanie tak. Działając w zgodzie z wcześniej zaplanowaną koncepcją, jesteśmy w stanie osiągnąć ogromny sukces, nie ponosząc zbyt wielkich kosztów. Real Time Marketing pozwala zwiększyć świadomość marki, poprawić jej wizerunek, a także wzmocnić aktywność odbiorców. Jedyne, czego potrzebujemy to: przemyślana strategia, pomysł i marketingowy refleks.

Przewiń do góry