MAVIKA

5 najbardziej przydatnych narzędzi AI w marketingu.

Pewnego dnia sztuczna inteligencja wkroczyła w nasze codzienne życie i pozostała w nim na dobre. Rozwój technologii AI sprawia, że bardzo szybko pojawiają się nowe platformy, które mają ułatwić pracę i zarządzanie zadaniami. Dotyczy to również, a może przede wszystkim, przestrzeni marketingu. Przedstawione tutaj narzędzia pomagają zwiększyć efektywność kampanii reklamowych, poprzez analizę danych, tworzenie chwytliwych tekstów czy przyciągających uwagę grafik.

Nie masz pomysłu? Porozmawiaj z Chatem GPT

Oprogramowanie od samego początku budziło emocje, zarówno te pozytywne, jak i negatywne. Dzięki modelowi językowemu, który rozwija się przez ogromne zbiory danych, Chat GPT jest w stanie znaleźć odpowiedź na prawie każde pytanie. Niestety nie jest nieomylny i warto po wygenerowaniu przez niego tekstu, dokładnie sprawdzić zawarte w nim informacje. Czat istnieje w dwóch wersjach:

GPT-3.5 – to wersja darmowa, pozwalająca na tworzenie tekstów reklamowych, odpowiedzi na często zadawane pytania przez klientów czy wykreowanie scenariusza spotu. W rzeczywistości możliwości wykorzystania czatu są nieograniczone. Jednak ta wersja nie wygeneruje obrazów lub dźwięków.

GPT-4 – w przeciwieństwie do poprzedniej wersji jest w stanie tworzyć treści video, dźwięki czy zdjęcia, według podanych wytycznych. Dodatkowa funkcjonalność jest niestety płatna.

Negatywne głosy pojawiające się na temat Chatu GPT, dotyczą kwestii obaw zastąpienia copywriterów czy programistów przez czat. Innym problemem jest jego ograniczona „wiedza”, gdyż dane, którymi się posługuje, były aktualizowane we wrześniu 2021 roku, a błędy, zdarzają mu się dosyć często. Mimo wszystko to narzędzie z pewnością jest pomocne w chwilach, kiedy dopadnie nas całkowita pustka w głowie i szukamy punktu zaczepienia.

Wskakujcie na falę SEO!

Korzystając z Surfer SEO, w morzu wymagań dotyczących optymalizacji tekstów pod wyszukiwarki, możecie czuć się jak ryba w wodzie. To narzędzie, które pomaga dostosować teksty, w taki sposób, by spełniały wszystkie zasady SEO, a co za tym idzie, pozycjonowały się w wyszukiwarkach, jak najwyżej. Korzystanie z Surfer SEO jest płatne, ale daje wiele możliwości:

  • analiza treści konkurencyjnych stron pod kątem naszych słów kluczowych,
  • przeprowadzenie audytu strony pod kątem zgodności z zasadami SEO,
  • udzielanie wskazówek istotnych przy tworzeniu treści,
  • śledzenie na bieżąco pozycji strony w wyszukiwarkach.

W połowie

Kolejnym programem jest Midjourney, czyli po polsku „w połowie podróży”. To generator obrazów, który tworzy grafiki na podstawie komunikatu tekstowego, tzw. promtu. Im dokładniejszy opis, tym lepsze efekty. Mimo, że grafiki wygenerowane przez AI są naprawdę świetne, to zdarza się, że ludzie na zdjęciach mają na przykład za dużo palców u rąk.

Do korzystania z Midjourney niezbędne jest posiadanie konta na Discordzie oraz wykupienie subskrypcji, która miesięcznie kosztuje ok. 35 złotych i pozwala na wygenerowanie 200 obrazów. Przez bardzo długi czas platforma była liderem w generowaniu obrazów, jednak obecnie pojawia się wiele alternatyw, takich jak DALL-E 3, z którego na ten moment, bez dodatkowych opłat, mogą korzystać subskrybenci Chat GPT Plus oraz za pomocą przeglądarki Bing, w usługach Bing Czat i kreatorze obrazów Bing.

Potrzebujecie filmu? Dajcie mu kilka minut

Synthesia to płatne narzędzie pozwalające na stworzenie w ciągu kilku minut, filmu na podstawie tekstu, grafik czy dźwięków. Oprogramowanie pozwala na wygenerowanie wideo z użyciem 140 avatarów, mówiących w 120 językach. Możemy dodać automatyczne napisy, a nawet podłożyć swój własny głos. Interfejs narzędzia nie różni się zbytnio od tradycyjnych programów służących do montażu filmów, dlatego obsługa jest bardzo intuicyjna.

Proste kampanie reklamowe

Ostatnim narzędziem jest Smartly.io. To platforma do zarządzania kampaniami reklamowymi. Program pozwala zautomatyzować kampanie, co jest przydatne zwłaszcza w prowadzeniu kilku działań jednocześnie. Dodatkową zaletą jest algorytm, który przewiduje, w jaki sposób rozłożyć budżet, aby kampania była jak najbardziej skuteczna. Narzędzie daje możliwość stworzenia kreacji na media społecznościowe, dostosowując format do platformy. Smartly.io zbiera dane z różnych kampanii, także z innych firm i umożliwia zoptymalizowanie działań reklamowych. Na stronie internetowej marki znajdziemy informacje o współpracy m.in. z Ralphem Laurenem, Uber Eats czy Under Armour. Robi wrażenie.

Przedstawione narzędzia to tylko kilka propozycji wykorzystania AI w marketingu, służące usprawnieniu codziennych procesów i zadań. Tak naprawdę możemy wybierać i testować całe mnóstwo platform bazujących na AI i decydować, które wdrożymy w naszą pracę.

Przewiń do góry