Strona internetowa jest wizytówką przedsiębiorstwa. Samo założenie witryny to jednak nie wszystko. Aby pełniła ona swoją funkcję, klient powinien w łatwy sposób na nią trafić, a następnie pozostać na niej jak najdłużej. Czas pojedynczej sesji można wydłużyć poprzez zamieszczanie interesujących treści. Odpowiednie przygotowanie, analiza i plan dalszej pracy to pierwsze czynności, które należy wykonać. W ten sposób możesz zbliżyć się do realizacji celu, jakim jest popularność i pozostanie zauważonym w wirtualnym świecie.
Od czego zacząć planowanie strony internetowej?
Czynnikiem warunkującym sukces realizacji jak i samej współpracy, jest jak najwierniejsze oddanie wizji strony. Zleceniodawca wspólnie z agencją powinien ustalić kierunek działań. Warto wtedy rozważyć kilka kwestii:
- Monitorowanie – czyli zapoznanie się ze stronami konkurencji, albo takimi, które są często odwiedzane. Celem jest stworzenie strony lepszej i atrakcyjniejszej wizualnie, ale odpowiadającej także oczekiwaniom i potrzebom potencjalnych Klientów. Na początkowym etapie prac warto zastanowić się nad funkcjonalnościami i innymi informacjami, które chcesz uwzględnić na stronie. Takie elementy to dla przykładu: newsletter, szablon, kolorystyka.
- Domena – zastanów się nad nazwą domeny, czyli jej pełnym adresem. Istotne jest, aby nazwa nawiązywała do marki, była zwięzła i nie zawierała polskich znaków. Agencja zaproponuje różne kombinacje, doradzi oraz poinformuje, czy nazwa jest nadal dostępna.
- Strategia – zanim przystąpisz do prac na stronie, określ grupę docelową, do której chcesz dotrzeć i cel, jaki chcesz osiągnąć. Misją może być zarówno sprzedaż w sklepie, jak i docieranie do grup o konkretnych zainteresowaniach np. poprzez blog kulinarny. To wszystko wpłynie na tworzenie wizualnego aspektu strony m.in. układ treści, kolorystkę itd.
- Zaplanowanie struktury i treści – trzeba zastanowić się nad tym, jakie informacje będziesz publikował. Posiadając sklep internetowy, warto rozważyć prowadzenie bloga. Pozwoli to na pokazanie się od eksperckiej strony, czy budowę wizerunku marki godnej zaufania. Ustalenie tego elementu jest bardzo ważne i przydatne również pod kątem działań związanych z pozycjonowaniem, czyli tzw. SEO.
- Logo – na identyfikację wizualną składa się także znak firmowy, czyli logo. Wskaż elementy, które chciałbyś zawrzeć np. konkretny znak, kolor itd. Agencja na podstawie tych informacji stworzy propozycję projektu.
- Analiza – monitorowanie skuteczności strony internetowej jest możliwe z wykorzystaniem wielu narzędzi. Jednym z ciekawszych rozwiązań jest ukryty numer telefonu, dzięki, któremu zlicza się zainteresowanie.
Po zebraniu wyżej wymienionych informacji agencja przystępuje do pracy, tworzy profesjonalną stronę odpowiadającą potrzebom zleceniodawcy.
Jesteś zainteresowany stworzeniem profesjonalnej strony internetowej? Skorzystaj z usług naszej agencji! Przygotujemy treści oraz oprawę graficzną dostosowaną do identyfikacji Twojej marki!