Prowadzenie profilu na LinkedIn — dobre praktyki - MAVIKA
Agencja marketingu internetowego Śląsk

Prowadzenie profilu na LinkedIn — dobre praktyki

Prowadzisz działalność i zależy Ci na zbudowaniu silnego i profesjonalnego wizerunku marki? Z pewnością zaznajomiłeś się już z kanałem LinkedIn (a jeśli nie, to koniecznie nadrób zaległości). Ten kanał dedykowany jest markom, które prowadzą przede wszystkim działalność usługową, a ofertę kierują głównie do sektora B2B.

Oto kilka praktyk, które pozytywnie wpłyną na Twój wizerunek w LinkedIn:

  1. Uzupełnienie zdjęcia profilowego i głównego (w tle)

Znasz to powiedzenie, że ,,pierwsze wrażenie robi się tylko raz”? Nic nie odstrasza tak bardzo, jak niezaktualizowany i nieuzupełniony profil. Jeśli prowadzisz profil prywatny, zadbaj o to, aby zdjęcie profilowe było aktualne, najlepiej wykonane przez profesjonalnego fotografa. Ciemne, niewyraźne zdjęcia kiepskiej jakości nie są tutaj (ani nigdzie indziej) mile widziane. Zdjęcie główne, czyli tzw. zdjęcie w tle jest polem do popisu. Zastanów się, co w tym miejscu chciałbyś przedstawić. Może to być fotografia wnętrza Twojego biura, wzbogacona o motto lub cytat, którym kierujesz się na co dzień. Dowolna dowolność, ale pamiętaj, aby było to spójne z Tobą i Twoją aktywnością zawodową. 

  1. Optymalizacja umiejętności

Sekcja z umiejętnościami to miejsce, w którym łatwo o potknięcie. Potknięcie? Przecież wystarczy wypisać umiejętności i pochwalić się światu, co potrafimy! A no właśnie – akurat tutaj mniej, znaczy więcej. Potrafisz obsługiwać program PowerPoint? Świetnie odnajdujesz się w PhotoShopie? To dobrze, ale co z tego, skoro Twoje stanowisko nie jest związane z żadną z tych rzeczy? Podane umiejętności powinny być przemyślane i – uwaga – atrakcyjne z punktu widzenia Twojego potencjalnego Klienta. Pochwal się znajomością branży, umiejętnością komunikacji lub ofertowania, jeśli jesteś sprzedawcą. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja z punktu widzenia managera. W tym przypadku warto pochwalić się umiejętnością zarządzania zespołem, czy projektami oraz proaktywnością w sytuacjach kryzysowych. Widzisz różnicę? 

Nie wskażemy dokładnej liczby pól, z których powinna składać się ta sekcja, ale pamiętaj: 20 umiejętności, wśród których znajduje się umiejętność obsługi Worda oraz całego pakietu Office, to znak, że pora zmienić kierunek.

  1. Informacje o Tobie

Bądź autentyczny – oszukiwanie czy zbytnia hiperbolizacja swoich zalet i osiągnięć szybko rzuci się w oczy. Przedstaw siebie w kreatywny sposób – takim, jakim się widzisz. Opowiedz historię o sobie. O tym, jak znalazłeś się w miejscu, w którym teraz jesteś. Niech użytkownicy mają wrażenie, że dzięki temu opisowi, mogą poznać Cię trochę lepiej. To idealne miejsce do opowiedzenia o tym, jak na co dzień, poprzez swoją pracę, pomagasz innym w osiąganiu ich celów.

  1. Publikacja specjalistycznych treści

Jeśli zależy Ci na zbudowaniu wizerunku eksperta, warto prowadzić regularną publikację treści specjalistycznych, czyli takich, które dostarczają wartość Obserwatorom. Mogą być to nowinki z branży – namacalny dowód na to, że rzeczywiście interesujesz się tym, co robisz i starasz się być zawsze na bieżąco. Może to być również dzielenie się wiedzą na temat dobrze Ci znany, za to niezgłębiony przez Twoich potencjalnych Klientów. W ten sposób pokażesz nie tylko to, czym się zajmujesz, ale także, w czym i w jaki sposób możesz pomóc innym. Twoi Klienci to docenią!

  1. Sieć kontaktów

Przyjmujesz każdego i zapraszasz do sieci kontaktów ,,jak leci”? Jak według Ciebie prezentuje się profil, od którego właśnie otrzymałeś zaproszenie, a w kontaktach aż przelewa się od innych profili? Jak jeden z wielu? Kolejne zaproszenie wysłane automatycznie? No właśnie. Tutaj apelujemy o rozwagę i selekcję zarówno w zapraszaniu jak i przyjmowaniu tych zaproszeń. Znajomy ze studiów? Świetnie. Nie ma wątpliwości, że powinien on się znaleźć w Twojej sieci kontaktów (no, chyba że kolega nie był zbytnio życzliwy – wtedy można rozważyć sprawę). Koleżanka ,,po fachu” czy osoba ze spotkań networkingowych również są dobrym przykładem znajomości, które warto zatrzymać. Jednak uwaga na masową rozbudowę kontaktów – nie wyniknie z tego nic dobrego ani dla Ciebie, ani Twojego wizerunku.

  1. Adres URL

Dla chętnych i estetów proponujemy również zmianę linku w taki sposób, aby adres kierujący do naszego profilu był maksymalnie prosty i przejrzysty. Zmiany możesz dokonać z poziomu Twojego profilu. Po prawej stronie pojawi się opcja “edytuj profil publiczny i adres URL”. Po kliknięciu aktywnego tekstu zostaniesz przeniesiony do innej podstrony. Aby zmienić adres, wystarczy kliknąć ołówek w prawej górnej części strony w sekcji “Edytuj niestandardowy adres URL” i dowolnie zmienić ostatni człon linku. Jeśli nie będzie on zajęty, zmiany można zapisać przyciskiem “zapisz”.

To zaledwie kropla w morzu dobrych praktyk na LinkedIn. Kanał ten kryje o wiele więcej możliwości, jednak przedstawiliśmy te w naszej opinii najważniejsze. Powyższe wskazówki z pewnością wystarczą, aby nabrać wiatru w żagle i popłynąć w dobrym kierunku prowadzenia profilu na LinkedIn.

Gorąco zachęcamy do eksperymentowania i sprawdzania dostępnych opcji we własnym zakresie. Jeśli jednak wolisz oddać prowadzenie profesjonalnego wizerunku w sieci w ręce specjalistów, skontaktuj się z agencją marketingową. Wtedy będziesz mieć pewność, że profil będzie aktualizowany na wysokim poziomie. Zaoszczędzony czas możesz przeznaczyć na prowadzenie swojego biznesu.

NASZ ZESPÓŁ

KATARZYNA PRAŻMOWSKA

CEO

PAULINA
KONIK

Account Manager

JAGODA
STEFEK

Senior Content Specialist

MARIANA POPILEVYCH

Frontend Developer / Junior SEO Specialist

SANDRA KRÓL

Content Specialist

NATALIA RADECKA

Junior Content Specialist

MACIEJ BEDNARCZYK

Junior Content Specialist

KAROLINA SZEJA

Office Manager

SZUKASZ PROFESJONALISTÓW
DO MARKETINGU TWOJEJ FIRMY?

ZGŁOŚ SIĘ DO NAS