MAVIKA

Agencja marketingu internetowego Śląsk

Prowadzenie profilu na LinkedIn — dobre praktyki

Prowadzisz działalność i zależy Ci na zbudowaniu silnego i profesjonalnego wizerunku marki? Z pewnością zaznajomiłeś się już z kanałem LinkedIn (a jeśli nie, to koniecznie nadrób zaległości). Ten kanał dedykowany jest markom, które prowadzą przede wszystkim działalność usługową, a ofertę kierują głównie do sektora B2B.

Oto kilka praktyk, które pozytywnie wpłyną na Twój wizerunek w LinkedIn:

  1. Uzupełnienie zdjęcia profilowego i głównego (w tle)

Znasz to powiedzenie, że ,,pierwsze wrażenie robi się tylko raz”? Nic nie odstrasza tak bardzo, jak niezaktualizowany i nieuzupełniony profil. Jeśli prowadzisz profil prywatny, zadbaj o to, aby zdjęcie profilowe było aktualne, najlepiej wykonane przez profesjonalnego fotografa. Ciemne, niewyraźne zdjęcia kiepskiej jakości nie są tutaj (ani nigdzie indziej) mile widziane. Zdjęcie główne, czyli tzw. zdjęcie w tle jest polem do popisu. Zastanów się, co w tym miejscu chciałbyś przedstawić. Może to być fotografia wnętrza Twojego biura, wzbogacona o motto lub cytat, którym kierujesz się na co dzień. Dowolna dowolność, ale pamiętaj, aby było to spójne z Tobą i Twoją aktywnością zawodową. 

  1. Optymalizacja umiejętności

Sekcja z umiejętnościami to miejsce, w którym łatwo o potknięcie. Potknięcie? Przecież wystarczy wypisać umiejętności i pochwalić się światu, co potrafimy! A no właśnie – akurat tutaj mniej, znaczy więcej. Potrafisz obsługiwać program PowerPoint? Świetnie odnajdujesz się w PhotoShopie? To dobrze, ale co z tego, skoro Twoje stanowisko nie jest związane z żadną z tych rzeczy? Podane umiejętności powinny być przemyślane i – uwaga – atrakcyjne z punktu widzenia Twojego potencjalnego Klienta. Pochwal się znajomością branży, umiejętnością komunikacji lub ofertowania, jeśli jesteś sprzedawcą. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja z punktu widzenia managera. W tym przypadku warto pochwalić się umiejętnością zarządzania zespołem, czy projektami oraz proaktywnością w sytuacjach kryzysowych. Widzisz różnicę? 

Nie wskażemy dokładnej liczby pól, z których powinna składać się ta sekcja, ale pamiętaj: 20 umiejętności, wśród których znajduje się umiejętność obsługi Worda oraz całego pakietu Office, to znak, że pora zmienić kierunek.

  1. Informacje o Tobie

Bądź autentyczny – oszukiwanie czy zbytnia hiperbolizacja swoich zalet i osiągnięć szybko rzuci się w oczy. Przedstaw siebie w kreatywny sposób – takim, jakim się widzisz. Opowiedz historię o sobie. O tym, jak znalazłeś się w miejscu, w którym teraz jesteś. Niech użytkownicy mają wrażenie, że dzięki temu opisowi, mogą poznać Cię trochę lepiej. To idealne miejsce do opowiedzenia o tym, jak na co dzień, poprzez swoją pracę, pomagasz innym w osiąganiu ich celów.

  1. Publikacja specjalistycznych treści

Jeśli zależy Ci na zbudowaniu wizerunku eksperta, warto prowadzić regularną publikację treści specjalistycznych, czyli takich, które dostarczają wartość Obserwatorom. Mogą być to nowinki z branży – namacalny dowód na to, że rzeczywiście interesujesz się tym, co robisz i starasz się być zawsze na bieżąco. Może to być również dzielenie się wiedzą na temat dobrze Ci znany, za to niezgłębiony przez Twoich potencjalnych Klientów. W ten sposób pokażesz nie tylko to, czym się zajmujesz, ale także, w czym i w jaki sposób możesz pomóc innym. Twoi Klienci to docenią!

  1. Sieć kontaktów

Przyjmujesz każdego i zapraszasz do sieci kontaktów ,,jak leci”? Jak według Ciebie prezentuje się profil, od którego właśnie otrzymałeś zaproszenie, a w kontaktach aż przelewa się od innych profili? Jak jeden z wielu? Kolejne zaproszenie wysłane automatycznie? No właśnie. Tutaj apelujemy o rozwagę i selekcję zarówno w zapraszaniu jak i przyjmowaniu tych zaproszeń. Znajomy ze studiów? Świetnie. Nie ma wątpliwości, że powinien on się znaleźć w Twojej sieci kontaktów (no, chyba że kolega nie był zbytnio życzliwy – wtedy można rozważyć sprawę). Koleżanka ,,po fachu” czy osoba ze spotkań networkingowych również są dobrym przykładem znajomości, które warto zatrzymać. Jednak uwaga na masową rozbudowę kontaktów – nie wyniknie z tego nic dobrego ani dla Ciebie, ani Twojego wizerunku.

  1. Adres URL

Dla chętnych i estetów proponujemy również zmianę linku w taki sposób, aby adres kierujący do naszego profilu był maksymalnie prosty i przejrzysty. Zmiany możesz dokonać z poziomu Twojego profilu. Po prawej stronie pojawi się opcja “edytuj profil publiczny i adres URL”. Po kliknięciu aktywnego tekstu zostaniesz przeniesiony do innej podstrony. Aby zmienić adres, wystarczy kliknąć ołówek w prawej górnej części strony w sekcji “Edytuj niestandardowy adres URL” i dowolnie zmienić ostatni człon linku. Jeśli nie będzie on zajęty, zmiany można zapisać przyciskiem “zapisz”.

To zaledwie kropla w morzu dobrych praktyk na LinkedIn. Kanał ten kryje o wiele więcej możliwości, jednak przedstawiliśmy te w naszej opinii najważniejsze. Powyższe wskazówki z pewnością wystarczą, aby nabrać wiatru w żagle i popłynąć w dobrym kierunku prowadzenia profilu na LinkedIn.

Gorąco zachęcamy do eksperymentowania i sprawdzania dostępnych opcji we własnym zakresie. Jeśli jednak wolisz oddać prowadzenie profesjonalnego wizerunku w sieci w ręce specjalistów, skontaktuj się z agencją marketingową. Wtedy będziesz mieć pewność, że profil będzie aktualizowany na wysokim poziomie. Zaoszczędzony czas możesz przeznaczyć na prowadzenie swojego biznesu.

Przewiń do góry