Reklama Facebook Ads jest alternatywnie tańszym, bardziej przystępnym sposobem na dotarcie do grupy odbiorców. Istnieje kilka elementów, o których warto pamiętać, aby wykorzystać potencjał prowadzonych działań na tym kanale. Sprawdź, o czym warto pamiętać podczas tworzenia reklam Facebook Ads.
- Piksel Facebooka
Ten niepozorny fragment kodu daje wiele korzyści i w krótkim czasie może wnieść Twoje reklamy na zupełnie inny poziom. Utworzysz go w prosty sposób w ustawieniach firmowych na Facebooku. Wystarczy zaimplementować go na dedykowaną stronę, by monitorował zdarzenia. To z kolei pomoże w tworzeniu skutecznych reklam i ich właściwej optymalizacji.
- Niestandardowa grupa odbiorców
Być może tworzenie reklam ograniczasz do wpisania wieku, płci, zainteresowań. Narzędzie Facebook Ads oferuje o wiele więcej i – o ile nie jesteś początkującym freelancerem czy nowo powstałą marką – warto skorzystać z potencjału, jaki drzemie w niestandardowych grupach odbiorców. Do stworzenia takiej grupy potrzebujesz wyżej opisanego piksela oraz odpowiednio zdefiniowanych zdarzeń. Dzięki temu możesz kierować reklamy do osób, które np. w ciągu ostatnich 14 dni dodały produkt do koszyka, ale nie zakupiły go.
- Optymalizacja reklam
Decydując się na promocję danego produktu bądź usługi, stwórz kilka wariantów kreacji. Sprawdź, jak Twoja grupa odbiorców reaguje na dynamiczne materiały, reklamy obfitujące w bogatą treść, czy pojedynczy slogan reklamowy. W ten sposób będziesz mógł porównać wyniki i czasami dojść do ciekawych wniosków. Przestrzegamy tutaj jednak przed zbyt wczesną opinią, która może być zgubna – lepiej upewnić się co do powtarzającego się schematu, niż zaplątać we własnych domysłach.
- Mobile friendly
Nie od dziś wiadomo, że większość z nas korzysta z telefonu na co dzień – to urządzenie towarzyszy nam podczas podróży, w drodze do pracy, a nawet podczas przerwy na kawę. Wtedy też mamy nawyk “scrollowania” wallu w mediach społecznościowych. Dlatego tak ważne jest, aby stworzona przez Ciebie reklama była dopasowana do użytkowników mobilnych. Uniwersalnym formatem jest kwadrat 1080×1080, który zachowuje proporcje zarówno na komputerach, jak i telefonach komórkowych.
Narzędzie Facebook Ads wymaga odpowiedniego podejścia i zaangażowania. Przedstawione powyżej elementy to zaledwie kilka z wielu dostępnych funkcji. Skorzystaj z naszego doświadczenia! Oszczędzasz w ten sposób czas na wypracowanie rozwiązań, które my już znamy. Powierz nam kompleksową obsługę Facebook Ads Katowice – wspólnie określimy grupę docelową, budżet i plan działania, który pozwoli dotrzeć z komunikatem do właściwych Konsumentów! Zaangażowanie, kreatywność i otwarta głowa to coś, na co możesz liczyć we współpracy z naszą agencją!