MAVIKA

MAVIKa marketing internetowy

Komunikacja w social mediach — 5 najczęstszych błędów

Social media to miejsce w sieci, gdzie możemy dzielić się swoimi przemyśleniami, udostępniać ciekawe linki i spontanicznie wrzucać posty. Właściwie to każdy przy odrobinie czasu jest w stanie robić to dobrze. Czy aby napewno? Przede wszystkim prowadzenie firmowych social mediów zupełnie różni się od publikowania treści na swoim koncie prywatnym. W przypadku profili biznesowych kładzie się nacisk na celowość działań. No właśnie — jak prowadzić celowe działania? Warto unikać m.in. tych 5 błędów.

Na co dzień przeglądamy mnóstwo profili w social mediach… Zaczynając od fanpage’y naszych potencjalnych Klientów, ich konkurencji, naszej konkurencji, aż po konta topowych światowych marek. Uwierz nam — żaden z nich nie jest doskonały!

Błąd nr 1. Brak planu

Pierwszy podstawowy błąd to brak strategii. Nawet raczkujące firmy powinny obrać podstawowy plan działania na social mediach. Na początek wystarczy, że stworzysz wstępny harmonogram postów na 2 tygodnie. Po pewnym czasie zobaczysz, że pomaga Ci to w organizacji pracy, dodaje pewności siebie i sprawia, że coraz lepiej odnajdujesz się w wielkim świecie social mediów!

Uwaga! Brak planu może doprowadzić do braku systematyczności w publikacjach, braku pomysłów “na zawołanie” i bezcelowości działań!

Błąd nr 2. Brak analizy wyników

Drugi ważny według nas błąd to brak analizowania wyników i wglądu w statystyki.  Bezrefleksyjne “odbębnianie postów” nie zapewni rozwoju Twojej firmie. Obserwacja zachowań Klientów, ich reakcji, komentarzy i opinii to według nas klucz do sukcesu. Aby stworzyć profil, który będzie przyciągać Klientów, musisz wiedzieć co lubią najbardziej i co budzi u nich największe emocje. Eliminuj mało interesujące treści i zwiększaj siłę rażenia tymi, które najchętniej lajkują! O tym jak zwiększyć zasięgi na social mediach pisaliśmy ostatnio w naszym wpisie.

E-marketing Katowice

Błąd nr 3. Brak energii

Bardzo często spotykamy się z profilami, które z pozoru wydają się OK — treści są poprawne, grafiki bez zarzutu, jednak czegoś im brak… Bardzo często twórcy zapominają o energii na fanpage’u. Najnudniejsze profile to takie, na których nie ma ludzi, nie ma emocji i nie ma spontaniczności. Jałowe treści nie powodują interakcji i sprawiają, że fanpage nie przynosi marce żadnych korzyści.

E-marketing Katowice

Błąd nr 4. Brak spójności

Kolejny błąd związany jest z brakiem przywiązania do wizerunku marki i jej identyfikacji wizualnej. Godna zaufania i profesjonalna firma to taka, której obraz w podświadomości Klienta jest jasny i klarowny. Błędem więc jest brak dbałości o spójność pojawiających się materiałów na różnych social mediach. Zadbaj o to, by Twoje social media żyły w symbiozie z Twoim produktem, stroną www, wizytówką, siedzibą i stylem pracy Twoich pracowników.

Błąd nr 5. Brak nowych rozwiązań

Brak otwarcia na nowe trendy to kolejny błąd, który sprawia, że pozostajesz w tyle za konkurencją. Jeśli nie przetestujesz nowych rozwiązań, to ktoś zrobi to za Ciebie. Internauci nie lubią stagnacji, lubią być zaskakiwani. Postęp technologiczny jest dla wielu z nich ważnym wyznacznikiem w ocenie firmy. Korzystaj więc z nowych narzędzi, odkrywaj nowe funkcje i ucz się kolejnych sposobów na ulepszenie swojej marki.

Który z tych błędów najczęściej widzisz? Teraz już wiesz, które prawdopodobnie powiela również Twoja firma… Potrzebujesz więcej wskazówek i chciałbyś zobaczyć konkretną ofertę na prowadzenie social media? Skontaktuj się z nami!

Przewiń do góry