TO DO IN 2021. Trendy social media 2021 i podsumowanie 2020 - MAVIKA
MACIKA e-marketing Katowice

TO DO IN 2021. Trendy social media 2021 i podsumowanie 2020

Początek nowego roku to idealny czas na zapoznanie się z nadchodzącymi trendami, które będą wyznaczać nowe ścieżki w internetowym świecie. To także dobry moment na podsumowanie ostatniego roku i wyciągnięcie wniosków. Jak wiemy, rok 2020 był najbardziej wymagającym i nieprzewidywalnym okresem nie tylko dla biznesu, ale także dla nas jako społeczeństwa. Nauczyliśmy się być elastyczni i szybko dostosowaliśmy się do nowej rzeczywistości. We wpisie znajdziecie podsumowanie roku 2020 określanego rokiem pandemii oraz wyzwania, przed którymi stoi 2021. 

Podsumowanie roku 2020 w social media

Przez pandemię zmieniło się wiele. Z dnia na dzień zostaliśmy zamknięci w domach, a nasze życie w pełni przeniosło się do Internetu. Takie działanie spowodowało dużo większy ruch na stronach, co przyczyniło się do powstania wielu nowych sklepów internetowych. Wzrosła potrzeba dobrego pozycjonowania, a content marketing urósł w siłę bardziej niż kiedykolwiek — każdy potrzebował dobrych tekstów, które przyciągną potencjalnego Klienta na swoją stronę. O tym, że wzrosła aktywność na social mediach nie trzeba mówić — wie to każdy z nas. Dziennie spędzaliśmy średnio kilka godzin scrollująć Instagrama czy Facebooka. Jednak warto wspomnieć o aplikacji TikTok, która swój rozkwit zawdzięcza właśnie pandemii — aż 700 mln użytkowników doceniło krótkie filmiki i content, jaki wykreowała ta aplikacja. 

Rok 2020 to także wzrost popularności reklam oraz pozycjonowania, który przyczynił się do wzrostu polubień na stronach i zwiększył popularność zakupów online.

Social Media w 2021 roku – jakie trendy wyznaczy?

W nowym roku nadal prężnie będzie rozwijał się e-commerce. Jeszcze chętniej będziemy wybierać zakupy online, co przyczyni się do rozwoju skutecznego digital marketingu oraz lepszej i skuteczniejszej strategii marketingowej, Pojawiające się reklamy będą dopasowane do panującej sytuacji społecznej (idealnym przykładem niedopasowania jest bardzo długa reklama Apartu, która w internecie wywołała lawinę negatywnych komentarzy), a ich design jeszcze bardziej zyska na estetyce i kreatywnym podejściu. Jeśli myślicie, że możecie zapomnieć o wykorzystaniu SEO i content marketingu to jesteście w błędzie. W 2021 roku treści będą bardziej przemyślane, a ich jakość znacznie się poprawi — w końcu nikt nie chce czytać kolejny raz tego samego. Oznacza to, że będzie jeszcze większy nacisk na te marketingowe usługi. 

Top social media w 2021 roku

Wraz z TikTokiem do czołówki wejdzie zapomniany Pinterest, który dla marketingowców, okaże się ciekawą alternatywą, inną niż Instagram. Coraz więcej kont stawia na działania właśnie na tym medium społecznościowym. Jeśli Twój biznes nie posiada tam jeszcze konta, to dobry moment, żeby pomyśleć o jego założeniu. Pamiętaj: orientacja w trendach i przemyślana komunikacja mogą Ci zapewnić wiele! Nadal wzrastać będzie popularność podcastów, live’ów czy wideo (np. stories na Instagramie). Coraz więcej marek, postawi na właśnie taką promocję swoich produktów. A jeśli jesteśmy już przy promocji i produktach, to warto wspomnieć o znaczeniu Klienta. W 2021 marki jeszcze bardziej wyjdą naprzeciw swoim użytkownikom i dopasują się do ich potrzeb. Ten rok należy do konsumentów, a wszelkie działania podjęte przez marketingowców, muszą być zaplanowane tak, aby zadowoliły każdego Kowalskiego. Mamy na myśli szybko działające strony, oferty online, chatboty, wygodne interfejsy itp. Jednym słowem, jak nigdy wcześniej wzrastać będzie online shopping, a my mamy szansę obserwować ten dynamiczny rozwój! 

TO DO IN 2021:

  • postawić na marketing internetowy, zakupy online, działalność w Internecie,
  • dopracować content marketing — w tym roku to must have!
  • rozwinąć pozycjonowanie i SEO — zwłaszcza to lokalne, dla małych biznesów,
  • rozpocząć przemyślane działania — analiza i dobra strategia to podstawa,
  • zacząć nagrywać filmy na YouTube i Instagram,
  • założyć nowe media społecznościowe, np. Pinterest.

Jeśli w 2021 chcesz być trendy, to pamiętaj, że w tym roku to Klient jest najważniejszy, a konkurencja większa niż kiedykolwiek. Musisz postawić na dobrą strategię i content, który wniesie naprawdę ciekawe treści oraz zadba o social performance. Wszystko to sprawi, że zakupy będą dla konsumentów łatwe i przyjemne. Rok 2021 stoi za e-commerce i to raczej się nie zmieni. A dlaczego warto mieć sklep internetowy? Jaki jest jego potencjał? Tu znajdziesz wszystkie odpowiedzi: https://mavika.pl/dlaczego-warto-miec-sklep-internetowy/ 

Jeśli potrzebujesz dopracować swoje działania, lub chcesz skorzystać z fachowej pomocy — skontaktuj się z nami.