Wyobraź sobie tylko swój dzień – czy poświęcasz, choć chwilę na przeglądanie social mediów? W większości przypadków odpowiedź jest twierdząca. Owa czynność, zwłaszcza dla młodych ludzi jest rutyną. Dla wielu przeglądanie mediów społecznościowych jest już czynnością mechaniczną. Nie zwracamy uwagi na szczegóły, daty, ale jedynie na to, co jest inne, intrygujące i fascynujące. Tylko uniwersalne treści są w stanie zwrócić naszą uwagę. Współczesny człowiek, przyzwyczajony do natłoku informacyjnego, w którym dane jest mu żyć – wie, że nie ma czasu na przywiązywanie uwagi i zainteresowanie błahymi treściom.
Obecnie w mediach społecznościowych jest mnóstwo marek i twórców. Przy obecnym natężeniu trudno jest, więc wyróżnić się spośród tłumów, mając na uwadze także sposób konsumowania treści przez odbiorców. Każda platforma społecznościowa rządzi się własnymi prawami, jednak dzisiaj podpowiadamy, jakie treści warto publikować na Facebooku.
Poznaj grupę odbiorców
Od czego warto zacząć tworzenie contentu? Przede wszystkim od poznania własnych odbiorców! Pierwszym krokiem do sukcesu jest więc analiza grupy docelowej – w zależności od branży, może być ona inna. Nie warto jednak pomijać tego punktu – łatwiej jest bowiem kreować komunikat do sprecyzowanej grupy użytkowników. Warto pamiętać także, że zdecydowanie lepiej jest mieć przy sobie mniejszą garść lojalnych i zaangażowanych fanów, niż zbiór przypadkowych osób, których zupełnie nie interesuje tego rodzaju content.
Zastanów się, jakie potrzeby i zainteresowania ma Twój odbiorca, co go śmieszy, jakim językiem i stylem się komunikuje, jaki jest jego sposób życia, itd. To pomoże Ci zrozumieć człowieka, do którego będziesz komunikować.
Przekazuj wartościowe treści
Druga, równie istotna kwestia to relacja. Bez niej szanse na zaangażowanie użytkowników maleją. To nie liczba obserwatorów, czy polubień, ale tzw. współczynnik zaangażowania, czyli procent fanów faktycznie wchodzących w interakcję z profilem, wyznacza sukces profilu. Warto zastanowić się, czy dotychczasowe treści na fanpage’u wnosiły coś do życia użytkowników? Czy odpowiadały na ich potrzeby?
Pomysły na posty na Facebooka
W dobie tak olbrzymiej konkurencji, warto inspirować się najlepszymi. Czerpanie pomysłów i wykorzystywanie sprawdzonych rozwiązań w komunikacji, to dobre rozwiązanie zwłaszcza dla wchodzących na rynek marek. Równie istotną kwestią, jest podkreślanie prawdziwego „Ja” marki. Komunikaty płynące prosto z serca są szczególnie doceniane przez odbiorców. Poza tym relacja zbudowana na szczerości to relacja trwała. Czy są jednak sprawdzone pomysły na angażujące treści? Owszem! Przedstawiamy 5 pomysłów na facebookowe posty!
1. Nawiązuj do bieżących wydarzeń
RTM, czyli Real Time Marketing to strategia, która polega na nawiązaniu w działaniach marketingowych do aktualnych wydarzeń. Jest jednak jedna zasada – nawiązanie musi mieć charakter humorystyczny lub sarkastyczny. Internauci wprost uwielbiają tego typu posty. Obserwując działania w sieci, z łatwością można zauważyć, że ostatnio nic nie zdobywa takiego uznania wśród użytkowników, jak właśnie real-time marketing. Nie ma w tym nic dziwnego, bowiem udane reagowanie na popularne wydarzenia wymaga nie lada sprytu i kreatywności. Przy prowadzeniu takich działań, warto uczyć się od największych mistrzów zabawnego RTMu – Lidla czy IKEA’i, którzy podchwytują niebywale szybko popularne tematy.
Wykorzystaj to co dzieje się wokół – a dzieje się naprawdę sporo!
2. Wykorzystaj kalendarz świąt nietypowych
Kalendarz świąt nietypowych to jeden z elementarnych narzędzi wspomagających tworzenie contentu. Dlaczego? Każdego dnia obchodzony jest dzień czegoś, co może posłużyć za inspirację do posta. Posty tworzone na podstawie kalendarza świąt nietypowych z powodzeniem można wykorzystać w swojej strategii prowadzenia profilu na Facebooku. Istnieje naprawdę duża szansa, że znajdzie się pomysł na kreatywne nawiązanie marki do obchodzonego „święta”.
3. Dorzuć szczyptę humoru
Memy, to kolejna bardzo popularna forma postów, która angażuje użytkowników Facebooka i nie tylko. Często zapominamy, że Facebook wykorzystywany jest przede wszystkim jako źródło rozrywki, więc warto co jakiś czas publikować na nim treści humorystyczne. Ale uwaga! Z humorem bywa różnie, każdego śmieszy bowiem coś innego, dlatego decydując się na publikację, należy uprzednio zweryfikować własną grupę docelową. Memy nie sprawdzą się w każdej branży i bardzo łatwo można z nimi przesadzić.
4. Pozwól użytkownikom wyrazić opinie
Kolejnym niezwykle skutecznym pomysłem na angażujący post na Facebooku jest przekazanie głosu odbiorcom. Można to zrobić na kilka sposobów:
- poprzez reakcje – zestaw ze sobą dwie opcje lub dwa produkty i poprosić użytkowników o opinie wyrażoną odpowiednią reakcją. To świetna forma, która pozwala na poznanie preferencji użytkowników względem produktu, czy usługi.
- zadając pytanie – inną możliwością, nieco bardziej wymagającą, jest zadanie pytania. Warto w tym celu stworzyć przykuwającą uwagę grafikę i dorzucić do niej pytanie związane z Twoją firmą, albo szerzej – branżą. Pamiętaj jednak, że społeczeństwo jest dosyć leniwe, dlatego temat musi być na tyle interesujący, aby zachęcił do dyskusji w sekcji komentarzy.
- robiąc ankietę – w tym przypadku wykorzystujemy narzędzie Facebooka – ankietę. Odbiorca na zadane pytanie, będzie musiał odpowiedzieć poprzez kliknięcie odpowiedniego kafelka.
5. Pokaż swoją działalność „od kuchni”
Co najbardziej lubi użytkownik Facebooka? To, co autentyczne i szczere! Nic tak nie angażuje społeczności, jak informacje płynące z serca firmy – zdjęcia przedstawiające pracowników, proces produkcji, wartości firmy i wszystkie inne elementy, kryjące się pod szyldem marki. Dla każdej branży będzie to coś innego, jednak bardzo często efektem pokazywania prawdziwego oblicza jest… pozytywny feedback ze strony użytkowników!
Prowadzisz fanpage i szukasz inspiracji na ciekawy content? Chciałbyś publikować niebanalne posty? Wyróżnij się i zacznij tworzyć treści uniwersalne. Tworząc konto firmowe na Facebooku, obserwuj swoją konkurencję w poszukiwaniu inspiracji i trendów – analizuj ich kroki, ale…nie bądź ich kopią. Bądź sobą. A jeśli potrzebujesz wsparcia – zgłoś się do nas! Social media – Katowice, Poznań, czy Warszawa. Miejsce nie gra roli, bo jesteśmy w stanie obsługiwać profil Twojej marki niezależnie od lokalizacji.
Obsługa social media nie dla każdego jest, jak bułka z masłem! Służymy pomocą!