MAVIKA

ile kosztuje reklama google ads

Ile kosztuje reklama Google Ads

Każdy przedsiębiorca chce, aby jego firma była widoczna w internecie. Jest wiele dróg, które doprowadzą do tego celu. Jedną ze skuteczniejszych jest reklama Google Ads. Dzięki niej zbudujesz wizerunek swojej marki i pozyskasz nowych klientów. Jednak musisz zdawać sobie sprawę z tego, że nie jest to możliwe bez poniesienia kosztów. Jaki budżet jest optymalny i ile, tak naprawdę kosztuje reklama w Google? Na te oraz inne pytania znajdziesz odpowiedzi w tym artykule.

Reklama w Google — czy warto?

Reklamowanie się w wyszukiwarkach Google może przynieść Ci wiele rzeczywistych  korzyści: 

  • po pierwsze zbudujesz autorytet i rozpoznawalność swojej marki, docierając do większej ilości odbiorców 
  • po drugie wzrośnie ruch na Twojej stronie internetowej, co może przekuć się na większą konwersję (sprzedaż, zapis do newslettera)
  • po trzecie Twoja witryna będzie widoczna w wielu miejscach jednocześnie (sieć wyszukiwania, reklama produktowa oraz wyniki organiczne)

Reklama w Google Ads — na jaką się zdecydować?

  • reklama video w serwisie YouTube 
  • reklama w wynikach wyszukiwania 
  • reklama graficzna lub video w sieci reklamowej Google 
  • reklama produktowa w Google Shopping 
  • remarketing oraz remarketing dynamiczny 

Oczywiście nie ma jednego najlepszego typu kampanii Google Ads, wszystko zależy od tego, co i w jaki sposób chcemy reklamować. Warto nie ograniczać się do jednego typu reklamy, prowadząc kampanię równolegle w różnych miejscach.

Budżet kampanii Google Ads

Na początek dobra wiadomość- kampanię możemy uruchomić z budżetem dziennym, który wynosi 1 gr! Więc już wiesz, że nieważne, jakim budżetem dysponujesz, możesz reklamować się w Google. Oczywiście taka kwota nie pozwoli Ci na dotarcie do wielu osób, ale przy odrobinie szczęścia uzyskamy kilka wyświetleń. Dobrze, jaki więc budżet będzie optymalny? 

To zależy. Planując taki budżet, musimy dostosować go do naszych możliwości oraz celów, które chcemy osiągnąć poprzez kampanię. 
Natomiast na początek mówi się o kwotach rzędu 1.000 – 3.000 zł. Taki budżet miesięczny  pozwoli, na wyciągniecie konkretnych wniosków i zoptymalizowanie kampanii reklamowej w wyszukiwarce Google oraz w sieci partnerskiej Google (Google Display Network – GDN).

Zaplanuj swój budżet!

Aby uniknąć sytuacji, w której nie wiesz, dlaczego Twoje pieniądze tak szybko zniknęły z konta reklamowego i trzeba go ponownie doładować, musisz zaplanować swój budżet. Jak to zrobić? 

Ustaw budżet dzienny kampanii. Będzie to maksymalna kwota, którą chcesz przeznaczyć na emisję Twoich reklam w Google danego dnia. Jeżeli dzienny budżet Twojej kampanii będzie wynosił 50 zł, to w rozliczeniu miesięcznym na działania reklamowe wydasz 1500 zł. Jest to kwota, która nie uwzględnia wynagrodzenia dla agencji, jeśli korzystasz z takich usług.

Jak zmierzyć efekty swojej kampanii?

Najważniejsze wskaźniki, na które musisz zwrócić uwagę:

  • średnie CPC (czyli uśredniony koszt kliknięcia Twoją reklamę- wysoki może świadczyć o dużej konkurencji lub reklamie słabej jakości) 
  • CTR (liczba kliknięć reklamy w stosunku do jej wyświetleń, bardzo ważny współczynnik, jeśli jest zbyt niski to może oznaczać złe dopasowanie fraz kluczowych) 
  • liczba konwersji (kliknięcia bez sprzedaży, generują koszty bez dochodu, trzeba więc cały czas weryfikować ten wskaźnik, który świadczy o tym, czy kampania nam się opłaca)

Reklama w Google to inwestycja

Właśnie tak należy ją traktować, Google Ads daje Ci możliwość pozyskania nowych klientów i zwiększenie konwersji. Chociaż trudno oszacować jej koszty, ze względu na zbyt dużą ilość czynników zewnętrznych takich jak: branża, wielkość konkurencji, Twoje możliwości finansowe oraz cel marketingowy. Warto mieć na uwadze również to, że sama płatna kampania w wyszukiwarkach Google może nie wystarczyć. Do osiągnięcia trwałego efektu i widoczności warto zadbać również o SEO swojej witryny oraz równoległych działaniach marketingowych np. na Facebooku wykorzystując do tego płatne kampanie Facebook Ads. 

A jeżeli nie masz czasu na prowadzenie działań reklamowych, chętnie zrobimy to dla Ciebie, gwarantując skuteczność i długotrwałość naszych działań w Google.

Przewiń do góry