MAVIKA

Agencja marketingu internetowego Śląsk

Facebook Ads. Skuteczna reklama na Facebooku

Prowadzisz komunikację marketingową w social media, ale zasięgi nie są zadowalające? Możesz spróbować z promocją fanpage’a np. na różnych, tematycznych grupach, ale możesz również przyspieszyć nieco osiąganie założonych celów marketingowych – zapoznaj się z Facebook Ads. 

Skuteczna reklama na Facebooku

Facebook Ads to świetny sposób na dotarcie z komunikatem do grupy odbiorców, na której zależy Ci najbardziej lub – będąc na wczesnym etapie badania potrzeb Klienta – na zdefiniowanie tej grupy. Możesz kierować reklamę przykładowo do kobiet w wieku 20-30 lat, zainteresowanych kajakami, będące w związku i często podróżujące. Jak przygotowywać reklamy, aby wycisnąć z nich maksymalne soki? Podpowiadamy!

1. Zainstaluj pixel Facebook

Pixel Facebook to taki kod, który wgrywamy na stronę internetową, a który pozwala na przechwytywanie i zbieranie informacji na temat np. przejść na stronę, kliknięć na stronie, zrealizowanych zakupach itd. Jeśli nie wiesz, jak stworzyć piksel, skontaktuj się z agencją marketingową – implementacją może zająć się również informatyk, z którym przyszło Ci już współpracować.

2. Korzystaj z grup podobnych i niestandardowych odbiorców

Grupy niestandardowych odbiorców na Facebooku, tak jak grupy podobnych odbiorców wniosą Twoją reklamę na wyższy poziom. Pozwalają one na zaawansowane opcje targetowania reklam, czyli docierania z komunikatem do bardziej sprecyzowanej grupy. Interesują Cię osoby, które w ostatnim tygodniu odwiedziły witrynę więcej niż 2 razy? Nie ma sprawy! Zastanawiasz się, czy możesz docierać do internautów podobnych do tych, którzy lubią Twój fanpage? Ten dylemat rozwiązują grupy podobnych odbiorców. Zleć przygotowanie zaawansowanych kampanii Facebook Ads Katowice agencji marketingowej.

3. Przeprowadzanie testów

Testy A/B, wnikliwa analiza i pozostałe testowanie (niekoniecznie A/B) pozwala na sprawdzanie i obserwowanie grupy potencjalnych Klientów. Dla jednej z naszych marek, dla której prowadzimy działania, okazało się, że kolor zielony sprawdza się o wiele lepiej w przypadku reklam z optymalizacją na polubienie strony, niż pozostałe. Przestrzegamy jednak przez zbyt wczesnym i pochopnym wyciąganiem wniosków. Aby upewnić się co to postawionej tezy, przeprowadź działania nawet kilkukrotnie.

Im bardziej zaawansowana kampania, tym skuteczniejsza może się okazać jeśli chodzi o zdobywanie pożądanych konwersji i tym samym realizację założonych celów. Nie wiesz jak przygotować reklamy lub nie masz czasu na złożone optymalizacje Facebook Ads? Skontaktuj się z nami! Ułożymy dla Ciebie plan działania i zaopiekujemy się reklamami Twojej marki.

Przewiń do góry