MAVIKA

Typy Kampanii Google Ads

Jakie są typy kampanii Gogle Ads?

Wyszukiwarka Google jest miejscem, w którym Twoi potencjalni klienci najczęściej wyszukują informacji o usługach, czy produktach. Warto więc tam być, jednak bardzo trudno jest znaleźć się wśród firm, które będą widoczne w górnych pozycjach wyszukiwarki. Istnieją dwa sposoby, aby było to możliwe. Możemy budować widoczność swojej firmy, poprzez długoterminowy proces pozycjonowania, który wymaga dużego nakładu sił i czasu. Jest również inna możliwość, dzięki której od razu będziemy widoczni dla naszych potencjalnych klientów. Google Ads, dawniej AdWords to platforma, która umożliwia nam reklamowanie się w wyszukiwarkach Google. W tym artykule przyjrzymy się typom kampanii, które możemy uruchomić.

Google Ads — mocne strony

Największą zaletą platformy jest — elastyczność, możemy rozpocząć promowanie swojej firmy przy niewielkim budżecie. Kierować nasze reklamy do dobrze stargetowanej grupy odbiorców i dokładnie analizować, jak przekłada się to na wyniki kampanii.

Od czego zacząć?

Aby kampania była skuteczna, musimy przede wszystkim dobrze się do niej przygotować. Jak wygląda współpraca z naszymi klientami w procesie tworzenia skutecznych kampanii reklamowych?

  1. Przede wszystkim analiza potrzeb klienta — do każdego klienta podchodzimy indywidualnie, pomimo wielu przeprowadzonych kampanii w różnych branżach, wiemy, że każda kampania jest inna i wymaga od nas dokładnego zapoznania się z briefem.
  2. Ustalenie celów kampanii — poznając Twoją wizję i misję firmy, jesteśmy w stanie wyznaczyć cele naszych działań marketingowych.
  3. Opracowanie strategii — na tym etapie decydujemy się wybór typu kampanii, który najlepiej zrealizuje Twoje oczekiwania.

Rodzaje kampanii Google Ads

Rozróżniamy cztery podstawowe typy kampanii reklamowych:

Display (kreacje graficzne wyświetlane w witrynach, należących do sieci partnerów Google)

Bardzo dobrze sprawdzają się w realizacji ruchu na stronie, jak również w kampaniach świadomościowych.

Przykładowa kreacja reklamowa:

Search (reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania)

Przede wszystkim mają na celu sprowadzenie ruchu wysokiej jakości na Twoją witrynę internetową. Są rozliczane za koszt kliknięcia (CPC).

YouTube (reklamy video w sieci YT i partnerów Google)

Ten rodzaj kampanii doskonale sprawdzi się w kampaniach świadomościowych (Brand Awarness). YouTube oferuje możliwość przejścia na Twoją witrynę, poprzez kliknięcie filmu.  

Należy jednak pamiętać o tym, że reklamy te nie mają na celu bezpośrednio sprzedawać Twoich usług lub produktów. Ich głównym celem jest zbudowanie wizerunku marki. Rozliczane są w systemach: CPV (koszt obejrzenia) lub CPM (koszt tysiąca wyświetleń).

PLA (kampanie sprzedażowe, reklamy produktowe w sieci wyszukiwania)

Kampanie typowe sprzedażowe, ich główny cel to konwersja. Zawierają w sobie zdjęcie produktu, jego nazwę, cenę i nazwę sklepu.

Google Ads – kampanie lokalne, jak działają i czy warto z nich korzystać?

Ten rodzaj kampanii pomaga doprowadzić klientów do realnie istniejącego miejsca: sklepu stacjonarnego, restauracji, czy hotelu. Reklamy tego typu wyświetlają się w sieci wyszukiwania, jak i na Mapach Google czy YouTube.

Jakie wymogi trzeba spełnić, aby uruchomić taką reklamę? 

Przede wszystkim musimy mieć powiązane konto Google Ads z kontem Google Moja Firma, ponadto konto musi posiadać minimum 90% zweryfikowanych wizytówek (czyli lokalizacji, które zostało potwierdzone kodem wysłanym pocztą przez Google pod wskazany do weryfikacji adres). Kampanii nie można utworzyć dla jednej lokalizacji, wymagane jest posiadanie kilku rzeczywistych punktów usługowych, czy sklepów.

Gdy spojrzymy na wszystkie wymogi, które musimy spełnić, aby móc uruchomić ten rodzaj kampanii, może się okazać, że nazwa jest myląca. Dlaczego? Ponieważ lokalnie mogłoby oznaczać, że jest to usługa skierowana do małych przedsiębiorstw, działających na rynku lokalnym, natomiast fakt posiadania kilku punktów rzeczywistych sugeruje, że tak naprawdę jest skierowana do większych przedsiębiorstw.

Google Ads – czy warto?

Jeśli Twoje przedsiębiorstwo spełnia wszystkie powyższe wymogi, to oczywiście, że tak. Dlaczego? Ponieważ możesz dotrzeć precyzyjnie do klientów ze swojej okolicy, nie przepalając przy tym budżetu na osoby, które nie są zainteresowane Twoimi usługami lub produktami, albo mieszkają za daleko od miejsca, w którym znajduje się Twoja firma. Po drugie budujesz rozpoznawalność marki i bazę swoich klientów.

Gotowy na swoją pierwszą kampanię reklamową Google Ads?

Mamy nadzieję, że tym artykułem przekonaliśmy Cię do tego, że warto. Zauważyłeś pewnie, że nie jest to takie proste, a sama kampania jest tylko czubkiem góry lodowej. Ponieważ to, co w niej najważniejsze nie jest widoczne dla odbiorców. Dlatego warto zlecić to zadanie agencji, która stworzy dla Ciebie kampanię, przede wszystkim skuteczną i generującą zyski. Reklama Google Ads Śląsk, zobacz, jak to robimy.

Przewiń do góry