MAVIKA

Agencja marketingu internetowego Śląsk

Logo a logotyp. Co jest dla Ciebie?

Tworzenie wizerunku marki jest bardzo ważnym procesem dla każdego przedsiębiorstwa. Podczas jego tworzenia, może pojawić się pytanie “Mam wybrać logo czy logotyp?”. Logo i logotyp — słowa te brzmią bardzo podobnie, i jak się zaraz dowiemy, są ze sobą cile powiązane, jednak ich rozróżnienie jest ważne dla stworzenia brandingu marki.

Logo a logotyp

Logotyp odnosi się do nazwy naszej marki, natomiast logo to ogół symboli i logotypów powiązanych z marką. Ważnym pojęciem jest symbol, którego większość osób określa jako logo. Symbolem określamy ikonę, która reprezentuje markę. 

Przykłady logotypu

Logotyp to tekst przedstawiający nazwę firmy, inicjały lub podpis właściciela. Wykorzystanie logotypu pozwala od razu utożsamić markę z logo. Plusem jest również to, że jest małe prawdopodobieństwo, że ktoś się pomyli do kogo dane logo należy.

Logotyp polecany jest głównie osobom posiadającym firmę noszącą nazwę/nazwisko ich właściciela. W związku z tym, że logotyp wygląda bardziej formalnie, polecany jest przedsiębiorstwom działających w takim otoczeniu jak prawo czy finanse. Minusem logotypu jest niska elastyczność jeśli chodzi o nośnik, na którym możemy go użyć. Np. pełna nazwa właściciela firmy może stać się nieczytelna, kiedy będzie użyta jako ikona aplikacji na urządzeniach mobilnych.

Logotyp symbol

Przykład symbolu

Symbol może przedstawiać bardzo wiele. Może odzwierciedlać wartości marki lub jej styl (np. firma odzieżowa). W porównaniu z logotypem, który przedstawia tylko nazwę firmy, symbol musi prezentować nam markę przy pomocy kształtów i kolorów. Poszczególne formy będą w różny sposób przedstawiać markę. Np. zaokrąglone kształty budzą przyjemne i przyjazne skojarzenia, natomiast kanciaste kształty mogą konotować pewność i stabilność.

Logotyp


Przykład logo

Logo to ogół symboli oraz logotypów reprezentujących markę. Logo możemy przedstawić jako sam symbol, sam logotyp lub połączenie obu, przez co wybór staje się trochę bardziej skomplikowany. Graficzne połączenie symbolu i logotypu, pomimo tego, że jest bardzo wymagające, może pomóc zbudować silną osobowość marki, poprzez połączenie znaczeń w jedno spójne logo. Każdy element można wykorzystać również osobno, przez co wzrasta jego elastyczność w użyciu.

Potrzebujesz projektu graficznego? Skontaktuj się z nami!

Przewiń do góry