Zmiany w social media, nie tylko w algorytmach, które wpływają na efektywność i skuteczność prowadzonej komunikacji marketingowej, ale również w ramach nowych funkcjonalności, to rzecz nieunikniona i pożądana. Co nowego słychać w social media? Jakich funkcji w końcu się doczekaliśmy? Sprawdź listę poniżej!
1. Tik-Tok Kitchen
Tik-Tok z roku na rok zyskuje coraz to większe grono ulubieńców. Przekonują się do niego również starsze pokolenia. Nic w tym dziwnego – kanał inspiruje, bawi i uczy. W dodatku podsyła treści, które faktycznie mogą nas zainteresować. Aktualnie trwają prace nad projektem Tik-Tok Kitchen, który umożliwi dostarczenie jedzenia przedstawionego na materiale video prosto pod drzwi oglądającego! Wprawdzie u nas to jeszcze przyszłość, ale i tak liczymy na to, że nie będziemy zbyt długo czekać na tego typu innowacje!
2. Instagram Reels
Być może nie korzystałeś już z tej formy angażowania fanów. Jeśli nie, czym prędzej przekonaj się do tych krótkich, minutowych materiałów video! Rolki są niezwykle skuteczne i pomagają rozwijać Twoją markę na tym kanale. W dodatku za pomocą video możesz realizować różne cele: od budowy wizerunku, po wzrost sprzedaży. Wszystko zależy od tego, jak ograsz temat!
3. Instagram i linki dla każdego
To jedna z naszych ulubionych funkcji, na którą długo musieliśmy czekać. Wcześniej, dodawanie linków z poziomu relacji, było zarezerwowane tylko dla ,,większych graczy”, których publika liczyła kilka tysięcy. Dziś każdy z nas może pozwolić sobie na ten luksus. Wystarczy wejść w relacje, dodać multimedia i opcja dodawania linku powinna być widoczna zaraz obok pozostałych typu naklejki, hasztag, odliczanie itd.
4. Łączmy się w pary, czyli wspólne planowanie treści
Od niedawna mamy również możliwość planowania treści zarówno na Facebook’a, jak i Instagram’a wykorzystując do tego jedno narzędzie. Business Suite zdecydowanie więc ułatwia pracę tym, którzy do komunikacji marketingowej wykorzystują oba te kanały! Dodatkowo możesz spodziewać się podpowiedzi typu: zaplanuj post na godzinę 17:00. W minionym tygodniu o tej porze było najwięcej Obserwujących. Cudo!
5. Współtworzenie treści – kolaboracje
Instagram Collabs to opcja stworzona dla tych, którzy do tej pory musieli dzielić się tworzeniem treści, statystykami, pomimo wspólnego celu i wspólnej pracy. Od tej pory współtwórcy mogą wzajemnie się oznaczać przy postach. Daje im to możliwość wglądu do tych samych statystyk i publikacji posta na obu profilach z automatu.
6. Nowe funkcje edycji wideo na Tik-Toku
Jak wiadomo, głównym przekazem na kanale Tik-Tok jest materiał video. Twórcy więc zadbali o to, aby umożliwić poprawę jakości przesyłanych materiałów, poprzez nowe funkcji w trybie edycji. Przydatna opcja dla tych, którzy nagrali film przy mało korzystnym lub ostrym świetle i pragną zminimalizować widoczność tego defektu. Możliwe jest również dodanie efektów dźwiękowych oraz tła w postaci GIFów.
Która funkcja najbardziej przypadła Ci do gustu? Czy Twoja marka korzysta z któregoś kanału social media wspomnianego we wpisie? Pochwal się w komentarzu! Jeśli jesteś ciekaw, co możemy dla Ciebie zrobić w ramach działań social media, zajrzyj tutaj: https://mavika.pl/social-media/
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! Chętnie odpowiemy na Twoje wątpliwości związane z komunikacją marketingową.