MAVIKA

Agencja marketingu internetowego Śląsk

Czym różnią się social media od pozostałych elementów reklamy online?

Możemy śmiało powiedzieć, że marketing internetowy zdziałał niemałą rewolucję w świecie reklamy. Tradycyjne struktury reklamowe nie tylko zmieniły swoją rzeczywistość na tę wirtualną, ale przybrały także nieco inną formę. Jednym z najbardziej popularnych narzędzi reklamy online są social media. Co je wyróżnia? Tego dowiecie się z naszego artykułu!

Czym różnią się poszczególne narzędzia reklamy online?

Reklama internetowa w zasadniczy sposób różni się od tej tradycyjnej. Nie chodzi wyłącznie o strukturę, ale przede wszystkim o sposób dotarcia do odbiorcy. Internet dzięki swojej odmienności łączy dwie formy dystrybucji informacji. Po pierwsze, przy wykorzystaniu tego medium możemy dotrzeć zarówno do masowego odbiorcy, jak i indywidualnego użytkownika. Po drugie, reklamy w mediach tradycyjnych praktycznie zawsze są zauważalne, tzn. spotykając się z konkretną treścią, użytkownik od razu wie, że ma do czynienia z przekazem reklamowym. Często jest wręcz przymuszany do jego odbioru. W przypadku reklamy w sieci mamy zupełnie odwrotną sytuację – to użytkownik decyduje, co ogląda i do jakiej reklamy dociera. Dzięki nowym narzędziom reklama online dopasowuje się pod preferencje konsumenta sieci. Wyróżniamy następujące rodzaje reklamy internetowej:

Jawna reklama internetowa – zakłada, że odbiorca, widząc dane materiały, wie że wyświetlany przekaz ma charakter reklamowy. Wśród najpopularniejszych internetowych reklam jawnych znajdziemy:

  • Google Ads – to największy system reklamowy na świecie. Firma Google umożliwia w ten sposób wyświetlanie reklamy tekstowej i produktowej w wyszukiwarce, reklamy graficzne (banerowe) w sieci reklamowej Google Display Network oraz reklamy wideo w portalu YouTube.
  • Facebook Ads – to treści sponsorowane, które wyświetlają się na tej platformie społecznościowej. Pokazują się użytkownikom jako reklamy lub informacje o interakcjach innych użytkowników w postaci polubień, a także komentarzy.
  • Artykuł sponsorowany – polega na publikacji profesjonalnego artykułu zawierającego wartościową treść dla użytkownika. Od klasycznego artykułu odróżnia go umieszczenie grafiki, logotypu lub linku promującego dany produkt lub usługę.
  • Banery – to najstarsza forma reklamy internetowej. Jest to graficzna forma przekazania treści reklamowych, często będąca odnośnikiem do strony promowanego produktu.
  • Mailing – polega na wysyłaniu ofert reklamowych droga mailową.

Niejawna reklama internetowa – użytkownicy nie są informowani wprost, że mają do czynienia z przekazem reklamowym. Nieświadomość zwiększa szanse na zainteresowanie odbiorcy daną reklamą. Niejawna reklama online to przede wszystkim:

  • SEO/pozycjonowanie – to proces optymalizacji strony internetowej pod działanie wyszukiwarek internetowych. Takie działanie prowadzi do poprawy pozycji danego serwisu na liście wynikowej, a tym samym jego skutecznej reklamy.
  • Social Media – to najpopularniejszy i jeden z najczęściej wybieranych narzędzi reklamy internetowej. To media społecznościowe kształtują obecne społeczeństwo. Tworzenie contentu pod specyfikę danego biznesu, aktywne prowadzenie kont i podążanie za trendami, to droga do darmowej promocji w sieci i sukcesu nawet na światową skalę.
  • Content Marketing – polega na regularnym i świadomym tworzeniu oraz dystrybuowaniu atrakcyjnych treści, które mają za zadanie zainteresować i utrzymać konkretną grupę odbiorców, tak aby nakłonić ich do działania przynoszącego zysk.
  • Influencer Marketing – forma marketingu, polegająca na promowaniu marki/produktów przy współpracy z influencerami, czyli osobami, które z racji swoich wpływów i pozycji mogą wpłynąć na decyzje zakupowe odbiorców.

Obecnie reklama w Internecie przybiera naprawdę zróżnicowane formy, zależne od możliwości technologicznych oraz kreatywności ich twórców. Nie oznacza to jednak, że w każdym przypadku przebiega w sposób jednakowy. 

Social media – przyszłość reklamy online?

Media społecznościowe stają się powoli nieodłącznym elementem życia każdego, kto ma dostęp do Internetu. Ta część marketingu internetowego jest doskonałym miejscem do promocji marek, jest także platformą służącą do komunikacji z konsumentami. Nie sposób więc nie zauważyć korzyści płynących z ich użytkowania. Ba! Często wszelkie próby lekceważenia tego narzędzia skazują marki na niepowodzenie. Marketing w mediach społecznościowych pomaga start-upom w budowaniu własnego wizerunku w sieci, ale także firmom, które chcą zakotwiczyć się w świadomości internautów. Poprzez tworzenie contentu w oparciu o strategię marketingową dostosowaną pod social media możliwe jest:

  • zwiększenie zainteresowania daną usługą, 
  • silniejsze poczucie lojalności wobec marki,
  • skuteczniejsze pozycjonowanie,
  • stwarzanie trwalszych relacji z klientami.

Czym różnią się social media od innych reklam? A no tym, że jest to w zasadzie darmowa ścieżka do skutecznej promocji marki. Wejdź na https://mavika.pl/social-media/ i postaw na niezawodne narzędzie marketingu internetowego!

Czytaj także:

Przewiń do góry