MAVIKA

Marketing internetowy

Black Friday — jak się do niego przygotować?

Black Friday, innymi słowy Czarny Piątek, przywędrował do nas prosto zza oceanu — dokładniej ze Stanów Zjednoczonych. Jest to piątek zaraz po Dniu Dziękczynienia, który dla wielu Amerykanów oznaczał (i nadal oznacza!) początek sezonu świątecznych zakupów. Jest to dzień doskonale wszystkim znany ze względu na zniewalające promocje. Specjalnie w tym dniu, w USA sprzedawcy otwierają swoje sklepy wcześniej i spędzają długie godziny, aby obsłużyć wszystkich Klientów będących w rytmie zakupowego szaleństwa. 

Skąd nazwa “Black Friday”?

Istnieje wiele teorii na temat nazwy tego dnia. Do jednej z nich można zaliczyć dawny zwyczaj amerykańskich handlowców, którzy na czerwono zaznaczali straty firmy, natomiast jej zyski — na czarno. W tym szczególnym dniu wiele sklepów miało szansę na wydostanie się ze swoich długów i uzyskanie większych zysków. 

Inni zaś przypuszczają, że określenie Czarny Piątek zyskało popularność przez amerykańskich szefów skarżących się na masowe urlopy pracowników, którzy wyrażali chęć doświadczenia korzyści z wyprzedaży po święcie Dziękczynienia. Nikt nigdy nie dowiódł, która z tych wersji jest prawdziwa. 

Black Friday w Polsce

Abstrahując od tradycyjnych korzeni Black Friday, dzień ten jest praktykowany niemalże na całym świecie, w tym — w Polsce. Wiele sklepów chcąc zaskarbić jak największą liczbę Klientów, przedłuża promocyjne oferty aż do końca trwania weekendu. Wciąż jednak trudno jest porównywać ten dzień z szaleństwem, jakie ogarnia amerykańskich konsumentów. W Polsce Czarny Piątek odbywa się znacznie spokojniej, niemniej można zauważyć stale wzrastające zainteresowanie wyprzedażami. Potencjalni Klienci już od początku listopada szukają informacji na temat tego, na kiedy przypada Black Friday. Sklepy stacjonarne i internetowe przygotowują się do tego dnia tygodniami i informują o nadchodzących zniżkach o wiele wcześniej. Z roku na rok Czarny Piątek zyskuje na popularności i coraz więcej osób wyczekuje momentu, w którym będą mogli uzyskać swoje wymarzone produkty w okazyjnej cenie. 

Zatem jak się do niego przygotować?

Idealnym sposobem na przygotowanie się wielu firm do Black Friday będzie skorzystanie z  kampanii Google, Facebook lub Instagram Ads, aby przypomnieć swoim użytkownikom o zbliżających się promocjach. Kampania promująca posty związane z tym dniem może okazać się strzałem w dziesiątkę! Warto także rozważyć kampanie remarketingowe wyświetlające się tym, którzy dokonali pewnych konwersji na stronie WWW i które zachęcą ich do powrotu. 

Oprócz kuszących promocji, możesz także wybrać konkretną grupę produktów, które wypromujesz i podkreślisz ich atrakcyjną cenę i zalety! Podczas Black Friday Klienci często mają sprecyzowane cele i doskonale wiedzą, czego szukają! Czasem wystarczy to jedynie wyodrębnić i…  gotowe! 

Pamiętaj o nienagannej obsłudze Klientów i dołóż wszelkich starań, by czuli się sobą zaopiekowani! Zadbaj, by Twoja strona internetowa działała płynnie i nie sprawiała dodatkowych problemów szczególnie w tym dniu. 

Szukasz agencji reklamowej w Katowicach, która zajmie się promocją Twojego sklepu podczas Black Friday? MAVIKA zna się na rzeczy! Napisz do nas.

Przewiń do góry