Facebook i Google Ads to systemy reklamowe, które niewątpliwie wiodą prym na obecnym rynku reklamowym. Na pierwszy rzut oka są do siebie bardzo zbliżone, jednakże po dokładniejszej analizie można zauważyć dzielące je różnice. Czy to oznacza, że należy z któregoś zrezygnować? Odpowiedź znajdziesz w poniższym wpisie!
To może Google Ads?
Google Ads to reklamy w wynikach wyszukiwania bądź w sieci reklamowej. Te pierwsze opierają się m.in. na słowach kluczowych, które są ówcześnie dobierane w procesie tworzenia kampanii oraz na docieraniu do osób wybranych na podstawie lokalizacji, preferencji itp. Co to oznacza w rzeczywistości? Użytkownik po wpisaniu określonej frazy uzyskuje najbardziej zoptymalizowane wyniki pod kątem jej wyszukiwania. Z kolei reklamy w sieci reklamowej zostają wyświetlane na stronach partnerskich Google.
Kampanie Google Ads oferują szereg korzyści dla osób, które postanowią wykorzystać ich zasięg. Przede wszystkim Google będąc nadal liderem na rynku, może zebrać imponującą liczbę potencjalnych klientów. Jest też idealnym rozwiązaniem dla sprzedaży produktów. Podstawowe działanie kampanii Google opiera się na systemie PPC (Pay per Click), w której reklamodawca płaci za kliknięcie w reklamę, a nie jedynie za jej wyświetlenie. Reklamy google w swojej ofercie mają do zaproponowania formy zarówno tekstowe, jak i wizualne w wielu konfiguracjach, co czyni je uniwersalnymi dla prawie każdej branży, zwłaszcza dla firm budowlanych, transportowych, finansowych czy prawniczych, których nie szuka się raczej na Facebooku. ?
Facebook Ads – kiedy warto?
Facebook Ads są reklamami w mediach społecznościowych, które występują pod wieloma postaciami. Reklamy graficzne, karuzelowe czy krótkie filmy wideo to jedne z wielu przykładów, które możesz wykorzystać posługując się kampaniami reklamowymi na Facebooku. Podstawowe działanie ich systemu opiera się na preferencjach użytkownika oraz jego zachowaniu w internecie. W ten sposób mogą okazać się skuteczne dla branż beauty, modowych czy np. kulinarnych.
Reklamy Facebook Ads na co dzień są widoczne na stronie głównej Facebooka, w relacjach, Messengerze oraz Marketplace, będącym miejscem do publikowania ogłoszeń sprzedażowych. Są więc z Tobą na każdym kroku!
Mając w swojej społeczności miliony użytkowników, Facebook jest znakomitym miejscem do budowania rozpoznawalności marek czy dbania o ich wizerunek poprzez prowadzenie interesującego fanpage’a. Kolejnym atutem jest możliwość bezpośredniego komunikowania się z odbiorcą poprzez sekcję komentarzy lub reakcji, dzięki którym możesz zbudować zaufanie społeczności.
Zatem Google czy Facebook Ads? Które wybrać?
Zastanawiasz się zatem, która z kampanii okaże się dla ciebie najlepsza? To wszystko zależy od celów, które postanowiłeś zrealizować we własnej firmie. Oba rodzaje kampanii są świetnym rozwiązaniem na zdobycie rozpoznawalności czy nowych klientów. Reklama Google świetnie sprawdzi się przy prowadzeniu ogólnej sprzedaży, natomiast reklama Facebook może okazać się skuteczna, aby zbudować trwałą społeczność wokół marki. Czasem obie te formy mogą przynosić kluczowe zyski dla Twojej firmy!
Nadal nie jesteś pewny, która z tych kampanii będzie odpowiednia? Skontaktuj się z nami, a my dołożymy wszelkich starań aby pomóc Ci rozwikłać wszelkie wątpliwości!