Nie od dziś wiadomo, że social media bywają kapryśne. Algorytmy mogą być naszym największym przyjacielem lub najgorszym wrogiem. By skutecznie budować pozycję swojej marki w mediach społecznościowych, trzeba dobrze zrozumieć ich działanie.
O algorytmach słów kilka
Obecnie to właśnie działanie zgodnie z algorytmami jest kluczem do budowania zasięgów marki w mediach społecznościowych. To one odpowiadają za to, do jak wielu osób docierają nasze posty. Dotyczy to wszystkich platform społecznościowych: Facebooka, Instagrama, Twittera, LinkedIna i TikToka. Każde medium ma jednak nieco inną specyfikę. Poniżej omówimy pokrótce te, na których sami pracujemy.
Algorytm Facebooka to zbór nieustannie zmieniających się zasad, które odpowiadają za to, co wyświetla się użytkownikowi na jego głównej tablicy. Obecnie w trendach znajdują się treści w formie filmików, posty od rodziny i znajomych lub stron, z którymi użytkownik wchodził wcześniej w interakcje.
Algorytm tej platformy skupia się przede wszystkim na tym, jak szybko dany post zyskuje reakcje. Im więcej i szybciej, tym lepiej, to właśnie te treści są ukazywane największej liczbie użytkowników. Dlatego właśnie tak istotne jest, by czas publikacji pokrywał się z największą aktywnością naszych obserwujących.
Platforma (zgodnie ze swoją specyfiką) koncentruje się na treściach mających duży wkład merytoryczny. Skupia się przede wszystkim na postach edukacyjnych i branżowych o ciekawym i oryginalnym charakterze.
TikTok
Algorytm TikToka jest chyba najbardziej szczegółowy spośród różnych platform społecznościowych. Bierze pod uwagę wiele różnych czynników, nie tylko wcześniejsze interakcje, ale też np. czas poświęcany na oglądanie danego materiału. To właśnie dzięki temu treści na TikToku są lepiej dopasowane do potrzeb użytkownika. Na tej platformie ogromne znaczenie mają dźwięki, wiele filmów idzie viralowo dlatego, że został w nich użyty podkład muzyczny, lub efekt dźwiękowy, który aktualnie jest w trendach.
Strategia jest kluczem do skutecznego prowadzenia mediów
Sukces potrzebuje planu. Dobrze przemyślana strategia i konsekwentne działanie są niezbędne dla budowania pozycji marki w mediach społecznościowych. Dlatego właśnie warto wytyczyć cele i określić strategię komunikacji z odbiorcą. By strategia była efektywna, należy zadbać o to, by treści były dopasowane do algorytmów konkretnych mediów społecznościowych.
Budowanie rozpoznawalności marki w mediach społecznościowych to proces. Jego celem jest nawiązanie z użytkownikiem relacji opartej na lojalności i przywiązaniu, tak by, jak najchętniej powracał na Twój profil.
A to kilka sposobów na to, jak można ożywić swój profil w social mediach
Regularna publikacja jest kluczem do budowania i utrzymania zaangażowania użytkowników. Ukazuje dbałość, staranność i chęć marki do podtrzymania dobrego kontaktu z obserwującymi. W tym punkcie niezwykle pomocny okaże się szczegółowy harmonogram publikacji postów. Jednak należy też pamiętać, że social media to żywy twór i warto korzystać z nadarzających się sytuacji. Reklamy RTM dalej są w modzie, a RTM, który wpadnie w viral, może znacząco zwiększyć Twoje zasięgi.
Twórz wartościowe treści – tak, mamy świadomość tego, że nie jest to szczególnie odkrywcze. Taka jest jednak prawda. Użytkownicy poszukują nie tylko rozrywki, ale też treści edukacyjnych, z których mogą wynieść wiedzę i wartościowe wskazówki. Wszystko jednak zależy od charakteru Twojej marki, dlatego właśnie w trakcie tworzenia strategii warto zastanowić się jaki typ komunikacji przyniesie dla Ciebie najlepsze efekty. Idealną przestrzenią do tego są warsztaty Design Thinking, gdzie wspólnie ustalimy potrzeby Twojej marki i znajdziemy najlepszą drogę rozwoju.
Postaw na dynamiczne treści – rolki stają się coraz bardziej popularne, nie dotyczy to wyłącznie TikToka. Facebook i Instagram, by pozostać konkurencyjne, stawiają na promowanie materiałów wideo. Posty zawierające wyłącznie tekst mają zdecydowanie mniejsze zasięgi, ponieważ przyciągają mniej uwagi użytko
Korzystaj z hashtagów – są one naprawdę pomocne przy budowaniu zasięgów, umożliwiają dotarcie do szerszego grona odbiorców. Nie dotyczy to jednak wszystkich platform, jak się okazuje, Facebook nie lubi przesady. Dlatego właśnie tam optymalna liczba to zaledwie 1-2 hashtagi.
Reklama płatna – warto zdecydować się na prowadzenie płatnych kampanii. Znacznie zwiększają one efekty prowadzonych działań, a dobrze zoptymalizowane do profilu użytkownika reklamy mogą przynieść spory zastrzyk nowych, zaangażowanych obserwatorów.
Jeśli potrzebujesz pomocy w prowadzeniu Twoich profili w mediach społecznościowych, skontaktuj się z nami. Wspólnie ustalimy, w jaki sposób najlepiej się tym zająć.